Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ - ciężko pali, błędy, brak CHECK ENGINE


Lichy92

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Łukasz13 napisał:

lpg przydałoby sie wyrególować.

Najgorsze jest to, że ten gazownik powiedział żebym naprawił auto mechanicznie i wtedy podjechał na regulację gazu. Ogólnie instalacji BRC nie wszędzie chcą robić, najbliżej mojego miasta to Mysłowice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lichy92 napisał:

Najgorsze jest to, że ten gazownik powiedział żebym naprawił auto mechanicznie i wtedy podjechał na regulację gazu.

W sumie ma racje, bo jeśli chodzi o korekty na jałowych to nie są prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się gubić. W pierwszej kolejności sprawdzam szczelność dolotu. Sprawdzę zawór DV, tutaj mam problem, mianowicie nie mogę znaleźć go. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Lichy92 napisał:

Sprawdzę zawór DV

Najlepiej od spodu, zaraz przy zderzaku po lewej stronie stojąc przodem do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Najlepiej od spodu, zaraz przy zderzaku po lewej stronie stojąc przodem do samochodu.

Dokładnie. Możesz też go znaleźć po rurce podciśnienia biegnącej od kolektora dolotowego, potem górna plastikowa osłona rozrządu i w dół przy dolocie. Ale żeby go wyjąć najlepiej kanał. 

 

Z jakiego silnika masz tą lambdę (chodzi mi o kod)? Jak dla mnie ma dziwne wskazania. Na biegu jałowym (Pb) trzyma równe 1,48-1,5 V i ani drgnie, a to przecież idealnie, nie powinno być żadnych większych korekt [1,5v = AFR 14,7 (jednostek powietrza) do 1 (jednostki paliwa)] a jest grubo na +. Pod obciążeniem napięcie 1V a to daje mniej więcej 10:1 czyli za bogato, a mimo to korekty na wydłużanie czasu wtrysku (!?). Ja niestety nie mam porządnych logów dynamicznych z bloku 33, ale na biegu jałowym napięcie skacze tak mniej więcej od 1.4v do 1.6v (swoją drogą sam nie wiem czy mają być aż takie odchylenia).

 

Cytat

No jeśli chodzi o odpalanie to właśnie jest mój największy problem.

Czy mechanik sprawdzał ciśnienie na listwie wtryskowej?

Edytowane przez monomachos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o różnice temperatur to czujnik pokazywał 4 stopnie, a na zewnątrz było 0 stopni. Czy to duża różnica mogąca mieć wpływ? 

Jeśli chodzi o szczelność dolotu to mam problem, ponieważ nie mam kompresora i niestety na dzień dzisiejszy nie mam za bardzo gdzie wykonać takiego testu. 

Czujnik DV zlokalizowałem, niestety bez kanału nie idzie go ściągnąć, a owego nie posiadam. 

Mechanik dziś wymienił termostat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem sondę na dedykowana dla tego modelu, oczywiście ori z Bosh-a. Wyczysciłem i adoptowałem przepustnice. Niestety dalej jest problem z wykonaniem testu zaworu DV oraz testem szczelności dolotu (brak warunków). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lichy92 napisał:

Dzisiaj wymieniłem sondę na dedykowana dla tego modelu, oczywiście ori z Bosh-a. Wyczysciłem i adoptowałem przepustnice. Niestety dalej jest problem z wykonaniem testu zaworu DV oraz testem szczelności dolotu (brak warunków). 

Jest jakaś poprawa? Zawór DV możesz połowicznie sprawdzić przez sterujący nim wężyk podciśnienia. Trzeba go zdjąć i zassać powietrze. Jeżeli po zassaniu nie będzie trzymał podciśnienia to znaczy, że poszła membrana i zawór do wymiany. Ale faktycznie najlepiej wyjąć i sprawdzić szczelność na wszystkich króćcach. 

Do testu szczelności nie potrzebujesz kompresora, tylko trochę umiejętności "druciarskich" i mocnych płuc (zapewniam Cię, że większe nieszczelności w ten sposób wykryjesz) , albo najlepiej pompki z zaworem zwrotnym. Dolot trzeba zdjąć z przepływki i zaślepić. Ja do tego używałem elektrycznej puszki podtynkowej za kilkadziesiąt groszy (średnicy nie pamiętam, trzeba zmierzyć). Następnie na szczycie puszki filtra powietrza zdejmujesz gumowe kolanko z metalowej rurki, która biegnie pod blachą ekranującą katalizator i kolektor wydechowy prosto do dolotu. Zakładasz na nią jakiś wężyk fi 5-6 mm i dmuchasz. Jeżeli natomiast będziesz chciał użyć pompki to trzeba będzie odłączyć odmę z dolotu bo ona może nie wytrzymać większego ciśnienia, zwłaszcza ten plastikowy króciec pod kolektorem ssącym. Powinieneś sprawdzić tę szczelność przed wymianą drogich czujników. Ciśnienie na listwie wtryskowej też do sprawdzenia, jeżeli wciąż jest problem z odpalaniem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2018 o 18:40, przem8 napisał:

Spróbuj go odpalić na odpiętej przepływce i czy będzie poprawa.

Dzisiaj rano odpiołem przepływkę, niby było wszystko ok, ale przed chwilką wyszedłem z kina, auto stało cały seans czyli jakieś 2h i przy odpaleniu niestety zgasło. Rozumiem, że to eliminuje przepływomierz i należy szukać dalej? 

Edytowane przez Lichy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziles cały dzień z odpiętym maf czy jak? Skoro rano odpalił normalnie na odpiętym to nie wiem czy można zupełnie wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, przem8 napisał:

Jezdziles cały dzień z odpiętym maf czy jak? Skoro rano odpalił normalnie na odpiętym to nie wiem czy można zupełnie wyeliminować.

No praktycznie cały dzień. Jak maf jest podpięty to też czasami normalnie zapala. To gaszenia się zdarza czasami, ale nie zawsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi dlaczego nie moge wykonać testu sond oraz katalizatora? Cały czas mam test OFF, oczywiście wszystkie warunki spełnione. Co może być przyczyną? Jutro chyba zlecę test szczelności dolotu mechanikowi i sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej. Chciałbym żeby już było ok bo nawet nie mam po co do gazownika jechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2018 o 18:29, przem8 napisał:

Sprawdziłbym jeszcze zawór dv dla pewności, bo nie upuszcza od razu ciśnienia po puszczeniu gazu.

Dziś wymieniłem zawór DV bo stary okazał się wadliwy wg testu z filmiku. Czy to może oznaczać koniec problemów z odpalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Dv do odpalania nic nie ma, a przynajmniej nie spotkałem się z takim objawem.

No fakt faktem był uszkodzony, a myślałem, że to będzie związane z tym problemem, którego chcemy się pozbyć. Pozostała właściwie tylko ta szczelność dolotu, już się boję jak się okaże, że dolot jest szczelny... 

Edytowane przez Lichy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciśnienie paliwa sprawdzałeś po zapłonie i przy rozruchu ?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, przem8 napisał:

A to ciśnienie paliwa sprawdzałeś po zapłonie i przy rozruchu ?

W środę znajomy sprawdzi ciśnienie bo ma do tego specjalny manometr.

Z ciekawostek dodam, że pojawił się nowy błąd, którego wcześniej nie było:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

Czy to może mieć wpływ na gaśnięcie samochodu ?

Samochód ogólnie spala masę benzyny, domyślam się, że jest to spowodowane tym, że często muszę go odpalać po kilka razy, chyba, że się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...