Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów


adek b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, panowie mam problem odnosnie biegu jalowego silnika avf 1.9 TDi 130 KM.

Na zegarze nie widać, ale na vcds faluja obroty i skacze dawka paliwa, obroty okolo 50-70 obr/min.

Dodam ze kolo dwumasowe jest nowe, pompki w dobrej kondycji, dawki i bipy w super wartosciach.

Pytanie czy duzy MAF moze byc tego przyczyna ? 

Dziura w dolocie ?

Myslalem tez, ze to sprzegielko alternatora lub klimatyzacji ale po sciagnieciu paska i odpaleniu auta na sucho na chwile, nic nie zmienilo.

Prosbe mam, gdyby ktos zerkna na moje logi czy tam cos nie gra 

Z gory dzieki

 

Edytowane przez adek b6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz dziury w całym... Sporo widziałem logów z takimi wahaniami. Odczuwasz to jakoś ?

Pisane ze 100 razy, że w TDI dopóki MAF aktualny jest wyższy i na poziomie zadanego, (przy prawidłowym MAP oczywiście) to jest dobrze... przepływka w TDI jest ogranicznikiem dawki paliwa. Problemy zaczynają się kiedy jest poniżej zadanej wartości... Zdrowy MAF pokazuje na poziomie 1000mg , także na to nie patrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U dwoch znajomych z tym samym silnikem AVF nir wystepuje falowanie obrotów lub jest na poziomie 10- 15 obr

U mnie falowanie jak zauwazyles jest dosyc spore, nie mow ze norma to jest bo jesli ktos nie moze tego ogarnac to norma dla niego moze byc, nie ma prawa falowac silnik !!!!

Wierze ci ze duzo mogles widziec, ale nie pisz ze to jest norma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR-a bym się nie czepiał, działa prawidłowo... można go oczywiście na błysk wyczyścić, ewentualnie odłączyć wężyk od gruchy (bądź na próbę pod niego kawałek blaszki) i zobaczyć czy jest jakaś poprawa w obrotach... 

Jak dla mnie lekko przy maks doładowaniu przycina się geometria, ECU próbuje to zbić dając gwałtownie wysterowanie N75 z 70.5 na 50% - stąd tez nagły spadek MAF w tym miejscu... 

Trochę przegonić porządnie furę po rozgrzaniu - trasa i co jakiś czas 3 bieg i pedał do oporu, może sie jeszcze rozrusza... 

5 godzin temu, adek b6 napisał:

nie mow ze norma to jest bo jesli ktos nie moze tego ogarnac to norma dla niego moze byc, nie ma prawa falowac silnik !!!!

Wierze ci ze duzo mogles widziec, ale nie pisz ze to jest norma ?

Możesz zrobić naprawdę wiele i okaże się, że to nic nie zmieni... Jest mnóstwo czynników mających wpływ na utrzymanie równości pracy na biegu jałowym. Musiałbyś po kolei:

- sprawdzić ciśnienie sprężania, czy mniej więcej równo na każdym cylindrze.

- sprawdzić na stole probierczym pompki, być może któryś lekko leje, albo niedomaga... nie zawsze VCDS jest wyznacznikiem stanu pompowtrysków... 

- sprawdzić stan szklanek, wałka... 

- spróbować dodać uszlachetniacza do oleju typu AR 9100, spróbować dodać oleju 2T do paliwa w proporcji 250ml na bak... 

- skontrolować G40, zobaczyć czy nie oblepiony opiłkami...

Możesz tez w adaptacjach lekko podnieść obroty biegu jałowego i zobaczyć, czy jest poprawa, pokombinować z synchronizacją rozrządu na np plus 1 - 2 i zobaczyć, czy nie łagodniej pracuje... i w drugą stronę na -1...-1,6 

Może tez się okazać, że zrobisz to wszystko i nic się nie zmieni ? bo problem jest głębszy... luzy na wale korbowym itp... 

Grupę 007 kontrolowałeś ? Jak się ma G62 na zimnym i ciepłym silniku ? 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...