Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BRD Brak moc na niskich obrotach


djmath

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BRD. Generalnie auto ma słaby dół, kiepsko zbiera się do 2500. Turbo jest po regeneracji, DPF OFF, podciśnienia sprawdzone i są ok. Dodatkowo podczas dogrzewania w przedziale 50-70 stopni trzęsie budą i motor trochę dymi  na biało-niebiesko. Wymieniłem uszczelniacze pompowtrysków + nowe śruby – nie pomogło. Pompki poszły do sprawdzenia na stół probierczy. Na stole wyszło że 3 pompki dawają połowę dawek jakie powinny a jedna trochę więcej. Mechanik od sprawdzenia stwierdził że to będzie przyczyna  braku mocy na niższych obrotach.

Poniżej logi i prośba o analizę. Z góry dziękuje za pomoc.

Statyczne:

001: http://vaglogi.pl/log-001_00Axx8.html
003: http://vaglogi.pl/log-003_si4J4QL.html
004: http://vaglogi.pl/log-004_C083a.html
013: http://vaglogi.pl/log-013_03JH6Wt.html
018: http://vaglogi.pl/log-018_5U94B3.html
023: http://vaglogi.pl/log-023_5x7dU.html

Statyczne - korekcje pompowtryskiwaczy podczas dogrzewania silnika na wolnych:
http://vaglogi.pl/log-013_001_007_2n2PI.html

Dynamiczne:

001: http://vaglogi.pl/log-013_001_007_2n2PI.html
004: http://vaglogi.pl/log-004_fyVO37i.html
008: http://vaglogi.pl/log-008_Uf1VWJ.html
010: http://vaglogi.pl/log-010_Ahf6Q.html
011: http://vaglogi.pl/log-011_Z4qS1QY.html
001-004: http://vaglogi.pl/log-001_004_YypOQ.html
003-011: http://vaglogi.pl/log-003_011_KGAzw.html
010-011: http://vaglogi.pl/log-011_010_YwY0MdO.html

Błąd odczytany ze sterownika:
1 Fault Found:

004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)
               P1261 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

           Freeze Frame:

          Fault Status: 00100001

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 7

                    Reset counter: 37

                    Mileage: 0 km

                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:

                    RPM: 1984 /min

                    Torque: 304.0 Nm

                    Speed: 65.0 km/h

                        72.15 %

                    Text:  5.625    uF           

                    Text: 14.50    mJ

                  Text:     12    mJ           

                    Raw, Form. N/A: 000 003 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wyjmowali pompki do sprawdzenia, to czy były płukane chemicznie? być może pozatykane są otworki końcówki, albo przy magistrali zasilającej.

Druga sprawa to czy sprawdziłeś ciśnienie paliwa na pompie tandem, może na wolnych obrotach pompa nie daje wystarczająco dużo paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, moniuh napisał:

skoro wyjmowali pompki do sprawdzenia, to czy były płukane chemicznie? być może pozatykane są otworki końcówki, albo przy magistrali zasilającej.

Druga sprawa to czy sprawdziłeś ciśnienie paliwa na pompie tandem, może na wolnych obrotach pompa nie daje wystarczająco dużo paliwa...

Ciśnienia nie sprawdzałem a co pompek to szczerze nie wiem czy je płukał chemiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do braku mocy w dolnym zakresie ( 2000-2500 RPM ) to w większości przypadków wina turbin po regeneracji ( rozwiercone muszle , reszta gratów to tania Chińszczyzna :decayed: ).

A co do pracy motorówki to sprawdź co się dzieje na czwartym cylindrze .

Popatrz na loga 013 w logu grup 013, 001 i 007 podczas rozgrzewania silnika.

Zwróć uwagę na korekcję czwartej pompki, 21,82 sek.  korekcja +0,93 a za niecałą sekundę już 1,99 na plusie .

Taka sytuacja w tym logu się cyklicznie powtarza, choć może nie w aż tak dużym zakresie jak ten wskazany przeze  mnie .

Takie jazdy zazwyczaj oznaczają brak szczelności pomiędzy cylindrem a szyną paliwową głowicy i problemy z "zapowietrzaniem się spalinami"  pompowtryskiwacza :naughty:

A co ciekawe we wcześniejszym logu 013 korekcje są w normie i nic się z nimi nie dzieje :)

W silnikach 16V dolne uszczelnienie pompki jest zrealizowane na stożku, słabe naprężenie śrub mocujących lub wyrobienie gniazda może powodować wyżej opisany problem.

Może to być przyczyną kulawej pracy motorówki w tym zakresie temperatur .:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Co do braku mocy w dolnym zakresie ( 2000-2500 RPM ) to w większości przypadków wina turbin po regeneracji ( rozwiercone muszle , reszta gratów to tania Chińszczyzna :decayed: ).

A co do pracy motorówki to sprawdź co się dzieje na czwartym cylindrze .

Popatrz na loga 013 w logu grup 013, 001 i 007 podczas rozgrzewania silnika.

Zwróć uwagę na korekcję czwartej pompki, 21,82 sek.  korekcja +0,93 a za niecałą sekundę już 1,99 na plusie .

Taka sytuacja w tym logu się cyklicznie powtarza, choć może nie w aż tak dużym zakresie jak ten wskazany przeze  mnie .

Takie jazdy zazwyczaj oznaczają brak szczelności pomiędzy cylindrem a szyną paliwową głowicy i problemy z "zapowietrzaniem się spalinami"  pompowtryskiwacza :naughty:

A co ciekawe we wcześniejszym logu 013 korekcje są w normie i nic się z nimi nie dzieje :)

W silnikach 16V dolne uszczelnienie pompki jest zrealizowane na stożku, słabe naprężenie śrub mocujących lub wyrobienie gniazda może powodować wyżej opisany problem.

Może to być przyczyną kulawej pracy motorówki w tym zakresie temperatur .:hi:

Dzięki za wypowiedź.

Właśnie po logu zauważyłem że korekcje pompki skaczą podczas dogrzewania a po osiągnięciu temperatury jest ok. Ale chciałem zaciągnąć opinii znawców z forum :) 

Co do Turba to faktyczne dużo jest przypadków wśród forumowiczów że późno wstaje. Co prawda robione było w firmie w której znajomy mechanik cały czas regeneruje turbosprężarki i nigdy nie miał z nimi problemów po regeneracji.

A jak oceniasz resztę logów kolego...? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem pozostałe pobieżnie , nic dziwnego mi się w oczy nie rzuca.

W 011 widać że od 2600 RPM doładowanie ładnie się trzyma tego co chce ECU , co świadczy że z elementami odpowiedzialnymi za sterowanie turbiną jest raczej wszystko OK.

Według mnie problem siedzi w samej turbinie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli obstawiasz turbo... ? A co powiesz kolego piotrsob1, bo spotkałem się z taką opinią - jeżeli pompki faktycznie nie domagają to nie ma też tyle spalin żeby tą turbinkę napędzić...?

Edytowane przez djmath
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, djmath napisał:

A co powiesz kolego piotrsob1, bo spotkałem się z taką opinią - jeżeli pompki faktycznie nie domagają to nie ma też tyle spalin żeby tą turbinkę napędzić...?

Ale tak na chłopski rozum, największe zapotrzebowanie na paliwo jest wtedy gdy moc silnika jest największa, a ta w BRD jest generowana pewnie w okolicach 2,5-3 k RPM :naughty:

A wtedy paliwa z tych niedomagających pompek nie brakuje i turbina pompuje tyle co trzeba ? :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Ale tak na chłopski rozum, największe zapotrzebowanie na paliwo jest wtedy gdy moc silnika jest największa, a ta w BRD jest generowana pewnie w okolicach 2,5-3 k RPM :naughty:

A wtedy paliwa z tych niedomagających pompek nie brakuje i turbina pompuje tyle co trzeba ? :P:D

Kurde i tu pytanie…??
Czy szukać innego turbo na podmianę, czy brnąć w kierunku czyszczenia-ewentualnej regeneracji pompowtryskiwaczy mając na uwadze wyniki ze stołu.
Zostaje jeszcze do sprawdzenia pompa tandem jak pisał wyżej kolega moniuh.

Edytowane przez djmath
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już od dawna powtarzam że regeneracja turbin i pompowtryskiwaczy w znacznym odsetku przypadków to wyrzucanie pieniędzy w błoto :naughty:

Firmy naciągają jak mogą, w wielu przypadkach brak im wykwalifikowanych pracowników , używają podłej jakości części ( w przypadku turbin nie ma ori gratów do napraw ), i w efekcie czasem podzespoły wysłane do regeneracji są w lepszej kondycji niż po powrocie z niej .:facepalm:

Według mnie lepiej poszukać ori używki w dobrym stanie ( najlepiej z gwarancją rozruchową ) niż się ładować w regenerację :decayed:

A tak w ogóle to nasze sprzęty mają już ponad 10 latek, wartość rzędu 20 k PLN i na prawdę warto uważać na koszty, bo rozpędzając się z remontami łatwo podnieść wartość auta o 50 % :P:D

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, djmath napisał:

Kurde i tu pytanie…??
Czy szukać innego turbo na podmianę, czy brnąć w kierunku czyszczenia-ewentualnej regeneracji pompowtryskiwaczy mają na uwadze wyniki ze stołu.
Zostaje jeszcze do sprawdzenia pompa tandem jak pisał wyżej kolega moniuh.

Większość pompek z aut jeżdżących i nie sprawiających żadnych problemów , wyjęta i wrzucona na stół będzie się według parametrów nadawała do regeneracji :P

Pompki w dziesięcioletnich autach muszą już nosić znamiona częściowego zużycia , co widać w ich parametrach, ale to nie oznacza że już nie mogą długo i bezproblemowo służyć właścicielowi :)

Większość problemów rozpoznawanych jak problem z pompkami ( problem z wysokimi korekcjami ) , jest problemem z ich uszczelnieniem w gniazdach głowicy i  dobre pompki idą do regeneracji ....

Jeżeli wartość podciśnienia generowana przez tandem na niskich obrotach nie budzi zastrzeżeń to jej winę bym wykluczył .

Podciśnienie łatwo sprawdzić. Trójnik , kawałek tekalanu + wakuometr zamocowany w widocznym miejscu prawdę Ci powie o stanie układu podciśnienia :)

Jak wszystko z nim OK, to ja bym założył drugą , sprawdzoną turbinę :whistling::hi:

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Większość pompek z aut jeżdżących i nie sprawiających żadnych problemów , wyjęta i wrzucona na stół będzie się według parametrów nadawała do regeneracji :P

Pompki w dziesięcioletnich autach muszą już nosić znamiona częściowego zużycia , co widać w ich parametrach, ale to nie oznacza że już nie mogą długo i bezproblemowo służyć właścicielowi :)

Większość problemów rozpoznawanych jak problem z pompkami ( problem z wysokimi korekcjami ) , jest problemem z ich uszczelnieniem w gniazdach głowicy i  dobre pompki idą do regeneracji ....

Jeżeli wartość podciśnienia generowana przez tandem na niskich obrotach nie budzi zastrzeżeń to jej winę bym wykluczył .

Podciśnienie łatwo sprawdzić. Trójnik , kawałek tekalanu + wakuometr zamocowany w widocznym miejscu prawdę Ci powie o stanie układu podciśnienia :)

Jak wszystko z nim OK, to ja bym założył drugą , sprawdzoną turbinę :whistling::hi:

 

 

Dzięki piotrsob1 za pomocne wypowiedzi. Dam znać jeżeli uda mi się rozwiązać problem.
Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...