Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 stuki przy zawracaniu


Davee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze swoją A4. Od jakiegoś czasu słyszalne były dziwne stuki w zawieszeniu. Zawsze gdy jest np. dużo kręcenia kierownica - zawracanie. Skręcam w prawo w droge i sa jakieś 1-2 stuki wyjeżdżając jest jeden. Miałem troche wyeksplatowane wahacze, końcówki - zmieniłem całość na nowe. Przy okazji wrzuciłem sportowe sprężyny. W pierwszy dzień po wymianie byłem mocno zadowolony bo stuki ustały. Lecz 2-3 dni po niej nadal wróciły. Teraz trzaska jak wcześniej. Jak wyżej pisałem całe wahacze, końcówki, łączniki nowe w tym inne springi, talerzyki od b5. Nic nie stuka na prostej drodze czy wybojach lecz tylko przy zawracaniu, parkowaniu. Co to może być? ... Mysle jak tu opisać stuk - w srodku to zazwyczaj pojedyczne puknięcia tak jakby właśnie jakaś tuleja była wykończona i poprostu stuka gdy sie to wszystko rusza. Ale skoro wszystko nowe ma zaledwie parę dni to co to może być?

Caly czas slychac tylko z lewej strony. I z dnia na dzień coraz bardziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki, a raczej  " strzelanie ", " pstrykanie " podczas jazdy ze skręconymi kołami powodują zużyte przeguby zewnętrzne półosi napędowych :whistling::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, piotrsob1 napisał:

Stuki, a raczej  " strzelanie ", " pstrykanie " podczas jazdy ze skręconymi kołami powodują zużyte przeguby zewnętrzne półosi napędowych :whistling::hi:

Dokładnie jak napisał kolega. Strzelanie na skręconych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie. Wiem jak strzela sobie przegub. Tego mnie uczyć nie musicie. Powiem tak - strzelanie zaczelo się od wymiany łożyska lewego koła. I to nie jest jakby takie pyk tylko cos jak metal o metak czy cos w tym stylu jakby sie cos przesuwalo w jedna a potem wracalo. Takie strzelanie wystepuje jak krece kolami na postoju. A do przegubu raczej musi sie przynajmniej toczyc.

Z internetowych tematów mam dwa pomysły... Ciulowe łożysko - lecz na prostym nic sie z nim nie dzieje nie huczy ani nic. A drugie - czy istnieje jakas tulejka w zwrotnicy to wchodzi dolny wahacz? Nie wiem czy chodzi o tego co montowany jest amor czy "banan" Ale czy tam jest cos takiego? Byc moze wypadla jak rozpinali wahacze do wyciagniecia lozyska - bo widzialem jak to robili. Moze gdzies wypadlo i teraz jest jakis luz? Co o tym myslicie?

Edytowane przez Davee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tuleja w zwrotnicy tam gdzie banan wchodzi, może nie tyle wypadła tylko wyszła podczas demontażu i teraz ma luz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą też mam jakieś głuche pukania z przodu , zawiecha 100% Ok, magiel też , amory nowe , a mimo to coś jest nie tak, auto prowadzi się bdb , nie ściąga ,a po nierównościach coś słychać , może to wina dużych kół i niskiego profilu opony , albo właśnie coś z tymi tulejami jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie latam cale lato na 17" tak jak kupilem. Nie bylo wgl problemu z tym. Stuki pierwsze pojawily sie zaraz po wymianie łożyska. Myślałem ze zaczęły się wahacze rozsypywac wiec zrobilem cala zawieche a stuki jak byly tak sa. Tylko z lewej strony. Czasem objawia się stuk np. Przy dohamowywaniu przed progiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrazie jakby wypadła ta tuleja i jej juz nie bylo to da radę czyms ja zastąpić? Tylko jest tam gdzie banan czy tez przy tym wahaczu gdzie przykrecony jest amortyzator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie banan ale nie chce mi się wierzyć że jej tam niema , byłby duży luz , możesz odkręcić nakrętkę od sworznia banana to będzie latał na boki bez tej tulei 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tutaj przy piaście? Jak wyglada ta tuleja? Jest jakoś możliwość jej kupic przy ewentualnym braku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie będę zakładał nowego tematu.
Co może być przyczyną "skrzypienia" przy kręceniu na postoju, szczególnie jak auto stoi po nocy. Kiedy kręcę kierownicą i zbliżam się do końca jednej strony to zaczyna tak dziwnie podskrzypiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Davee napisał:

Czyli tutaj przy piaście? Jak wyglada ta tuleja? Jest jakoś możliwość jej kupic przy ewentualnym braku?

Tak przy piaście, odkręć nakrętkę sworznia dolnego tylnego wachacza( banana) i zobaczysz tuleję, osobno nie wiem czy ją dokupi, pewnie razem ze zwrotnicą, albo sobie w Google wpisz zwrotnica  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...