Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Długi rozruch na zimnym silniku


Arek73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem ostatnio  że moje autko jak stoi  dłużej np. po nocy ( garaż ogrzewany) dłużej kręci żeby odpalić. Co może być przyczyną? Wymieniłem ostatnio filtr paliwa może mieć to wpływ? Może słaby akumulator? Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Na ciepłym silniku pali dobrze.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno i wydaje mi się że przed wymianą filtra paliwa było lepiej ale sam nie wiem temperatura na dworze była wyższa. Jak zgasze silnik i zapale drugi raz to jest ok. Dzieje się tak tylko jak wystygnie do zera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być filtr a mogą być także przewody łączące aku z silnikiem (temat opisywany na forum j/n)

 

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem wymiana akumulatora pomogła. Mało tego raz palił dobrze raz słabo multimetr pokazywał ze aku niezły a jednak okazał się śmieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Afik napisał:

Ja tak miałem wymiana akumulatora pomogła. Mało tego raz palił dobrze raz słabo multimetr pokazywał ze aku niezły a jednak okazał się śmieć.

Ja też mysle o wymianie akumlatorka. Tym ba4dziej ze po badaniu mam taki wynik 

20181025_070359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Arek73 napisał:

Ja też mysle o wymianie akumlatorka. Tym ba4dziej ze po badaniu mam taki wynik 

20181025_070359.jpg

Swiece żarowe sprawdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdzil poziom elektrolitu w celach jezeli sa korki. Poziom musi byc max. Poźniej bym naladowal akumulator prostownikiem i po naladowaniu sprawdzil gestosc elektrolitu w każdej celi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akumulator AGM nie ma tam dostępu do cel minimalne napięcie tego aku to 12.4 V jeżeli było to prosto po zgaszeniu mierzone to ja bym zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właściwie wiesz co to za aku tam jest masz Start-Stop bo nie musi być AGM. Chociaż i tak dostępu do cel nie będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Afik napisał:

A właściwie wiesz co to za aku tam jest masz Start-Stop bo nie musi być AGM. Chociaż i tak dostępu do cel nie będzie 

Akumulator jest od nowości czyli na 10 lat. Firma moll. Nie mam start stopu. Myślę żeby zastąpić to Varta 95 800. Czy jeśli miałem 760 a teraz wrzucę 800 to powinienem go kodować vcdsem?

20181024_193803.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Arek73 napisał:

Akumulator jest od nowości czyli na 10 lat. Firma moll. Nie mam start stopu. Myślę żeby zastąpić to Varta 95 800. Czy jeśli miałem 760 a teraz wrzucę 800 to powinienem go kodować vcdsem?

20181024_193803.jpg

zawsze trzeba kodowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Afik napisał:

Chociaż i tak dostępu do cel nie będzie 

Ja mam taki sam akumulator jak kolega wyżej tylko o innych wartosciach. Dostep do cel jest pod naklejka z napisem Moll. Korki maja uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Agm ktory ja widzialem miał korki ale bylo na nich  napisana żeby nie otwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek według testu twojego akumulatora jest ok i problem nie lezy w akumulatorze , nie otwieraj żadnych cel bo to nic nie pomorze.  to raczej cos z układem paliwowym co jest za podtrzymywanie ciśnienia w układzie wtryskowym, tam trzeba szukać. zostaw akumulator bo jest OK.  Sprawdzałeś kompem czy silnik nie wali błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, arek252525 napisał:

Arek według testu twojego akumulatora jest ok i problem nie lezy w akumulatorze , nie otwieraj żadnych cel bo to nic nie pomorze.  to raczej cos z układem paliwowym co jest za podtrzymywanie ciśnienia w układzie wtryskowym, tam trzeba szukać. zostaw akumulator bo jest OK.  Sprawdzałeś kompem czy silnik nie wali błędów?

Komputer nie pokazuje żadnych błędów silnika. Chyba pojeżdże trochę i zobaczę co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kkt napisał:

Po wymianie filtra paliwa dobrze odpowiedziałeś układ paliwowy?

Mechanik wymieniał  mi filtr więc nie wiem ale nie sądzę żeby odpowietrzał vcdsem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...