Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AEB szarpie, telepie, przerywa, faluja obroty na gazie


grana08

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, tak jak w temacie, problem już się ciągnie za mną od paru miesięcy, nie mogę dojść co się dzieje. Objawy występują tylko na lpg. Wszystko się dzieje losowo, nie ma reguły czy jest zimny czy ciepły, czasami telepie autem na wolnych obrotach, czasem po prostu płynnie falują między 900-1000obr. Przy przyspieszaniu czuć jakby przerywał, wtedy ciężko jest nim przyspieszyć. A czasem jeździ elegancko, bez żadnych zarzutów. Tak dziennie potrafi mu sie zmieniać kilkukrotnie.

W tym roku wymieniłem w nim:

Sondę lambda

Zawór N75 (bo pojawił się wcześniej problem, że turbo pompowało 0,2bara i spalanie wzrosło do 20l, ale ten temat juz został ogarnięty)

Świecie nkg platynki

Uszkodzoną cewkę na org beru

LPG regulowane z 5 razy od czerwca tego roku.

Nie mam już siły na ten samochód, przekopałem cały internet, logi nic nie wykazały, błędów oprócz sondy brak, ale to od nowości się pokazywała i działała prawidłowo (sonda wymieniona w marcu, problem się pojawił w czerwcu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj winy w instalacji lpg skoro na pb jest ok. Kupiłeś z lpg czy sam zlecałeś montaż? Ciężko stwierdzić, bo przyczyn może być pewnie dużo. Od źle wykonanych nawiertów, kiepski montaż po uwalony sterownik itp... Może warto zmienić gazownika na takiego ogarniętego. Popytaj na lpgforum :D

Jak błąd pojawia się od sondy to jednak coś jest nie halo i może być też spowodowany złą regulacją lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Przypomniałem sobie jedną rzecz po twoim poście, przy drugiej regulacji gazownik rozwiercił bardziej dysze i na tym regulował (przed wszystkimi usterkami czyt. wysokie spalanie i brak mocy, chodził na mniejszych dyszach bardzo dobrze) czy to może być powód? Lpg zakładałem u niego rok temu w lipcu nowe. 

Ale czy przez dysze może ten problem tak losowo występować? Wydaje mi się, że w takiej sytuacji objawy byłyby ciągłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka to instalacja, komponenty? Fajnie jakbyś wrzucił screeny z ustawieniami, mnożnikiem.

Pytanie podstawowe - czy auto było strojone na afr albo czy chociaż wyjechało w drogę na dłuższe strojenie instalacji? Jeśli nie to ten gazownik raczej nie pomoże w Twoim problemie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że reduktor za słaby do 1.8t ale co jest przyczyną Twoich problemów to nie wiem ?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DUUUUUUŻA POPRAWKA W KONFIGURACJI PODZESPOŁÓW
Skontaktowałem się z moim gazownikiem, bo coś mi nie pasowało, bo pamiętałem, że jak sprawdzałem pod obudową komputera to był sterownik stag 4. I tak rzeczywiście jest:

Sterownik stag-4
reduktor zavoli zeta s
listwa wtryskowa valtek 30 3ohm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valteki to nieporozumienie w takim aucie, z resztą na pewno o tym wiesz jak sam zgłębiałeś temat :D

Podlinkuj logi jak masz.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie (jeszcze na poprzedniej instalacji LPG) miałem listwę od Valteka, przez to że była już zużyta falowały obroty i telepało budą. Może niech gazownik spojrzy w tą stronę (no chyba że już zaglądał). 

 

Tak jak pisał @przem8, listwa wtryskowa się nie nadaje do tego silnika, najlepiej jest dać pojedyncze wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...