Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy wspomagania


lukasz51237

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedługo będę musiał wymienić w moim B6 pompę wspomagania. Mam pytania do tych co już to robili:

1. Czy jest to trudne i czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?

2. Czy po założeniu nowej pompy trzeba ja jakoś specjalnie odpowietrzać?

Objaw jest u mnie taki, że przy skręcaniu mocno buczy, wyje i przy skręcaniu kołami rusza się napinacz tak jakby był tam jakiś opór od paska. Sprzęgło alternatora, pasek i napinacz mam nowe przed wymianą tych elementów było tak samo. Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewność, że to pompa? Ja bym najpierw zmienił płyn i zbiorniczek.  Koszt zdecydowanie mniejszy, a szansa spora na poprawę. 

 

Zdejmowałeś pasek i ruszałeś kołem pompy dla sprawdzenia oporu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, golfagn napisał:

Masz pewność, że to pompa? Ja bym najpierw zmienił płyn i zbiorniczek.  Koszt zdecydowanie mniejszy, a szansa spora na poprawę. 

 

Zdejmowałeś pasek i ruszałeś kołem pompy dla sprawdzenia oporu? 

Zdejmowałem pasek i pompa chodzi lekko i ma delikatny luz podczas kręcenia jej kołem. Ma też minimalny luz na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec waze od wspomagania przy zbiorniczku.Nastepnie odkrec zbiorniczek i umyj go dobrze w srodku.

Teraz luzujesz napinacz sciagasz pasek i odkrecasz weze od pompy nastepnie sama pompe.

Zakladasz to w odwrotnej kolejnosci dajac nowy oring na wezu ktory idzie do magla tj ten zasilajacy z pompy.

Zapodajesz pasek i napinasz to jak nalezy.

W zbiorniczku zaslepiasz otwor na powrot z magla a zasialnie pompy podpinasz.

Waz powrotny z magla dajesz do butelki.

Podnosisz przod auta w powietrze i lejesz do zbiotniczka zielony plyn do wzpomagania z citroean i krecisz kiera tak by plyn przelewal sie do butelki.

Nie odpalasz auta!!!Pilnujesz stanu plynu.

Jak juz plyn bedzie koloru takiego jak wlewasz to zakladasz powrot z magla i dolewasz plyn do stanu.

Przykrecasz zbiorniczek.

Opuszczasz auto odpalasz i krecisz kiera prawie na maxa w ta i tamta.

Uklad odpowietrzy sie sam.

Plynu potrzebujesz 2 litry.

Pompe daj uzywke w dobrym stanie.

Naj z wiekszym cisnieniem jezeli jest taka opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...