Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik grzeje się do wysokiej temperatury


21kyre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z gotują a się b7ka, mianowicie od czasu wypalania dpf zaczął się grzać (tak wiem, wypalanie wiąże się z większą dawka paliwa podawane go przez pompowtrsyki), ale dpf został wypalony a silnik grzeje się dalej, noga z gazu i ratowanie wraca do normy, grzeje się tak głównie przy wyższych prędkościach na 5 i 6 biegu,jakieś sugestie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2018 o 14:31, 21kyre napisał:

Witam, mam problem z gotują a się b7ka, mianowicie od czasu wypalania dpf zaczął się grzać (tak wiem, wypalanie wiąże się z większą dawka paliwa podawane go przez pompowtrsyki), ale dpf został wypalony a silnik grzeje się dalej, noga z gazu i ratowanie wraca do normy, grzeje się tak głównie przy wyższych prędkościach na 5 i 6 biegu,jakieś sugestie? 

Może dał byś chociaż jakieś konkretne informację które pozwolą na przemyślenie sytuacji ?:naughty:

 

- płyn w układzie chłodzenia jest w zalecanej ilości ?

- jakie wartości temperatury pokazuje wskaźnik na blacie ?

- silnik osiąga takie temperatury że płyn chłodniczy wrze w układzie chłodzenia i wywala go z układu ?

- czy po mocniejszym , chwilowym " przebutowaniu " sprzętu na nie do końca rozgrzanym silniku płynu chłodzącego drastycznie nie ubywa ?

- sprawdzałeś i porównywałeś ze sobą temperatury odczytywane z G2 i G62, są podobne w całym roboczym zakresie ?

- Jaką największą temperaturę z nich odczytałeś ?

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość płynu jest bez zmian, zero ubytku, nieszczelności nie znalazłem, czujników nie sprawdzałem, bo nie mam czym, a nie mam czasu jeździć i sprawdzać. 

Najwięcej ile miałem to ponad 110 st. Wskazówka była za pierwszą kreska po 90 st. Wtedy już się zapalilo ostrzeżenie o wysokiej temperaturze. 

I nie wiem czy płynu ubywa, ponieważ na zimnym silniku go nie katuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień panie uszczelke pod głowica.  Jest ciśnienie w wężach?  Jak doszles do 110 stopni to uszczelka napewno padla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartec6184 napisał:

Wymień panie uszczelke pod głowica.  Jest ciśnienie w wężach?  Jak doszles do 110 stopni to uszczelka napewno padla

Jeździłem swoją ponad 10kkm z uszkodzoną uszczelką pod głowicą , po każdym mocniejszym potraktowaniu pedału gazu wywalała prawie wszystko ze zbiorniczka wyrównawczego , a mimo to silnik  się nie przegrzewał na tyle by wskazówka temperatury cokolwiek przekroczyła 90 st. C :P

Tak że Twoje stwierdzenie co najwyżej może przestraszyć kolegę, jeżeli jest strachliwy  :D

 

Możesz w ciemno zmienić termostat, ale bez sprawdzenia temperatur z obu czujników o których pisałem wyżej nie daję pewności że na pewno to jego wina.

Ale puki co to wszystko na to wskazuje :)

P.S.

Jak go na odcinku 2 km przebutujesz przy temperaturze chłodziwa rzędu 60-70 st. C, to na pewno nic mu nie będzie a zyskasz praktycznie pewność czy nie ma problemu z uszczelką głowicy :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jeździłem swoją ponad 10kkm z uszkodzoną uszczelką pod głowicą , po każdym mocniejszym potraktowaniu pedału gazu wywalała prawie wszystko ze zbiorniczka wyrównawczego , a mimo to silnik  się nie przegrzewał na tyle by wskazówka temperatury cokolwiek przekroczyła 90 st. C :P

Tak że Twoje stwierdzenie co najwyżej może przestraszyć kolegę, jeżeli jest strachliwy  :D

 

Możesz w ciemno zmienić termostat, ale bez sprawdzenia temperatur z obu czujników o których pisałem wyżej nie daję pewności że na pewno to jego wina.

Ale puki co to wszystko na to wskazuje :)

P.S.

Jak go na odcinku 2 km przebutujesz przy temperaturze chłodziwa rzędu 60-70 st. C, to na pewno nic mu nie będzie a zyskasz praktycznie pewność czy nie ma problemu z uszczelką głowicy :hi:

 

Ja nikogo nie chce straszyć zresztą nie wiem czego się tu bać. Ja porostu opisałem swój przypadek, miałem takie objawy i była to uszczelka pod głowica. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bartec6184 napisał:

Ja nikogo nie chce straszyć zresztą nie wiem czego się tu bać. Ja porostu opisałem swój przypadek, miałem takie objawy i była to uszczelka pod głowica. Pozdro

Jak umie czytać to napisałeś by kolega wymienił uszczelkę pod głowicą, nie popierając tej rady niczym co mogło by taką radę uzasadnić , ani nie podałeś w jaki sposób zweryfikować czy masz rację :whistling:

Jeżeli nawet pytanie o twarde węże  by się potwierdziło to w tych silnikach nie daje to podstawy do wyciągania jednoznacznego wniosku o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, równie dobrze przyczyną przedostawania się spalin do układu chłodzenia może być nieszczelność chłodnicy spalin :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jak umie czytać to napisałeś by kolega wymienił uszczelkę pod głowicą, nie popierając tej rady niczym co mogło by taką radę uzasadnić , ani nie podałeś w jaki sposób zweryfikować czy masz rację :whistling:

Jeżeli nawet pytanie o twarde węże  by się potwierdziło to w tych silnikach nie daje to podstawy do wyciągania jednoznacznego wniosku o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, równie dobrze przyczyną przedostawania się spalin do układu chłodzenia może być nieszczelność chłodnicy spalin :naughty:

Ja tam żadnej chłodnicy spalin nie miałem. U mnie była to po prostu uszczelka i już.   A że napisałem żeby wymienił uszczelke to była tylko sugestia żeby sobie to zweryfikowal z mechaniki em u siebie lub z kims kto się zna. Nie ma co się chwytać za słówka.  To tylko sugestie i każdy może podawać swoje. A niekoniecznie musi być to prawda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o to by się za słówka łapać, Twoja " sugestia " była tak stanowcza że kolega mógł w nią uwierzyć i przy ździebku pecha wydać niepotrzebnie ze dwa klocki.. :P:D

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Nie chodzi mi o to by się za słówka łapać, Twoja " sugestia " była tak stanowcza że kolega mógł w nią uwierzyć i przy ździebku pecha wydać niepotrzebnie ze dwa klocki.. :P:D

 

Może i racja.  Sorki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, I przepraszam za brak mojej obecności w wątku, ale problem został rozwiązany. Problemem był zapachany wężyk, oraz termostat się nie zamykał. 

Dzięki wszystkim za zaangażowanie w mojej sprawie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, 21kyre napisał:

Witam, I przepraszam za brak mojej obecności w wątku, ale problem został rozwiązany. Problemem był zapachany wężyk, oraz termostat się nie zamykał. 

Dzięki wszystkim za zaangażowanie w mojej sprawie ?

No ciekawe, zalewałeś układ chłodzenia wodą ze stawu i niechcący żaba wpadła :D:grin:

Sorry że ironizuję , ale niby czym ten wężyk się zatkał, jak w układzie był G12 ?:whistling:

Nie zamykający się termostat będzie powodował niedogrzanie silnika, a nie jego przegrzewanie ...

 

Ciekawa diagnoza :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...