Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty zmiana biegów / ecodriving


Neverdie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Słyszałem, że stawianie podstawowych pytań może prowadzić do zaskakujących wniosków :)

Przy jakich obrotach zmieniacie biegi (przy jakim silniku)?

Stosujac się do zasad ecodrivingu zmieniam tak szybko jak się da, u mnie przy 2k obrotów.

Jeśli chce kogoś dynamiczniej wyprzedzić to pod 3/4k podejdę.

Przy zwalnianiu schodzę na niższy bieg przy 1,5k.

1.8T 163 km.

Niestety komputer pokładowy pokazuje mi tylko średnie spalanie.

Na forum były wątki ale dotyczące innych silników.

W razie czego, na dniach zamierzam zagazować - ale nie powinno być różnicy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bardziej istotną sprawą z obrotami jest "dbanie" o turbine. A więc na zimnych silniku staram się zmieniać biegi w okolicy 2,2k/obr. Poza tym to wszystko zalezy od miejsca w jakim się poruszam. Np gdy jadę ze stałą prędkościa i wiem, że nie będe przyspieszał to oczywiście wrzucenie wyzszego biegu ma sens. Natomiast mocne wciśnięcie pedału gazu na niskich obrotach nie jest ani ekonomiczne, ani nie jest dobre dla silnika.

Dodatkowo wydaję mi się, że nie ma co "świrować" ze zbyt wczesnym zmienianiem bo dwumasa na tym może ucierpieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nie odniose sie dokladnie do silnika 1.8T czy doswiadczen z moim autem ale kiedys na TVN Turbo lecial program K2 albo pochodna jego gdzie testowali spalanie przy roznym stylu jazdy. Po kilku jakis tam wymyslonych probach okzalo sie ze dlugie rozpedzanie auta zmieniajac biegi w okolicy 2k obrotow generowalo wieksze zuzycie paliwa niz zdecydowane i dynamiczne przypieszenie do zalozonej predkosci przeciagajac auto na biegach tak aby jak najszybciej ta predkosc uzyskac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Ci tak. Na co dzień jeżdżę ciężarówką volvo 500 kuni. EcoDriving polega tam na tym, że głównie masz przewidywać ukształtowanie terenu i to co się dzieje przed Tobą. Widzisz sygnalizację? Puść nogę z gazu by w momencie kiedy kolumna pojazdów rusza, mieć jak najwyższą prędkość, aby na nowo nie bujać auta od 10km/h.. Jedzisz po równym i widzisz solidne wzniesienie? Przyspiesz na płaskim na możliwie najwyższym biegu, jeżeli jesteś załadowany żoną i dziećmi + bagaże zredukuj jeszcze na płaskim - nigdy pod górkę.. Klucz to utrzymywanie stałej prędkości i obrotów i unikać "klep w podłogę".. Rozpędzanie? Jak najszybciej, ale bez przesady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jeździj. Przy rozpędzaniu zawsze przed 3k obrotów zmieniam biegi. Nie wyobrażam sobie jazdy na 1500... Po rozpędzeniu utrzymuj 2-2,5k obrotów i będzie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana biegu powyżej 6000 obrotów na pewno daje najwięcej frajdy? i na pewno jest mniej szkodliwa niż jazda poniżej 2000 obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...