Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Drgania karoserii od 120 do 140 km/h pomocy


Bartec6184

Rekomendowane odpowiedzi

Siema mam problem z drganiem powyżej 120km/h do 140km/h i nie mogę dojść od czego to, opiszę swój przypadek może ktoś by się znalazł z mojego rewiru (Dąbrowa Górnicza) kto by mi wkoncu pomógł. Otóż mam Audi A4 b6 1.9 tdi AVF 131 kunia z wirusem na 167 koni z tym drganiem zmagam się jakieś półtora roku wymienione praktycznie wszystko co możliwe  bo tak naprawdę kupiłem auto w fajnym stanie wizualnym ale co się okazało zawieszenie układ napędowy itp były w opłakanym stanie. Więc przez ten okres wymienilem:

- wahacze ( jest minimalny luz na prawym bananie) 

- poł osie ( brak luzów na przeg wew) 

-  tarcze hamulcowe ( są prosciutkie) 

- skrzynia biegow ( stara skrzynia miała luz na flanszach zdawczych i wydawało by się ze to przez to lecz nie) 

- dwu masa ( używka w dobrym stanie) 

- nowa tarcza+ docisk+łożysko Valeo. 

- koła wyważane i podmienie na inne

- wuzek zawieszenia ( stary miał już zużyte gumy) 

Brakuje mi już pomysłów, dodam że jak auto jest załadowane drgania są mocniejsze ale ciągle w tym samym przedziale prędkości druga buda i lekko kiera, drgania występują przy wyrównaniu prędkości i przyspieszanie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria czyli zbieżność? Była robiona u fachowca który zna się na żeczy. Łożyska nie szumią  masz jeszcze jakieś pomysły wydałem kupę kasy bezsensownie dlatego postanowiłem napisać na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest jakiś fachura z Dąbrowy Górniczej co by się spotkać i by ocenil. Wątpię żeby łożysko miało wpływ na to bo nie daje oznak zużycia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie drgania w danym przedziale obrotów to zazwyczaj coś z oponami/kołami... dystanse masz czy nie ? Trzeba by sprawdzić wyważenie półosi - ale to trochę kłopotliwy temat - zdemontować i jeszcze znaleźć zakład który to robi... zmieniałeś skrzynię itd... wydaje mi się, że na ori półośkach są takie jakby odważniki dołożone przy flanszach - może to ma coś do tego...

Te tarcze/piasty sprawdzałeś czujnikiem zegarowym ? ? ? 

Ogólnie sporo rzeczy robionych, wózek geometria itd... gdzieś mógł zostać popełniony błąd i teraz może być ciężko znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kamil-vag napisał:

Takie drgania w danym przedziale obrotów to zazwyczaj coś z oponami/kołami... dystanse masz czy nie ? Trzeba by sprawdzić wyważenie półosi - ale to trochę kłopotliwy temat - zdemontować i jeszcze znaleźć zakład który to robi... zmieniałeś skrzynię itd... wydaje mi się, że na ori półośkach są takie jakby odważniki dołożone przy flanszach - może to ma coś do tego...

Te tarcze/piasty sprawdzałeś czujnikiem zegarowym ? ? ? 

Ogólnie sporo rzeczy robionych, wózek geometria itd... gdzieś mógł zostać popełniony błąd i teraz może być ciężko znaleźć...

Pół osie zmienione od innego auta sprawne brak poprawy. Pół osie nie mają odwazników a wyjąć je to 20 min roboty. Tak tarcze sprawdzane czujnikiem zegarowym ponadto przetoczone przez kumpla fachure, jestem pewny że błędu nigdzie nie popełniłem jedynie to rozsypana jest poduszka silnika ta na pasie przednim ale wg mnie ona nic wspólnego nie ma z tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Bartec6184 napisał:

jedynie to rozsypana jest poduszka silnika ta na pasie przednim ale wg mnie ona nic wspólnego nie ma z tym. 

to jest ogranicznik momentu i ma oddziaływać w momencie mocnego przyspieszania na bujnięcia silnika... raczej z wibracjami nie ma nic wspólnego.

To masz drgania takie typowo jak niewyważone koła ? Czy jakie dokładnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by się właśnie wydawało jak by koła niewywazone  były. Ale koła podmieniłem mój brat ma Leona 2 i u niego jedzie jak po szynach a u mnie drgania

Edytowane przez Bartec6184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa podstawowa , jadąc z górki na luzie ( z prędkościami w jakich te drgania występują podczas normalnej  jazdy ) problem jest , czy go nie ma ? 

P.S. 

Myślę że w swojej okolicy znajdziesz bez problemu kawałek odpowiedniej drogi by to przetestować ... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Sprawa podstawowa , jadąc z górki na luzie ( z prędkościami w jakich te drgania występują podczas normalnej  jazdy ) problem jest , czy go nie ma ? 

P.S. 

Myślę że w swojej okolicy znajdziesz bez problemu kawałek odpowiedniej drogi by to przetestować ... :P

Tak już testowałem problem na luzie przy tej prędkości występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja bym szukał problemu w układzie jezdnym , a nie napędowym ...

Na ich występowanie może mieć wpływ suma różnych czynników .

Geometria, lekkie zniekształcenia opon , luzy na zawieszeniu i układzie kierowniczym lub mocowaniu maglownicy , itp.

Tak z ciekawości w zeszłym roku kupiłem A2-kę z rocznymi Dunlopami na kołach i po wielu sprawdzeniach wyszło że mają lekkie bicie ( nie trzymają kształtu ) pomimo prostych felg i one dają taki właśnie efekt jak u Ciebie  .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotrsob1 napisał:

No to ja bym szukał problemu w układzie jezdnym , a nie napędowym ...

Na ich występowanie może mieć wpływ suma różnych czynników .

Geometria, lekkie zniekształcenia opon , luzy na zawieszeniu i układzie kierowniczym lub mocowaniu maglownicy , itp.

Tak z ciekawości w zeszłym roku kupiłem A2-kę z rocznymi Dunlopami na kołach i po wielu sprawdzeniach wyszło że mają lekkie bicie ( nie trzymają kształtu ) pomimo prostych felg i one dają taki właśnie efekt jak u Ciebie  .... 

Właśnie wrucilem z szarpaków diagnosta też rozłożył ręce w zawiasie zero luzu amory z poduszkami nowki (KYB) magiel jest po regeneracji końcówki razem z drążkami nowe...  Pojadę jeszcze raz żeby te koła sprawdzili i wyważyli Bo już nie wiem najgorsze ze tak jak pisałem zmieniałem koła z Leona 2  i było to samo a w Leonie ani drgną.  Chyba bende musiał się przyzwyczaić do tego  i walczyć z nerwami gdy będzie drgało... 

Edytowane przez Bartec6184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie znajdziesz to poeksperymentuj ze zbieżnością, a właściwie rozbieżnością. Jak jest ona ustawiona blisko zera to auto ma tendencję do wpadania w drgania , zrób kilka stopni na minusie i zobacz jak się będzie prowadzić i czy problem nie zniknie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie, walczylem dlugo, 

Ustąpiło po odświeżeniu gum w wahaczach w... Tylnym zawieszeniu... 

 

Kazdy robi przod a tyle zapomina, a ono tez moze świrować, tym bardziej że to prawie też wielowahacz... 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolefga wyżej pytał czy masz założone dystansy ? Bo ja miałem dokładnie takie objawy jak opisujesz przy tych samych prędkościach i okazało się że to wina dystansów. Zdjąłem i drgania znkneły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dystansow nie mam drgania lekkie dalej są ale obstawiam że mimo iż nie szumia to łożyska w kołach już do bani i to przez nie jest problem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam tarcze hamulcowe. Wiem, że mierzyłeś je czujnikiem zegarowym ale tarcza też jako nowa jest wyważana i może na tym etapie poszło coś nie tak. Nie będę też prawił morałów o tym że tarcza traci wyważenie po przetoczeniu bo ja też swoje czasami przetocze jak jest taka potrzeba i nic nie wyważam- no ale jednak jest to prawda :)

Miałem taki przypadek w nieswoim aucie. Tarcza skorodowała, z kanałów wentylacyjnych sypała sie rdza i wyważenie sie rozjechało. Po wymianie wibracji brak

Edytowane przez misiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2019 o 13:32, misiek95 napisał:

A ja obstawiam tarcze hamulcowe. Wiem, że mierzyłeś je czujnikiem zegarowym ale tarcza też jako nowa jest wyważana i może na tym etapie poszło coś nie tak. Nie będę też prawił morałów o tym że tarcza traci wyważenie po przetoczeniu bo ja też swoje czasami przetocze jak jest taka potrzeba i nic nie wyważam- no ale jednak jest to prawda :)

Miałem taki przypadek w nieswoim aucie. Tarcza skorodowała, z kanałów wentylacyjnych sypała sie rdza i wyważenie sie rozjechało. Po wymianie wibracji brak

Tarcze były też podmieniane. Brak efektów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...