Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Danek75

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem takiego tematu a pytanie brzmi:

Czy w Audi A4 B8, 2.0TDI - 120KM, produkcja wrzesień 2009 - występuje usterka z mechanizmem napędu pompy olejowej? Czy trzeba tam zajrzeć profilaktycznie przy przebiegu około 100-120 tysięcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterek nie ma (przynajmniej mi nic nie wiadomo) ale imbus jest :wink: profilaktycznie mozna zajrzec .

Gdzies jest temat na Forum o tym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imbusik w napedzie pompy oleju jest w wielu silnikach vw takze benzynowych (np audi rs4 4.2L) tyle ze slawe nadalo mu 2,0tdi PD.

W wielkim skrocie:

2.0tdi CR do 10.2009 mialy naped pompy oleju (imbusik 77mm, wchodzace w walek napedowy tylko na chyba okolo 3.5cm) z 2.0TDI PD, pozniej zmieniono walki, imbusik (100mm) i pompe oleju*). Oficjalna forma naprawy dla silnikow 2.0tdi PD i pierwszych CRow jest wymiana wszystkiego na graty od 2.0tdi cr po 10.2009 (poniewaz stare walki wyr produkowane do 10.2009 nie sa juz sprzedawane jak czesc zamienna)

Przemek

*)

sa silniki 2.0tdi pd jak i 2.0tdi cr bez walkow wyr (silniki poprzeczne poza paroma wyjatkami) i z pompa oleju napedzana lancuchem ale maja inne waly (przeciwwagi??? na wale przejmuja role walkow wyr.)

przy wymianie rozrzadu rozebrac, sprawdzic stan i zadzialac jak cos sie dzieje albo uspokoic sie i jezdzic dalej. Regeneracja tego to kilka stow ...+robota mechanika

wymiana rozradu jest chyba przy 180tys... jezeli to nie bylo taxi jezdzace po miescie w korkach 100tys km to nie widze sensu specjalnie ze wzgledu na "imbusik" przyspieszac wymiane rozrzadu

Z relacji na tym forum wynika, ze zabieraki/gniazda w walu w CRach "pierwszych" przy wymianie rozrzadu nosily slady zuzycia wiec nie zlewaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój jest akurat z września, więc jak 100 tysi stuknie to jednak profilaktycznie tam chyba zajrzę. Wolę mieć spokojny łeb, niz myśleć, ze stanę na drodze. Znajomy 3 dni temu zatarł passata z podobnym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój jest akurat z września, więc jak 100 tysi stuknie to jednak profilaktycznie tam chyba zajrzę. Wolę mieć spokojny łeb, niz myśleć, ze stanę na drodze. Znajomy 3 dni temu zatarł passata z podobnym silnikiem.

Z którego roku był ten "pasek"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wszystkiego tzn całej pompy czy tylko tego imbusu ? Podaj dokładnie jakie części należy wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisał, to skoro wszystkie graty, tak więc komplet cały, czyli pompa również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ładne mi to kilka stów :)

wymiana a regeneracja to 2 rozne rzeczy takze cenowo. Mysle, ze umiesz obslugiwac google + szukaj forumowe i latwo bez dopytywania sie namierzysz detale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem, ze przy wymianie rozrządu najlepiej wymienić wałek imbusa i po problemie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego nie zrobiłem :facepalm: tyle, że ja rozrząd zmieniałem wcześniej (przy 132 tys). będę musiał mojego mechanika kiedyś poprosić żeby spojrzał na imbus..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem, ze przy wymianie rozrządu najlepiej wymienić wałek imbusa i po problemie :decayed:

a gdzie wsadzisz sobie ten nowy walek?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

nie szybciej w szukajce wszystko namierzysz niz powielajac pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego nie zrobiłem :facepalm: tyle, że ja rozrząd zmieniałem wcześniej (przy 132 tys). będę musiał mojego mechanika kiedyś poprosić żeby spojrzał na imbus..

Ja też rozrząd wymieniałem i wałka :polew: nie zrobiłem, trzeba będzie do tego wrócić:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy 171 kkm wymieniłem rozrząd i wałek:wink: Był tylko minimalnie wyrobiony, ale co nowy to nowy! koszt wałka to kilkanaście złotych a wymiana trochę droższa bo trzeba miche ściągać:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też czeka wymiana rozrządu a więc już od razu wymienię wałek. Jaki ten wałek ma numer ma ktoś może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wymieniałeś na ten 100mm ?

---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 21:21 ----------

Cena brutto 18zł xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kogo pytasz? Niewiem na jaki bo to znajomy mi robił. A mozna na 100mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...