Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 Avant 1BE tyl nizej niż przód - ostatecznie


speedster2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, wiem ze temat ten jest wałkowany cały czas lecz po przejrzeniu mnóstwa wątków itak nie dotarłem do konkretnych informacji. Mianowicie moj b6 avant z zawieszeniem 1be ma (ponoć) typowa przypadlosc z prześwitem z tyłu nizszym niż z przodu.  W wielu miejscach znalazlem informacje że "ten typ tak ma po pewnym czasie". Tylko moje pytanie dlaczego ? Czy cos sie wybija ? Czy to wina zużytych elementów ? Jak wyeliminować ten problem ? Wiele osób stosuje podkładki na "polskie drogi" tylko jak mają się do prowadzenia samochodu ? Zważywszy na mój dojazd do posesji podkładki by się przydały.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wymienić gumowe podkładki na nowe, po latach na pewno są już zbite. To też zapewne ma wpływ na wysokość.
Sprawdź jaką masz kat. wagową sprężyn i zastosuj o jedną lub dwie kat. wagowe twardsze sprężyny.
Co do podkładek to tylko 15 mm więc raczej nie odczujesz za bardzo w jeździe różnicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym temacie pisali o plastikowych podkładach pod sprężyny. W ASO coś 20zł/szt. Zastanawiam się na montażem bo tył zdecydowanie niżej siedzi niż przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bknz napisał:

Możesz wymienić gumowe podkładki na nowe, po latach na pewno są już zbite. To też zapewne ma wpływ na wysokość.
Sprawdź jaką masz kat. wagową sprężyn i zastosuj o jedną lub dwie kat. wagowe twardsze sprężyny.
Co do podkładek to tylko 15 mm więc raczej nie odczujesz za bardzo w jeździe różnicy ;)

Czyli fabrycznie sprężyny były za miękkie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jolley napisał:

W innym temacie pisali o plastikowych podkładach pod sprężyny. W ASO coś 20zł/szt. Zastanawiam się na montażem bo tył zdecydowanie niżej siedzi niż przód.

Właśnie to są te podkladki  "na polskie drogi"  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, speedster2000 napisał:

Czyli fabrycznie sprężyny były za miękkie tak ?

Tego to ja nie wiem, opisałem Ci tylko możliwe sposoby rozwiązania tego problemu :)
Jeżeli chcesz wrzucić podkładki to sugeruję wymienić od razu gumy pod i nad sprężyną.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z biegiem lat zawieszenie z tyłu dostaje mocno po d*p** z racji tego ze jest mocniej obciazone niż przednie. Załadowany bagażnik, pasażerowie na tylnej kanapie, butla z gazem, itp. dlatego sprężyny tracą swoją wytrzymałość i siadają. Jest to zjawisko normalne w wielu samochodach. Zeby to zniwelować trzeba by dołożyć podkładki o których jest mowa albo wymienić sprężyny na mocniejsze. Minimum to wymiana gum pod sprężynami ale problem pojawia się taki że każda metoda jest loterią i nie wiadomo jak po wszystkim bedzie stało auto. Może się okazać ze nasza robota spowoduje ze tył pojdzie do góry nardziej niż byśmy tego chcieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bknz napisał:

Tego to ja nie wiem, opisałem Ci tylko możliwe sposoby rozwiązania tego problemu :)
Jeżeli chcesz wrzucić podkładki to sugeruję wymienić od razu gumy pod i nad sprężyną.
 

Rozumiem masz na myśli te elementy ?  8E0512149M

   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o tych gumach mówię :)
Sprawdź jaką masz kat. wagową z tyłu.

Edytowane przez Bknz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

Z biegiem lat zawieszenie z tyłu dostaje mocno po d*p** z racji tego ze jest mocniej obciazone niż przednie. Załadowany bagażnik, pasażerowie na tylnej kanapie, butla z gazem, itp. dlatego sprężyny tracą swoją wytrzymałość i siadają. Jest to zjawisko normalne w wielu samochodach. Zeby to zniwelować trzeba by dołożyć podkładki o których jest mowa albo wymienić sprężyny na mocniejsze. Minimum to wymiana gum pod sprężynami ale problem pojawia się taki że każda metoda jest loterią i nie wiadomo jak po wszystkim bedzie stało auto. Może się okazać ze nasza robota spowoduje ze tył pojdzie do góry nardziej niż byśmy tego chcieli.

Chodzi o podkładki nad czy pod sprężynami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Bknz napisał:

Tak o tych gumach mówię :)
Sprawdź jaką masz kat. wagową z tyłu.

Według naklejki OYJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kat. 9 szału nie ma. Pytanie jaka różnica pomiędzy wysokością przodu a tyłu? sama wymiana gum może nie wiele pomóc
Ja ma 1BE kat. 10 i d*pa siedzi 2,5cm niżej :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzi jak u mnie :D 
tak jak pisałem ja lub MaTeo85 masz do wyboru kilka opcji jak ten problem rozwiązać, jednak nikt nie da Ci gotowego rozwiązania, musisz wybrać sam :) 
Ja wrzucam nowe gumy plus twardsze sprężyny, jak będzie dalej za nisko to podkładki czekają a jak będzie OK to podkładki pójdą na sell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Bknz napisał:

Siedzi jak u mnie :D 
tak jak pisałem ja lub MaTeo85 masz do wyboru kilka opcji jak ten problem rozwiązać, jednak nikt nie da Ci gotowego rozwiązania, musisz wybrać sam :) 
Ja wrzucam nowe gumy plus twardsze sprężyny, jak będzie dalej za nisko to podkładki czekają a jak będzie OK to podkładki pójdą na sell.

Mowisz twardsze sprezyny. Czyli co uzywki czy zamienniki nowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w trakcie kompletowania gratów na tylne zawieszenie bo planuje zrobić wszystko od A do Z. Sprężyn nie chce wymieniać więc w razie gdyby wymiana gum nie pomogła mam już kupione te dodatkowe podkładki na kiepskie drogi. Bo u mnie d*pa siedzi podobnie jak na zdjeciu wyżej z tym że ja mam extra ładunek w postaci butli lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MaTeo85 napisał:

Ja jestem w trakcie kompletowania gratów na tylne zawieszenie bo planuje zrobić wszystko od A do Z. Sprężyn nie chce wymieniać więc w razie gdyby wymiana gum nie pomogła mam już kupione te dodatkowe podkładki na kiepskie drogi. Bo u mnie d*pa siedzi podobnie jak na zdjeciu wyżej z tym że ja mam extra ładunek w postaci butli lpg.

Ja chyba zrobie podobnie zacznę od gum i podkładek w ostateczności spręzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2018 o 14:24, speedster2000 napisał:

Ja chyba zrobie podobnie zacznę od gum i podkładek w ostateczności spręzyny

witam

ja wymienilem gumy gorne i dolne i dalej d*pa siedzi...

pytalem ile nowe sprezyny w aso 414zl sztuka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniles gumy i dalej siedzi to dodaj od gory jeszcze podkladki z zawiechy tej na zle drogi 1br.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...