Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Eksploatacja 2.0tfsi - 2014


Osiollekk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od pół roku jeżdże moją pierwszą benzyną, i jedyne co wymieniłem przez 15tys km to 2x olej i komplet filtrów.

podpowiedzcie co powinienem i kiedy wymienić, co sprawdzic i jak ogólnie dbać o silnik 2.0tfsi, CPMB, 2014r więc poprawiony polift, Quattro, 53000km.

Świece lada chwila? Cewki, przewody tez się wymienia? Filtr paliwa jest wymienialny? Olej w skrzyni (mam wersje USA więc tiptronic - 8biegowa ZF)? Co jeszcze?

Dzięki za pomoc Panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK :) 

Filtr powietrza co 90tys km
Świece co 60tys km - pytanie jakiego producenta wybrać?
Filtr paliwa w 2.0tfsi jest niewymienialny?

I została skrzynia - mam USA więc nie S-tronic a tiptronic, a w książce jest info dla Q5, A6 i A8 hybrid. Masz może taką książke ale dla USA? :) 
W tipie ZF8 tez trzeba jechać na drugi koniec Polski do gościa który ogarnia wymiane tak jak w przypadku DSG? Czy wystarczy spuścić stary, zalać nowy i tyle?

Edytowane przez Osiollekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza to ja co rok wymieniam. Zrobisz kilkanaście tysięcy i już jest zasyfiony i czarny :)

Świece mam wrzucone BERU

Filtra paliwa nie wymienia się.

Co do skrzyni, to zapewne producent nie przewiduje wymiany oleju. Ja pomimo tego bym i tak wymieniał. Na pewno jej to nie zaszkodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No filtr powietrza racja, tak tylko przepisałem z tej książki :)

Co do tipa to tylko spuścić stary i zalać nowy? Czy coś jeszcze, orientujesz sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja świece polecam NGK bo takie ida na pierwszy montaż, w moim temacie jest ich numer.

Świece można ciut szybciej niż 60 wymieniać jak Ci wypadnie np wymiana oleju:)

Olej w skrzyni to nie taka prosta sprawa

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/687598-ZF8-Transmission-NOT-Lifetime-fluid/page17

Trzeba mieć vcds i odpowiednio sprawdzić poziom oleju przy określonej jego temperaturze.  

Z tego co piszą na audizine to przewaznie przy zlewaniu wylatuj ok 5l, reszta zostaje w srodku. Sam nie wiem co bym lał, czy płyn z ASO czy ten, który sprzedaje producent skrzyni czyli ZF8 Lifeguardfluid 8...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wampir, orientujesz się kto może ogarnąć wymianę? Narazie pytam teoretycznie, bo do 100tys mi jeszcze troche brakuje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ASO albo szukaj w okolicy ogarniętego mechanika.

Ewentualnie do tunera, który to zrobi przy okazji softu do ECU i TCU :)

Ja jadę do Gregor10.pl

Zrobili bardzo dużo aut z usa z tymi skrzyniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema ten silnik jest na łańcuchu? też ściągnąłem i czeka mnie kilka napraw jak z tą skrzynia w końcu jest? Gdzie wymieniłes olej? Jaka cena? I co warto zrobić na początku? 

Edytowane przez Sensey89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sensey89 napisał:

Siema ten silnik jest na łańcuchu? też ściągnąłem i czeka mnie kilka napraw jak z tą skrzynia w końcu jest? Gdzie wymieniłes olej? Jaka cena? I co warto zrobić na początku? 

Łańcuch.

Co do oleju, to zależy czy pełna wymiana czy tylko to co zleci z korka, a to z kolei zależy jaki masz przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pełna wolę zrobić i mieć spokój sam dla siebie przebieg to 80 tys km tylko pytanie czy u jakiegoś mechanika czy w serwisie Audi i plus minus jakie są to koszta jestem z okolic Wrocławia 

 

Ew powinienem coś dodatkowo wiedzieć o tych wersjach z USA? 

Edytowane przez Sensey89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek zmieniam olej w skrzyni - kupiłem cały zestaw z ZF (olej, uszczelka, filtr i śruby). Decyzja, że zmieniam sam, bo przy 65tys przebiegu nie ma sensu wymieniać calutkiego tj. dynamicznie.

Druga sprawa, to co z tym rozrządem? Łańcuch dożywotni czy trzeba to ruszać? Kiedy najlepiej wg. Audi i kiedy wg. Użytkowników? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozrząd przy ok 140kkm miał już kilka stopni odchylenia więc pewnie przy jakiś 120kkm powinno się to już robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 i zmiana rozrządu w polifcie? Chyba tys mil :)

wg analizy audizine gdzie wiele osób podawało swoje przebiegi (prawdziwe) i stopień naciągnięcia napinacza to zalecają sprawdzanie po przekroczeniu 160tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2019 o 20:43, wampir napisał:

stopień naciągnięcia napinacza

To jest jakoś mierzalne np przez vcds?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Wihajster napisał:

jest możliwość podejrzenia jego naciągnięcia.

image.png

Przez ten otwór się zagląda jak dobrze pamiętam.

IMG_20190921_091658.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...