Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Witam mam Problem


MATI A4 B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jest to mój pierwszy temat na tym forum więc prosze o wyrozumiałość

Tak więc około 2 miesiące temj nabyłem A4 b6 3.0 ASN

I pojawił sie po niedlugim czasie problem z silnikiem, Motor gdy go przytrzymam na obrotach miedzy 2tys a 3 tys słychać dziwne terkotanie stukanie nie wiem jak to dokładnie określić. Odbywało się to do niedawna tylko na postoju jak mowiłem gdy sie go przytrzymalo na obrotach. Zdecydowalem sie na zmiane rozrzadu i po jej wymianie podczas przyśpieszania słychac rzęcholenie w silniku nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego ale nie mam pojęcia co to może być. Mój mechanik powiedział mi sie to od kół pasowych do ustawiania faz rozrządu jest ich tam 4 koszt regenracji 1800zł. Samochód raczej nie stracił na mocy i jeździ jak powinien. Czy ktoś z was miał podobny problem licze na waszą pomoc . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj filmik by chociaż było wiadomo co to za dźwięk i z której strony silnika się wydobywa.
Fazatory podlegają diagnostyce: ECU-Basic Settings-Grupa 94 i 96. Sprawdź przy okazji jakie wartości masz w grupie 93

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Czy w Polsce jezt mechanik który dobrze ogarnia te silniki 3.0 ASN, bo tak jak czytalem gdzieś na forum o rozrządzie to wątpie ze mój mechanik bedzie wiedział o co chodzi z tymi wartościami w grupie 93 i wywali galy.

I czy wgl na VAG iem to da radę sprawdzić

Podejrzewam ze rozrząd ustawił bez blokad i spartolił troche robote skoro wcześniej nic nie było słychać przy nabieraniu prędkości 

Auto ma już przelotu 335tyś i nie wiem czy warto w nie pchać pieniądze czy sionik nie zmierza ku końcowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się wczytasz w wątki o tym silniku to znajdziesz namiary na warsztat np. w Sulejówku lub w Czeladzi, znają tam ten silnik od podszewki. Jakie masz wartości w grupie 93? Rozrząd w tym silniku to jedna z kluczowych kwestii, jak jest źle złożony i/lub niewłaściwie dokręcony to będą cyrki, wypadania zapłonów, brak mocy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, terkotanie przy przytrzymaniu na obrotach. Zauważyłem to tez jakiś czas po kupnie. Wymieniłem rozrząd jakiś czas temu ale terkotanie dalej występuje. Jeżdżę tak od ponad pięciu lat i nic sie nie pogorszyło. Zrobiłem około 80tyś km.

Edytowane przez gacek585
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...