Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD bardzo częste wypalanie DPF!!!


Lygrys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Mam mały problem mechanicy rozkładają ręce mianowicie miałem wymieniany silnik w mojej Audi A4 B7 2007 z silnikiem BRD w quattro z 6 skrzynią manualną na taki sam tylko ,żę młodszy o rok i z mniejszym przebiegiem bo tylko 96 tyś. km (w którymś poście mam opisane co było jeszcze wymieniane).

Teraz najważniejsze od wymiany silnika co około 4-6 dni załącza mi się wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) - (jeżdżę głównie po mieście 1100km miesięcznie z czego około 300km po za miastem) wypalało go normalnie ,a od jakiegoś czasu raz na jakiś czas niestety wypalanie muszę robić za pomocą VCDS-a wtedy dopiero go wypali. Więc dla świętego spokoju jeżdżę z naładowanym laptopem w aucie.

Kwestia jet taka samochód dostał przy wymianie silnika nową turbine i czyszczone wtryski potem po pierwszej nieudanej próbie wypalenia DPF (wypalił się tylko za pomocą VCDS-a) dwa razy czyszczony DPF ,czyszczony EGR i zmieniony olej oczywiście 5W30 ,ale problem z wypalaniem DPF dalej się pojawia dodatkowo dodam ,że auto pali mi w mieście około 9l/100km (średnia zużycia paliwa w mieście) i 8l/100km (średnia z autostrady przy prędkości 140km/h) więc według mnie trochę  za za za dużo.

DPF był odesłany do sprawdzenia jest w 100% sprawny ,turbina była odesłana do sprawdzenia został wymieniony jakiś zawór więc teraz sprawna w 100% ,wtryski ponownie czyszczone sprawne w 100% ,EGR czyszczony działa w 100% ,czujniki DPF wymienione na nowe więc sprawne w 100% (były podejrzenie ,że one dają czadu) ,a ten cholerny dziad dalej włącza wypalanie co około 4-6 dni. Taka mała ciekawostka dziś rano musiałem wypalić DPF za pomocą VCDS-a ponieważ włączył mi tryb awaryjny i "check engne" zapełnienie DPF 170% ( było już tak z 5 razy) po wypaleniu które trwało około 30 minut (Zapełnienie 0.0% pomyślne wypalenie) od momentu kiedy wypaliłem DPF i wyłączyłem laptopa miałem do domu około 11km pod domem sprawdziłem z ciekawości zapełnieni DPF i wynosiło już ono 9.7% (bardzo dziwne) niestety nikt z mechaników nie jest mi w stanie wytłumaczyć o co chodzi. Jest teoria ,że może mechanior który wymieniał silnik zgrał nowe oprogramowanie które szfankuje ,ale w ASO zaśpiewali mi 5tys złotych za nowe oprogramowanie oryginalne do mojego ECU w Audi ,a żaden inny mechanik nie chcę mi tego oprogramowania zmienić bo się boi. P.S. z mechanikiem który wymieniał silnik nie mam kontaktu rozpłynął się w powietrzu.

 

Błagam pomóżcie wydałem kupę kasy na auto ,a boje się nim jeździć ,sprzedać go nie sprzedam bo jestem uczciwy i nie chcę żeby ktoś męczył się jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też smigam wiekszość czasu po miescie mam obcenie ok 10l/100km obwodnicą potrafi zejśc do 6,5

nie zastanawiałeś sie nad wywaleniem DPf? lub poprostu podjedz do konkretnego mechanika od Audi w KRK masz ich kilku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem DPF wyciąć ,ale odradzono mi tego ponieważ miałem wtedy nie sprawną turbo sprężarkę (jakiś tam zawór był uszkodzony) i mogło być gorzej. Teraz jest naprawiona ,ale boję się wycinać bo np. w Zakopanem policja sprawdza już poziom zadymienia auta swoją nową zabawką no i za granice często jeżdżę więc musi spełniać normy wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karasik2 napisał:

Też smigam wiekszość czasu po miescie mam obcenie ok 10l/100km obwodnicą potrafi zejśc do 6,5

nie zastanawiałeś sie nad wywaleniem DPf? lub poprostu podjedz do konkretnego mechanika od Audi w KRK masz ich kilku

Znasz jakiegoś ogarniętego mechanika w KRK? Szczerze mówiąc ja nie znam tam żadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wysokość krzywek na wałki rozrządu. Może już zużyty i nie ma dotrysku paliwa.  Też miałem problem z dpfem po zmianie silnika, wywaliłem dpf a chwilę później okazało się że mój wałek wygląda tak

IMAG0654.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ecobuda napisał:

sprawdź wysokość krzywek na wałki rozrządu. Może już zużyty i nie ma dotrysku paliwa.  Też miałem problem z dpfem po zmianie silnika, wywaliłem dpf a chwilę później okazało się że mój wałek wygląda tak

IMAG0654.jpg

Tylko ,że mój problem zaczął się zaraz po przełożeniu silnika ,a zanim spakowałem go w budę z mechanikiem sprawdziliśmy wszystko i było w porządku więc twoja teza niestety odpada ponieważ było by widać zużycie wałka na samym początku ,a był w bardzo dobrym stanie. Tak pomagałem mechanikowi przy przekładce mojego silnika niestety nie widziałem co było robione później jak silnik był już w budzie zwłaszcza ,że po przełożeniu silnika auto było jeszcze u niego parę razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak zmieniałam silnik to kupiłem taki sam,  tv z tym samym oznaczeniem.  Na bloku było wybite bpw a później okazało się że to jest awx.  Problem w tym że awx miał wałek bez obsługi dpf w dodatku zużyty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam BRD bez DPF-a bez EGR-a bez chłodnicy spalin + chip w tym momencie 220KM i auto na stacji przechodzi badania bez problemu dużo poniżej normy.

Może się powtarzam ale ten silnik jak jest sprawny bez DPF-a na pewno przejdzie wszystkie badania bez problemu.

Jak nie przejdzie = napraw silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam BRD z końca 2007r , 160.000 przebiegu nigdy nie było problemu z dpf średnio jeździ 25 km trasą 5-10km po mieście dziennie, spalanie 7,5/8L miasto, 6-6,5 trasa co prawda zauważyłem że jak tylko nie jeżdżę na trasie to dopala częściej ale nigdy nie zaświecił kontrolki. Jestem z Bielska-Białej znam się dobrze z właścicielem ModPro jak chcesz zagadam czy zgra mapę z mojej i wgra do twojej na próbę oczywiście twoja oryginalną zachowując w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

A ja mam BRD bez DPF-a bez EGR-a bez chłodnicy spalin + chip w tym momencie 220KM i auto na stacji przechodzi badania bez problemu dużo poniżej normy.

Może się powtarzam ale ten silnik jak jest sprawny bez DPF-a na pewno przejdzie wszystkie badania bez problemu.

Jak nie przejdzie = napraw silnik.

W TYM TEMACIE NIE CHODZI O CHIP TUNING I OTO CZY AUTO PRZEJDZIE WSZYSTKIE BADANIA BEZ PROBLEMU.

Zacznij czytać od początku dlaczego założyłem ten temat i jaki ma tytuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gibonbba napisał:

Też mam BRD z końca 2007r , 160.000 przebiegu nigdy nie było problemu z dpf średnio jeździ 25 km trasą 5-10km po mieście dziennie, spalanie 7,5/8L miasto, 6-6,5 trasa co prawda zauważyłem że jak tylko nie jeżdżę na trasie to dopala częściej ale nigdy nie zaświecił kontrolki. Jestem z Bielska-Białej znam się dobrze z właścicielem ModPro jak chcesz zagadam czy zgra mapę z mojej i wgra do twojej na próbę oczywiście twoja oryginalną zachowując w razie czego.

Napisałem ci wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jak na razie jestem umówiony na czwartek w Krakowie w V-tech na chip tuning zobaczę może im uda się coś ustawić podczas chip tuningu ,a jeśli nie to będę szukał innej alternatywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź VCDSem jaki masz kąt wtrysku, ustawienie rozrządu było sprawdzane przy SWAPie?

jeżeli już tuner będzie grzebał Ci w oprogramowaniu poproś o wyłączenie EGRu

Jeżeli wywalisz tylko DPFa ale katalizator zostanie w aucie przejdziesz wszystkie badania jakości spalin (oczywiście jeżeli zdrowy silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pilKOZAK napisał:

sprawdź VCDSem jaki masz kąt wtrysku, ustawienie rozrządu było sprawdzane przy SWAPie?

jeżeli już tuner będzie grzebał Ci w oprogramowaniu poproś o wyłączenie EGRu

Jeżeli wywalisz tylko DPFa ale katalizator zostanie w aucie przejdziesz wszystkie badania jakości spalin (oczywiście jeżeli zdrowy silnik)

W których blokach sprawdzić kąt wtrysku? Rozrząd był zakładany nowy ,za jakiś czas ustawiany na nowo więc jest OK.

Myślisz ,że wyłączenie EGR będzie dobrym rozwiązaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2018 o 07:37, TomekTdi napisał:

Kąt wtrysku to nie w silniku PD

No właśnie dzisiaj tak czytam ,że tylko w starych silnikach na pompie rotacyjnej.

Edytowane przez Lygrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lygrys napisał:

W których blokach sprawdzić kąt wtrysku?

https://a4-klub.pl/topic/269687-prawid%C5%82owy-k%C4%85t-synchronizacji-w-20-tdi-16v/

18 godzin temu, Lygrys napisał:

Myślisz ,że wyłączenie EGR będzie dobrym rozwiązaniem ?

A po co Ci gorące spaliny w dolocie?, które mieszają się z mgiełką olejowa z odmy i tworzą niemiłosierny syf w silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok 4 pozycja 4.

BRD lubią lekki - czyli około -1 stopień. 

Edytowane przez Pawelkiwi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam logi ale nie mogę wrzucić tutaj obrazu jak to zrobić?

Zrobię trochę inaczej.

BLOKI POMIAROWE:

Grupa         Engine Speed (G28)            Injection Start (specified)              Injection Duration (specified)             Totsion Value 

004                   881/min                                       4.9*ZGMP                                               4.0*KW                                     -0.74*

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grupa        Temperature bef. Turbo             temperature bef. DPF               DPF load coefficient                         temperature after DPF

075                     159.5*C                                              143.4*C                                         40.8%                                        145.6*C  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grupa              Engine Speed (G28)             Exhaust Gas EGR (spec.)          Exhaust Gas EGR (actual)             Exhaust Gas EGR Duty Cycle

003                          881/min                                    438.5mg/suw                             438.5mg/suw                                       0,0%

 

Sprawdziłem kolejno Kąt wtrysku ,DPF i EGR.

Kąt wtrysku skacze między -0.74* do -1.01*.

Dodałem zapełnienie filtra DPF jak widzicie 40.8% po 3 dniach jazdy po mieście.

Na koniec EGR gdzieś tu na forum parę miesięcy temu czytałem ,że on też czasami powoduje objawy jak u mnie ,ale mój był czyszczony i tak z ciekawości napisałem jakie ma parametry być może pracuje nie prawidłowo nie wiem bo nie mam do czego porównać.

 

Wszystko mierzone na rozgrzanym silniku (wróciłem ze sklepu) i na postoju (na spokojnie sprawdzałem).

Jeśli macie jakieś wątpliwości do tych danych będę wdzięczny za wszelakie informacje.

 

Sorki Panowie źle spojrzałem kąt wtrysku to pozycja 4 a ja patrzyłem na 3. Zaraz poprawie.

Siedzę właśnie w V-Tech zaraz zobaczymy co wymyślą.

Edytowane przez Lygrys
poprawki danych
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...