Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Świecący DPF i świece żarowe - błąd EGR na VCDSie


Dandusiek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim.

Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B7 170 KM w Q - BRD. Od 3 dni na fisie wyskakuje mi kontrolka DPF, starałem się go wypalić zgodnie z wszystkimi zaleceniami tymi na forum jak i w książce AUDI, lecz bez skutku. Jechałem w małe trasy przy których na pewno powinna już się załączyć procedura wypalania, ale dalej nic. Pojechałem na kompa i przy VCDSD'sie wywaliło błąd EGR -(na dole zamieszczam foto)  przed kupnem był on profilaktycznie czyszczony i nie możliwe jest to że po 1 tyś  coś się z nim stało... Dodatkowo jadąc wczoraj po kompie wywaliło mi mrugającą kontrolkę świec żarowych i auto w padło w tryb awaryjny (wiadomo, spadek mocy).  Wymuszona została procedura wypalania, natomiast po odjechaniu od elektryka i przegonieniu autka nic się nie załączyło, dalej to samo. 

Nie wiem co mam o tym myśleć? Autko zauważyłem też że późno wstaje od 2,2 tyś obr, ma na to jakiś wpływ DPF? oraz w chłodne dni trochę kręci rano, więc obstawiłem że to raczej świece (na kompie nic o tym nie ma mowy) mam już kupiony zestaw świec, natomiast nie wymieniłem jeszcze i teraz pytanie czy świece żarowe mają jakiś wpływ na wypalanie DPF? Mają za zadanie podwyższyć temp silnika, ale czy to ma jakieś znaczenie przy DPFie?  

Proszę o rady Was, co teraz najlepiej zrobić?  fajnie jak ktoś jest z okolic trójmiasta i ogarnia te tematy oraz ma chwilę, aby podzielić się doświadczeniami. 

P.S Ostatnia procedura była 1060 km temu, tak pokazał VCDS.

 

 TGpEEWL.jpg

  h3x7xxU.jpg

Pozdrawiam.

Dziękuje z góry wszystkim

Edytowane przez Dandusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. PDF a DPF zmień to zupełnie co innego.

2. Błąd EGR-a wymień, zaślep + oprogramowanie.

3. DPF sprawdź zapełnienie sadzą, jeśli EGR pkt2 jest uszkodzony nie ma szans na dopalenie DPF-a.

Z Twojego opisu EGR do naprawy/wymiany/zaślepienia

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

1. PDF a DPF zmień to zupełnie co innego.

2. Błąd EGR-a wymień, zaślep + oprogramowanie.

3. DPF sprawdź zapełnienie sadzą, jeśli EGR pkt2 jest uszkodzony nie ma szans na dopalenie DPF-a.

Z Twojego opisu EGR do naprawy/wymiany/zaślepienia

Sorki za mały błąd, oczywiście chodziło o DPF -zedytowane.

Dla ciebie leci duży + za potwierdzenie diagnozy, o tym poniżej. 

Mały upload w sprawie:

Diagnoza postawiona, udałem się do drugiego elektryka który ogarnia bardziej takie tematy.

Okazuje się że EGR został prawdopodobnie zaślepiony, widać pomiędzy połączeniami kawałek blaszki oraz został dodatkowo potraktowany silikonem na połączeniach (tragedia i fuszera, ręce opadają).  Zrobię foto w wolnej chwili.

Wywala błąd EGR tak jak pisałem, natomiast elektryk stwierdził że jest to uszkodzenie mechaniczne EGR'a nie do odratowania (w grę wchodzi nowy zawór EGR ). Prawdopodobnie jakiś Janusz zaślepił EGR'a samą zaślepką i na tym koniec. Nie wyłączył go w sofcie co jak się okazuje jest bardzo istotne i stąd wywalanie wszystkich błędów i blokowanie uruchomienia procedury wypalania DPF'a.  - stan zapełnienia po sprawdzeniu 89% !! 

Propozycja od elektromechanika i tutaj prosiłbym co o tym sądzicie:

Wyłączenie EGR w sofcie bo fizycznie już zaślepiony, oczywiście sprawdzony będzie czy na 100% (koszt ok. 400zł) + zaproponował Wodorowanie silnika (koszt 200zł). Co o tym sądzicie?

Wodorowanie min. usunie nadmiar sadzy z silnika co jest zawsze dodatkowym +  etc. oraz oczyści nam przy okazji DPF'a, mam nadzieje, że DPF do odratowania i ruszy przy takim stopniu zapełnienia??  

Opowiedział mi trochę o wodorowaniu, mówił że min. takie wodorowanie jest bezpieczniejsze niż nawet sama procedury DPF'a z tego względu że olej niegęstnieje etc. (wiadomo potem i tak będzie przeprowadzana sama procedura wypalania jak wszystko ruszy tak jak powinno). 

Nalot auta to 168 tyś km, potwierdzony. Na 90% pewny jestem tego sadząc po stanie wizualnym i wszelakich elementów etc.

Po całym zabiegu mówił, żeby jechać na obwodnicę i dopalić/wypalić resztkę tego czarnego g***.

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

 

 

Edytowane przez Dandusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat wodorowania jest dużo opinii pozytywnych. Jest też wiele sceptycznych.

Na pewno pomaga w regeneracji DPF gdyż sam proces wodorowania - pyrolizy powoduje znaczne zwiększenie temperatury.

Jak takie zwiększanie temperatur ma się na kondycję silnika?

Zakłady wykonujące wodorowanie piszą asekuracyjnie na swoich stronach "wykonujemy wodorowanie tylko sprawnych silników".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak piszą jak wyżej to ująłeś @Pawelkiwi. Myślę, że zdecyduje się na taki zabieg i sprawdzę to w praktyce, po czym oczywiście podzielę się opiniami po całym zabiegu.

Jeżeli ma pomóc opróżnić DPF do takiego stopnia, aby ruszył to myślę, że warto tutaj w małym stopniu zaryzykować.  Auto ma mały nalot i na chwilę obecną brak wycieków więc można twierdzić że jest w dobrej kondycji. Wodorowanie już jakiś czas temu "podbiło" rynek, i przekopując trochę internetów na chwile obecną nie ma żadnych złych/negatywnych zdań, opinii na ten temat a myślę że już ludzie od takiego zabiegu mają swoje km nalatane, więc może nie taki diabeł straszny? ?

Może ktoś jeszcze ma jakieś opinie, uwagi co do w/w zabiegu? I przeprowadzał go u siebie z chęcią pokolenia posłuchają również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...