Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę logów silnika A4 B7 1.9 BRB


mahazel1989

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Proszę serdecznie o ocenę logów silnika mojej B7 1.9 BRB 

Problem mój się wiąże z dość dużym spalaniem, 7 l /100 w trasie, w miescie około 9,5/100. Dodam że czuć gryzące spaliny (porównanie do starego Jelcza), kopci sobie na szaro w granicach przyzwoitości. Żadnych błędów nie ma. Wycięty DPF. Zbiera się przyzwoicie. Na wolnych obrotach na postoju przy kompletnej ciszy słychać delikatne podstukiwanie w środku auta... może jestem przewrażliwiony, ale poprzednia poczciwa A4 B5 1.9AFN  miała "lepszą kulturę pracy"

Auto od 2 miesięcy w moim posiadaniu.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

LOGI DYNAMICZNE: (2 PRÓBY)

003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_s0L3CjZ.html

LOGI STATYCZNE:

001: http://vaglogi.pl/log-001_6i7d13C.html

003: http://vaglogi.pl/log-003_TOnhBKA.html

004: http://vaglogi.pl/log-004_dctDbi.html

013: http://vaglogi.pl/log-013_2ew1ZB.html

023: http://vaglogi.pl/log-023_4V701.html

POZDRAWIAM Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest OK. Korekcje poprawne, kąt synchro też poprawny. Jedynie widać, że geomtria ciężko chodzi... ale po pierwszym logu już drugi był lepszy, czyli idzie ją rozruszać. Prosta rada, trasa 3 bieg i podeptać kilkanaście razy w podłogę... i nie jeździć eko, bo to zasyfia geometrię turbo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przykapcania poczytaj ten temat: https://a4-klub.pl/topic/404220-dymienie-po-wycięciu-dpf-lub-regeneracji-turbiny/ , może warto by było wstawić jakiś katalizator...

EGR widzę działa, on głównie odpowiada by po odpaleniu przez pierwsze minuty nie waliło tak mocno spalinami... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładam logi po odpaleniu po dłuższym postoju z grupą 007 (kilkukilometrowa jazda)

Oraz logi z powrotu. Widzę że EGR prawie jest cały czas jest zamknięty, nie zdażyło się żeby cykl pracy spadł poniżej 69% nawet na zimnym... Czy oby na pewno jest wszystko ok?

Nie daje mi spokoju to spalanie bo jest tragedia... na rezerwie robię około 50 kilometrów, nie wydaje mi się żeby to było normalne... 

proszę o pomoc

 

Po odpaleniu grupy 3,7,11: http://vaglogi.pl/log-003_007_011_LJ154i.html

Powrót grupy 3,8,11:  http://vaglogi.pl/log-003_008_011_ZWIAHs.html

(jazda mieszana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę roboczą łapie, więc g62 wygląda na sprawny.  EGR działa głównie po zejściu z obrotów na jałowym... trzeba by mapę silnika podejrzeć, żeby zrozumieć jak on jest wysterowany... a to też zależne jest i od temperatury silnika własnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil zobacz po odpaleniu na zimnym , na jałowym biegu EGR non stop praktycznie zamknięty +/- 99% ... kilka minut innym razem stałem i robiłem loga i to samo, nie ma jako takiego "otwierania i zamykania" egr.

Wysokie spalanie może mieć coś z tym wspólnego? (powietrze ok, a koła swobodnie się kręcą, zaciski robione)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może go coś tuner grzebnął w czasie wywalenia DPF ? ? ? Zobacz czy masz dostępne grupy od DPF-a ? Podobno przy prawidłowym wywaleniu mają nie być dostępne... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem grupę 75 i jest dostępna, załączam foto. Nie wiem kto i jak wywalił dpf, mam samochód 2 miesiące. Ewentualnie które grupy jeszcze sprawdzić? 

Pozdrawiam Piotrek

 

Edytowane przez mahazel1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...