Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, Charls napisał:

CJCA, CJCB i CJCD nie posiadają węża 03L122157M tylko 03L122157Q, to tak g'woli ścisłości 

w zestawie węży 03L122157M montowanym w CAGA, CAHA, CAGC itp.. jest mały regulator i zawór zwrotny

w zestawie węży  03L122157Q w CJCA CJCB CJCD jest tylko mały regulator, nie ma zaworu zwrotnego

@jony 2 czyli niewiele to polepszyło. Najważniejsze - czy po osiągnięciu 90 st. trzyma i nie spada?

wieczorem temp.+4, 8km jazdy temp 75, auto zostawione na wolnych obrotach po 7minutach doszło do 90 i nie spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie jak u Was wygląda temperatura oleju, jak nie macie temperatury cieczy 90 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, duzy616 napisał:

Panowie powiedzcie jak u Was wygląda temperatura oleju, jak nie macie temperatury cieczy 90 C

Jak wskazówka jest w okolicy 70 st to mam 65-68 temp. oleju, jak w temperaturze dodatniej osiągnę 90 st to mam 86 olej 

Dziś nie dałem rady wymienić, czasu zbrakło ale termostat czeka 

JwVx6JB.jpg

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2019 o 18:23, jony 2 napisał:

A więc tak .Rano temp.0st.15km jazdy tem.90 .wieczorem temp.+4, 8km jazdy temp 75, auto zostawione na wolnych obrotach po 7minutach doszło do 90

Mały termostat wymieniony /duży był wymieniony wcześniej/. Dziś wieczorem temperatura na dworze +0,5 st. C, po 15 km osiągnął 90 st. i również trzyma i nie spada, więc jest postęp bo na starym wahlowała temperatura i spadała do 70 na zegarach. Zobaczymy jak będzie przy ujemnych temperaturach. Jeśli u kogoś w CJCA, CJCB i CJCD osiąga szybciej 90 niż po kilkunastu km w temperaturze oscylującej wokół 0 st. C to niech się zgłasza bo u mnie i u kilku innych osób nie ma szans. CAHA którym często jeżdżę przy 0 st. C rozgrzewa mi się po 9-10 km

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Charls napisał:

Mały termostat wymieniony /duży był wymieniony wcześniej/. Dziś wieczorem temperatura na dworze +0,5 st. C, po 15 km osiągnął 90 st. i również trzyma i nie spada, więc jest postęp bo na starym wahlowała temperatura i spadała do 70 na zegarach. Zobaczymy jak będzie przy ujemnych temperaturach. Jeśli u kogoś w CJCA, CJCB i CJCD osiąga szybciej 90 niż po kilkunastu km w temperaturze oscylującej wokół 0 st. C to niech się zgłasza bo u mnie i u kilku innych osób nie ma szans. CAHA którym często jeżdżę przy 0 st. C rozgrzewa mi się po 9-10 km

"Jeśli u kogoś w CJCA, CJCB i CJCD osiąga szybciej 90 niż po kilkunastu km w temperaturze oscylującej wokół 0 st. Cto niech się zgłasza "

 

Jestem twoim fanem:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2019 o 21:41, Charls napisał:

Mały termostat wymieniony /duży był wymieniony wcześniej/. Dziś wieczorem temperatura na dworze +0,5 st. C, po 15 km osiągnął 90 st. i również trzyma i nie spada, więc jest postęp bo na starym wahlowała temperatura i spadała do 70 na zegarach. Zobaczymy jak będzie przy ujemnych

@pilKOZAK @bolo1500 Dziś -2 st. °C, wyjazd z garażu (w garażu temp. +12 stopni wg wskazań czujnika w aucie) po 15 km normalnej jazdy moim CJCA na zegarach pojawia się 90 st. i trzyma cały czas równo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateuszh  to tak :

wymienilem 2 termostaty główny i  ten mały na nowe prosto zamawiane z ASO.  Wymiana kompletnie nic nie pomogła. Auto użytkuje w norwegi mam 15km do pracy jade około 70km/h   auto ledwo łapie temp,  węże i chłodnica ciepła po 10min pracy silnika ciepłe górne i dolne, od poczatku jest obieg. NAwet jak juz zlapie te 90 to jak zjeżdzam z górki to od razu spadek w dół. I co ty na to kolego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale termo kupione z ASO w pl?;)

 

Jak nie pomaga sugeruje przesłonić chłodnice kartonem - można w Biedronce dostać podczas kolejnej wizyty w rodzimym kraju;) 

 

Niestety moja wiedza tu się kończy;)

 

U mnie jest 90 stopni, 5 na plusie na zewnątrz w kabinie 23;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bylem na urlopie w polsce  i wymienialem w polsce. Kupione i zamontowane w polsce tutaj temperatura -2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bolo1500 napisał:

tak bylem na urlopie w polsce  i wymienialem w polsce. Kupione i zamontowane w polsce tutaj temperatura -2.

Spoko;) nie bierz tego do siebie;)

 

Ja mam z 12.2009 wymieniłem

Termostat - nie z ASO

Plus dwie części z ASO

Zawór zwrotny 

Mały termostat

I trzyma 90 niezależnie od stylu jazdy temperatury etc a jeżdżę na wysokich biegach

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pojęcia, że układ węży de facto bez zaworu zwrotnego w CJCA, CJCB i CJCD jest inny. WYmieniłem termostaty, jak osiągnie 90 st to już trzyma ale w ujemnych temperaturach osiągnięcie 90 st trwa wieczność, 20 km nie wystarcza. Inną sprawą jest fakt, że w kabinie jest ciepło, bo jakby nie było dogrzewa grzałka elektryczna PTC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bolo1500 napisał:

@Mateuszh  to tak :

wymienilem 2 termostaty główny i  ten mały na nowe prosto zamawiane z ASO.  Wymiana kompletnie nic nie pomogła. Auto użytkuje w norwegi mam 15km do pracy jade około 70km/h   auto ledwo łapie temp,  węże i chłodnica ciepła po 10min pracy silnika ciepłe górne i dolne, od poczatku jest obieg. NAwet jak juz zlapie te 90 to jak zjeżdzam z górki to od razu spadek w dół. I co ty na to kolego?

Jeżeli masz od razu ciepłą chłodnice to Twój nowy termostat z ASO nie działa poprawnie i dlatego nie może się nagrzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wszyscy macie tak że podczas jazdy po mieście temperatura silnika jest 90 a po wyjeździe z miasta spada do 70 i mniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest cały czas 90*C, przed wymianą termostatu też tak miałem że temperatura spadała może nie do 70 ale jednak. Masz cały czas otwarty termostat lub otwiera się za szybko dlatego jazda z większą prędkością szybko schładza chłodnicę i temperatura spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nagrzewa się przez 15km ale jak jadę z górki to spada. Tylko nie wiem dlaczego jak odpale samochód przy - 15 i chodzi sobie tak 10min to jak dotkne węży i chłodnicy to ciepłe tak jakby duży obieg byyl. Na starym termostacie to samo.... Na nowym prosto z aso też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, bolo1500 napisał:

U mnie nagrzewa się przez 15km ale jak jadę z górki to spada. Tylko nie wiem dlaczego jak odpale samochód przy - 15 i chodzi sobie tak 10min to jak dotkne węży i chłodnicy to ciepłe tak jakby duży obieg byyl. Na starym termostacie to samo.... Na nowym prosto z aso też. 

dziwna sytuacja, bo duży termostat ma punkt otwarcia przy + 86 st a mały przy + 75 st, u mnie chłodnica jest zimna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie jest pompa elektryczna wspomagająca obieg cieczy chłodzącej, czy ktoś wie jaki jest algorytm jej pracy? Kiedy się załącza czy podczas postoju, stania w korkach czy w czasie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Charls napisał:

W układzie jest pompa elektryczna wspomagająca obieg cieczy chłodzącej, czy ktoś wie jaki jest algorytm jej pracy? Kiedy się załącza czy podczas postoju, stania w korkach czy w czasie jazdy?

ostro ;]  

sledze z wypiekami na twarzy ;) kiedy wspolnymi silami przeprojektujecie ten układ ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Charls napisał:

W układzie jest pompa elektryczna wspomagająca obieg cieczy chłodzącej, czy ktoś wie jaki jest algorytm jej pracy? Kiedy się załącza czy podczas postoju, stania w korkach czy w czasie jazdy?

kurła, wez ten układ sprzed lifta i bedzie smigac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zastanawiałem się czemu przedlift się potrafi zagrzać a polift już nie... analizując układ widać że termostat w poliftach nr 5 jest jakby na zewnątrz bloku silnika z jakimś dodatkowym obiegiem (którego nie ma w przedlift) przez który od razu płynie "woda" /niebieska linia przerywana/ a dopiero po otwarciu termostatu /linia ciągła/ idzie na duuży obieg.

Tak się zastanawiam czy jest możliwość zamontować w bloku silnika dodatkowo termostat od przedlifta nr 8 ?? wtedy dopiero po nagrzaniu się puszczałby na te "dodatkowe obiegi" i na główny termostat.

Oringi nr 4 są takie same, więc i przylgnie od termostatów podejrzewam że też są identyko... Dziura w bloku silnika pewnie też jest z miejscem na taki termostat.

Co wy na to?? Ktoś ma możliwość podłubania w garażu w takiej kwestii?

aaaaaaa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...