Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Lolek napisał:

Tak oddaj do mechanika.

Witam wszystkich.przylacze sie do tematu.jestem po wymianie dwoch termostatow.temp.90 stopni dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariusz9 masz polifta? Tak swoją drogą to trochę zdolności manualnych i wszystko idzie zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Lolek napisał:

Witam. Silnik cglc polift. Też borykam się z problemem. Co prawda zakupiłem już oba termostaty i czekam tylko na chwile luzu żeby je wymienić. Widziałem już wcześniej wątek apropo tego zaworu/węża I kusi mnie również jego odwrócenie. Pytanie tylko co latem? Bo jeśli ma rozsadzic chłodnice, zrzucać węże, lub też zagotować silnik to słaba opcja. Jeśli to tylko akcja na zimę to wolę jednak tekture przed chłodnice:D Pozdrawiam i na pewno zdam relację po wymianie termostatow :)

p.s. dodam tylko, że dzisiaj Wrocław temp. 14 stopni a dopiero po 27km doszło do 90 stopni 

W moim przypadku karton niewiele dał. Dopiero po odwróceniu działa poprawnie, a jak się zrobi cieplej to zawsze mozna odwrócić. Przy 14 stopniach, bez kartonu i bez ingerencji w zawor to łapie mi po jakiś 8km temp :) wymieniłem oba termostaty na oryginał w tamtym roku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dennis_ilawa napisał:

W moim przypadku karton niewiele dał. Dopiero po odwróceniu działa poprawnie, a jak się zrobi cieplej to zawsze mozna odwrócić. Przy 14 stopniach, bez kartonu i bez ingerencji w zawor to łapie mi po jakiś 8km temp :) wymieniłem oba termostaty na oryginał w tamtym roku 

Czyli jednak wymiana termostatow cos pomogła :) 8km a 27km spora roznica. Prawdopodobnie w sobotę wymieniam u siebie. Póki co zawór zostanie tak jak jest 

Edytowane przez Lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej, przy temperaturze +10st nie mam problemow z grzaniem, natomiast poniżej to na odcinku 22km ciężko mi było nagrzać samochód, oczywiście im niższa temp tym ciężej.

przyjrzałem się dzisiaj dokładniej jak szybko się nagrzewa to po odwróceniu tego zaworu przy 5,5st na zewnątrz miałem 90st po przejechaniu 8km. z czego 4km gdzieś to miasto, a kolejne 4km to prędkości kolo 100-110km/h.

wymieniłbym ten zawór, ale po obejrzeniu go nie wygląda jakby cokolwiek mogło tam się zepsuć, ot zwykła kulka, która się rusza w jedna stronę puszcze normalnie jak dmuchałem a w drugą ledwo co, podobnie jak termostat nowy. wydaje mi się, ze problem leży gdzie indziej a to jest tylko "doraźne" leczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie gdzie dokładnie jest ten zawór? Szukam ale w gąszczu tych rurek mało co widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, krzysztofb51 napisał:

Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie gdzie dokładnie jest ten zawór? Szukam ale w gąszczu tych rurek mało co widac

Masz go zaraz na widoku przy grodzi. Szukaj zielonych napisów:)

20191220_100003.jpg

Edytowane przez Lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w aso i widziałem wklad tego węża. Tak jak piszą niby nic specjalnego kulka w środku i działa jak zastawka. Ale ta kulkę dociska jakaś sprężynka więc może w zależności od temperatury zmienia się jej siła docisku? W porównaniu do zaworuzwrotnego z przedlifta nie ma na tym żadnej strzałki. Więc pytanie czy oby na pewno dobrze zostały zamontowane? 

Uzyskałem informacje, że też występuje w układzie jakiś zawór/dławik jednak dostępny tylko i wyłącznie w całości z wężem za straszne $$$$$$

 

Edytowane przez Lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie dwóch termostatów, wszystko dzięki uprzejmości i pomocy kolegi @GniadyOba ori z aso, duży motorpol vw bo taniej. Po wymianie przy temp. 9 stopni złapał 90 stopni po zaledwie 4km spokojnej jazdy po mieście. Obwodnica trzyma 90 st nie spada po jej opuszczeniu. Po 1h postoju zlapał 90 st po przejechaniu 3-4km. Dodam, że przed wymiana przy temp. ok 14 st 90 st uzyskalem po przejechani ok 19-20km. U mnie winowajca był główny termostat. Zwróćcie uwagę na dołączone zdjęcie. Zrobione kilka godzin po wymianie. PRZYPOMINAM polift silnik cglc manual.

20191221_173020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, scubi206 napisał:

Możesz podac numer cześci tego termostatu do CGLC?

03L121111AD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dennis_ilawa napisał:

oraz 1J0122351 

Siejesz ferment kolego. Numer jaki podajesz to zawór zwrotny, a nie drugi termostat. Mało tego ten zawór zwrotny nie występuje w silniku CGLC. Drugi termostat ma nr 1K0121113A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem jeden termostat , zakupiłem colorstat by vernet.  Silnik CGLC 177KM.  I wszystko śmiga. Ładnie,  pięknie trzyma temperaturę.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam potwierdzam teorię o 2 termostatach. Silnik CAHA manual przedlift.  Do tej pory 90 ° tylko przy wypalaniu dpf. Dziś wymieniłem 2 termostaty główny i mały ( ponoć tylko w automatach wystepuje)  obydwa zamienniki mahle ( zeszlifowane numery) . Auto po około 5-7 km złapało 90° i tak już zostało. Temperatura na polu okolice 5°.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2019 o 17:52, Lolek napisał:

Jestem po wymianie dwóch termostatów, wszystko dzięki uprzejmości i pomocy kolegi @GniadyOba ori z aso, duży motorpol vw bo taniej. Po wymianie przy temp. 9 stopni złapał 90 stopni po zaledwie 4km spokojnej jazdy po mieście. Obwodnica trzyma 90 st nie spada po jej opuszczeniu. Po 1h postoju zlapał 90 st po przejechaniu 3-4km. Dodam, że przed wymiana przy temp. ok 14 st 90 st uzyskalem po przejechani ok 19-20km. U mnie winowajca był główny termostat. Zwróćcie uwagę na dołączone zdjęcie. Zrobione kilka godzin po wymianie. PRZYPOMINAM polift silnik cglc manual.

20191221_173020.jpg

Ja kupiłem i takie położenie mam  w nowym termostacie.  W takim położeniu płyn może przemieszczać się w kierunku grodzi, gdzie jest mały termostat. Po zagotowaniu w wodzie ten otwór został zatkany a otwarty ten z grubszą końcówką, co idzie w dół samochodu,  co są rozgałęźniki i jeden wąż idzie do chłodnicy. Niby wszystko prawidłowo. W załączeniu zdjęcie nowego chłodnego termostatu, gdzie przełożyłem otworem cienki biały pręt. Ten drugi termostat po podgrzaniu też się otworzył a po ostygnięciu zamknął. Moje pytanie jaki zawór -termostat jest w tym wężu z zielonymi napisami? Ktoś wymieniał? Jaki numer tej części jest? Może w nim tkwi przyczyna. 

Dzisiaj jechałem ok. 40km, 4st. na dworze, samochód nie osiągnął 90 st. Po wjechaniu do garażu sprawdziłem węże. Ten do chłodnicy chłodny , czyli jakby termostat trzymał, ten do mniejszego termostatu ciepły, no ale tam jest cały czas otwarte, jak na chłodnice jest zamknięty. Nie wiem o co kaman. Może tajemnic tkwi  w małym termostacie lub w w zaworze w wężu z zielonymi napisami. Kupiłem to wymienię, zobaczę. 

Niech ktoś poda jak część jest w tym zielonym wężu- czy to jest ten zawór co występuje w przedliftach?

Po wymianie zdam relacje. 

termostat 87st..JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...