Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 13.02.2020 o 19:10, wkowal10 napisał: Ja kupiłem i takie położenie mam w nowym termostacie. W takim położeniu płyn może przemieszczać się w kierunku grodzi, gdzie jest mały termostat. Po zagotowaniu w wodzie ten otwór został zatkany a otwarty ten z grubszą końcówką, co idzie w dół samochodu, co są rozgałęźniki i jeden wąż idzie do chłodnicy. Niby wszystko prawidłowo. W załączeniu zdjęcie nowego chłodnego termostatu, gdzie przełożyłem otworem cienki biały pręt. Ten drugi termostat po podgrzaniu też się otworzył a po ostygnięciu zamknął. Moje pytanie jaki zawór -termostat jest w tym wężu z zielonymi napisami? Ktoś wymieniał? Jaki numer tej części jest? Może w nim tkwi przyczyna. Dzisiaj jechałem ok. 40km, 4st. na dworze, samochód nie osiągnął 90 st. Po wjechaniu do garażu sprawdziłem węże. Ten do chłodnicy chłodny , czyli jakby termostat trzymał, ten do mniejszego termostatu ciepły, no ale tam jest cały czas otwarte, jak na chłodnice jest zamknięty. Nie wiem o co kaman. Może tajemnic tkwi w małym termostacie lub w w zaworze w wężu z zielonymi napisami. Kupiłem to wymienię, zobaczę. Niech ktoś poda jak część jest w tym zielonym wężu- czy to jest ten zawór co występuje w przedliftach? Po wymianie zdam relacje. Witaj kolego, ja takie położenie miałem robiąc zdjęcie po kilku godzinach od wyjecia termostatu, dodam, że zaraz po wyjęciu z ciepłego silnika był w tym samym położeniu. Dmuchajac w otwor wejścia leciało ze wszystkich, więc poruszyłem srubokretem I się zamknął do końca, efekt..... zamyka część otworów i nie przelatuje przez wszystkie jak wczesniej. Już nie pamiętam które, jak znajdę w garażu o ile nie wyrzuciem dam znać. Może Ty tak samo jak inni co wymieniali bez efektu jesteś pechowcem z walnietym termostatem???? Ja wymienilem rowniez mały termostat, przy temp -2 st po dystansie 10-15km spokojnej jazdy mam 90st. Przed wymiana, macajac węże miałem zbliżone temperatury na obu. Pozdrawiam Edytowane 14 Lutego 2020 przez Lolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Godzinę temu, Lolek napisał: Witaj kolego, ja takie położenie miałem robiąc zdjęcie po kilku godzinach od wyjecia termostatu, dodam, że zaraz po wyjęciu z ciepłego silnika był w tym samym położeniu. Dmuchajac w otwor wejścia leciało ze wszystkich, więc poruszyłem srubokretem I się zamknął do końca, efekt..... zamyka część otworów i nie przelatuje przez wszystkie jak wczesniej. Już nie pamiętam które, jak znajdę w garażu o ile nie wyrzuciem dam znać. Może Ty tak samo jak inni co wymieniali bez efektu jesteś pechowcem z walnietym termostatem???? Ja wymienilem rowniez mały termostat, przy temp -2 st po dystansie 10-15km spokojnej jazdy mam 90st. Przed wymiana, macajac węże miałem zbliżone temperatury na obu. Pozdrawiam Takie położenie jest przy zimnym płynie, wtedy termostat zamyka otwór, którym rurki idą do chłodnicy. W druga stronę nie ma możliwości zamknięcia- jest ogrzewany od razu odcinek rurek od dużego termostatu w obudowie do termostatu małego - czyli odcinek z egr. Trzeci otwór też jest przepływ jakoś blokowany bo jak termostat jest zamknięty dmuchałem i powietrzne nie przepływało. Ja obserwuję temperaturę węży od jakiegoś czasu , to tak jakby mi raz zamykał, bo wąż do chłodnicy jest zimny, a raz przy nie do grzaniu nie domykał, bo wąż do chłodnicy jest ciepły(letni). Jak miałeś takie położenie kilka godzin po wyjęciu termostatu to prawidłowo. Jak miałeś takie samo położenie na ciepłym silniku, czyli termostat był zamknięty- wąż do chłodnicy pownien być zimny i silnik mógł się przegrzewać.Zwróć uwagę na termostat, gdzie idą króćce(odgałęźniki). To zdjęcie, które zamieściłem pokazuje zamknięty termostat i zablokowany otwór na węże do chłodnicy (grubszy króciec). Cieńszy króciec idzie w kierunku grodzi. Kupiłem dwa więc wymieniam dwa w przyszłym tygodniu. Postaram się zdać relację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Koleś najchętniej bym z Tobą porozmawiał telefonicznie. Siejesz ferment, jestem w garażu i zaraz wytnę ten termostat gumwóką z obudowy.... powiedz mi jakim kur...a chu....em ma zamykać inne przejścia jak tylko ten który na zimnym wychodzi pod kątem 90 stopni? Jak inaczej ma zamykać poszczególne cele? Ogarnij jak dziala ten termostat A dopiero zacznij pier...dolic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Lepiej przyjżyj się uważnie ten termostat zamyka tylko jeden wyjście taka ma budowę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Masz tu zepsuty termostat... lekko ruszony śrubokrętem, leży już od dawna I ma mniejszą szparę niż twój nowy. Jak dalej jesteś taki pewny że zamyka poszczególne kanały to przetjij stary I daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 6 minut temu, Lolek napisał: Masz tu zepsuty termostat... lekko ruszony śrubokrętem, leży już od dawna I ma mniejszą szparę niż twój nowy. Jak dalej jesteś taki pewny że zamyka poszczególne kanały to przetjij stary I daj znać czyli twierdzisz że dobry termostat powinien zamykać z dwóch stron- od strony grubego króćca , który prowadzi do chłodnicy i cieńszego, który idzie w stronę grodzi? konstrukcyjnie nie ma takiej możliwości. A z ciekawości podmuchaj sobie w różne dziurki i sprawdź jak działa w gorącej wodzie (powyżej 90st.) i podmuchaj na gorących dziurkach. Zdaj relację. "ma mniejszą szparę niż twój nowy"- jak ma mniejsza szparę tzn. że jest niedomknięty na grubszym króćću i przepuszcza wodę na chłodnicę. zwróć uwagę gdzie idą poszczególne króćce w samochodzie, bo patrząc na termostat jest to trochę mylne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Chłopaku masz rozciety termostat. Prześledź sobie co i jak, co nie gra i zobacz na budowę i przemyśl to co napisałeś, że zamyka poszczególne kanały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Zamyka tylko przepływ Góra dół, dwóch środkowym nie rusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Masz tu termostat z wrzącej wody. Jak znajdziesz różnicę to się wypowiedz kozaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Żeby nie było pisząc kozaku mam na myśli tego agenta @wkowal10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 12 godzin temu, Lolek napisał: Żeby nie było pisząc kozaku mam na myśli tego agenta @wkowal10 11 godzin temu, Lolek napisał: Żeby nie było pisząc kozaku mam na myśli tego agenta @wkowal10 Prawdziwy Lolku- na ostatnim zdjęciu masz otwarty termostat. Mamy trzy króćce w tym termostacie+ wyjście z bloku silnika. Jak jest zamknięty to blokuje otwór njagrubszego króćca. innych otworów nie blokuje. U ciebie blokuje inne otwory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 12 godzin temu, Lolek napisał: Zamyka tylko przepływ Góra dół, dwóch środkowym nie rusza U ciebie oba naraz zamyka? Bo u mnie tylko najgrubszy króciec który jest połączony z wężami idącymi do chłodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Może kupiłem zepsuty termostat? Może ktoś ma nowy do pokazania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek 4 Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 W dniu 15.02.2020 o 10:37, wkowal10 napisał: U ciebie oba naraz zamyka? Bo u mnie tylko najgrubszy króciec który jest połączony z wężami idącymi do chłodnicy? W starym czy jest zimny czy wrzucony do wrzątku jest cały czas otwarty. Może minimalnie bardziej się otwiera będąc we wrzątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 U mnie w nowym jest zamknięty, jak wrzucę do wrzątku to się otwiera. Ale cieńszy otwór w obudowie prowadzący w kierunku grodzi zawsze jest otwarty i ten drugi cieńszy też. Ruch płynu blokuje może drugi termostat, a nagrzewa się tylko fragment przy egrze? Zobaczymy po wymianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikidziadzior 0 Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Witam, wtrącę się do wątku bo mam ten sam problem niedogrzewania. Zamierzam wymienić termostat w 2.0 tdi CAGA w moim quattro tylko chciałem was zapytać jaki zakładacie. Większość otwiera się przy 82 stopniach ale są też od SWAG'a, które otwierają się według producenta przy 88 stopniach. Wymieniacie 1 do 1 czy wybieracie te z wyższą temperaturą otwarcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 ja mam kupiony na 87 st. otwarcie, drugi mały jest na 75st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikidziadzior 0 Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 Dogrzewa ci się po wymianie do 90 ? Ja na głównym mam osłonę i rozejście odrazu bodajże na 3 węże. Zastanawiam się czy to pomoże. Znalazłeś taki termostat z wahlera ? Ja widzę tylko że SWAG bądź jakiś tech trucker czy coś takiego z temperaturą otwarcia 87-88. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkowal10 5 Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 W czwartek będą wymieniane. Wpisz na znanym portalu aukcyjnym : termostat audi a4 b8 i pełni ci tego wyskoczy. Albo numer katalogowy termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikidziadzior 0 Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 (edytowane) Właśnie zamówiłem Wahler 411932.87D. W czwartek ma być więc pewnie pod koniec tygodnia wymienię i zobaczymy czy pomoże. /EDIT Jestem po wymianie 3 dzień. Autko przy bardzo spokojnej jeździe ładnie się nagrzewa do 90 po 8-9 km. Wcześniej 80 nie dało się osiągnąć. Spalanie spadło z 7-7,4 do 6,2-6,5 przy normalnej jeździe. Olej ładnie się dogrzewa do około 100 stopni. Edytowane 26 Lutego 2020 przez dzikidziadzior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się