Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie ja w cglc wymieniłem oba termostaty wcześniej Max 80stopni teraz przy 0 na zewnątrz muszę ciut powyżej 2000rpm jechać aby się nagrał do 90 zajmuje mu to jakieś 10km. Co mnie zastanawia więc poprawa jest napewno ale patrząc w vcds temp płynu rośnie proporcjonalnie z temp wody w chłodnicy. Czyli płyn 40 chłodnica 30 potem płyn 60 chlodnica45. Więc wychodzi na to że coś jest nie tak bo według wszelkich zasad chłodnica nie powinna się grzać. Dziś dla eksperymentu wyciaglem zawór zwrotny z węża z z zielonymi napisami i go odwrocilem tak jak niektórzy koledzy tutaj pisali.

Efekt? Auto się piękniej grzeje A chłodnica cały czas zimna dopóki nie otworzy się termostat potem widać że szybko chłodnica łapie temperaturę. Fakt też chłodnica się grzeje ale jak widać na zdjęciach przy 90 ma 40 a nie jak przedtem że przy 90 miała 75. Zagrzalem plyn do 100 i wszystko bylo oki fakt nie wlaczyl sie wentylator ale temp na wskazniku tez nie pokazywala wiecej jak 90 a na kompie niby 100. Więc muszę sprawdzić czy wentylator się załączy nie wiem jaki będzie efekt w lecie tak jak reszta pisała ale zmienić zawór w drugą stronę to 5min roboty. Dziurkę z lewej zaślepki kawałkiem foli i na spokojnie można zawór z języka wyciągać nic się nie leje.

 

Prośba taka jeśli komuś auto grzeje się teraz dobrze to niech sprawdzi na zimnym jak rośnie temp płynu względem temp w chłodnicy. Poniżej dodaje filmiki i zdjęcia sprzed i po.

 

Ps oba termostaty z Aso 

Deugi dzień testow auto nagrzewa siebardzo szybko nie wiem czy wlecie to nie bedzie problem. Szukając zaworu zwrotnego 1k0122351b znalazlem na niemieckiej stronie VW informację izzostal zastąpiony numerem 3W0122351. Pasowało by obejezec gdzieś ten zawór i stwierdzić czy w związku z zmiana numeru zmienila sie tez budowa.

20200229_171702.jpg

20200229_163113.jpg

Edytowane przez MEGI313
Dopisek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie po wymianie dwóch termostatów szybkość nagrzewania się raczej nie zmieniła, ale temperatura na wskaźniku nie skacze. Jak złapie 90 st. to trzyma niezależnie od stylu jazdy. Sprawdzałem stare termostaty. Ten duży otwiera się za wcześnie (78-80st). Ten mały przy 75 st. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi 313 a jest strzałka na tym zaworze jak go zamocować? Może w fabryce źle są wkładane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak na kompie 100 a wskaźniku 90 to jest 100. Fabryka celowo przekłamuje na 90, żeby klienci nie dzwonili spanikowani. Niestety taki zabieg marketingowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.02.2020 o 18:48, MEGI313 napisał:

Witam Panowie ja w cglc wymieniłem oba termostaty wcześniej Max 80stopni teraz przy 0 na zewnątrz muszę ciut powyżej 2000rpm jechać aby się nagrał do 90 zajmuje mu to jakieś 10km. Co mnie zastanawia więc poprawa jest napewno ale patrząc w vcds temp płynu rośnie proporcjonalnie z temp wody w chłodnicy. Czyli płyn 40 chłodnica 30 potem płyn 60 chlodnica45. Więc wychodzi na to że coś jest nie tak bo według wszelkich zasad chłodnica nie powinna się grzać. Dziś dla eksperymentu wyciaglem zawór zwrotny z węża z z zielonymi napisami i go odwrocilem tak jak niektórzy koledzy tutaj pisali.

Efekt? Auto się piękniej grzeje A chłodnica cały czas zimna dopóki nie otworzy się termostat potem widać że szybko chłodnica łapie temperaturę. Fakt też chłodnica się grzeje ale jak widać na zdjęciach przy 90 ma 40 a nie jak przedtem że przy 90 miała 75. Zagrzalem plyn do 100 i wszystko bylo oki fakt nie wlaczyl sie wentylator ale temp na wskazniku tez nie pokazywala wiecej jak 90 a na kompie niby 100. Więc muszę sprawdzić czy wentylator się załączy nie wiem jaki będzie efekt w lecie tak jak reszta pisała ale zmienić zawór w drugą stronę to 5min roboty. Dziurkę z lewej zaślepki kawałkiem foli i na spokojnie można zawór z języka wyciągać nic się nie leje.

 

Prośba taka jeśli komuś auto grzeje się teraz dobrze to niech sprawdzi na zimnym jak rośnie temp płynu względem temp w chłodnicy. Poniżej dodaje filmiki i zdjęcia sprzed i po.

 

Ps oba termostaty z Aso 

Deugi dzień testow auto nagrzewa siebardzo szybko nie wiem czy wlecie to nie bedzie problem. Szukając zaworu zwrotnego 1k0122351b znalazlem na niemieckiej stronie VW informację izzostal zastąpiony numerem 3W0122351. Pasowało by obejezec gdzieś ten zawór i stwierdzić czy w związku z zmiana numeru zmienila sie tez budowa.

20200229_171702.jpg

20200229_163113.jpg

jeżdżę tak od grudnia (około 4tyś km), nie zauważyłem jak na razie żadnych skutków ubocznych.

wiesz gdzie można dostać ten nowy zawór(3W0122351)?

a co do wentylatora - to zdarzyło się, ze się załączył ale fakt nie załącza się tak często jak kiedyś (nie liczę tego jak się wypala DPF)

Edytowane przez dennis_ilawa
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dennis_ilawa napisał:

jeżdżę tak od grudnia (około 4tyś km), nie zauważyłem jak na razie żadnych skutków ubocznych.

wiesz gdzie można dostać ten nowy zawór(3W0122351)?

a co do wentylatora - to zdarzyło się, ze się załączył ale fakt nie załącza się tak często jak kiedyś (nie liczę tego jak się wypala DPF)

Ciężko się wyciąga ten zawór zwrotny? Jest on "wbity"w wąż - jak to zrobić?

Edytowane przez wkowal10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wkowal10 napisał:

Ciężko się wyciąga ten zawór zwrotny? Jest on "wbity"w wąż - jak to zrobić?

Tak, wbity. Weź coś o trochę mniejszej średnicy wewnętrznej od węża i wypchnij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie pomogłem opalarka troche podgrzalem weza  a potem taka dłuższą malej średnicy przedluzka do nasadek popchnolem 5min roboty.

Wczoraj po ostrej jezdzie przez 30km wszystko wporzadku temp na 90 wentylator sie nie włączył. Górny waz chłodnicy bardzo goracy dolny sporo mniej. Wiec wydaje mi sie ze obieg w chłodnicy jest chyba zablokowany. Podobny efekt robiło odlaczenie  pompki egr. Zastanawiam się czy gdzies obieg wody nie jest zaklocony przez ten odwrócony zawór i zeby cisnienie sie gdzieś za duże nie zrobiło.

Zawór mysle że można kupić w aso audi  albo vw. Kiedys był na allegro. Ogólna cena kolo 80zl napewnp taniej niz 250zl z wężem.

Osobiscie na lato to chyba odwroce spowrotem zawór bo nie jest to duzo roboty a jednak trochę pewniej sje czuł będę. 

Fakt ze na zimie odwrocenie ,zaworu sprawia ze auto grzeje sie tak szybko jak benzyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto się zwrócić z tym patentem do Audi Polska? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, z waszego doświadczenia, proszę o informację w jakiej pozycji jest termostat z poniższego zdjęcia.20200311_201202.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2020 o 20:19, olekj32 napisał:

Panowie, z waszego doświadczenia, proszę o informację w jakiej pozycji jest termostat z poniższego zdjęcia.20200311_201202.jpg

Uchylony, otwarty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten termostat nie kosztuje nie wiadomo ile wiec warto wymienic bo to tylko wkladka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chcę wymienić jeszcze mały termostat. Zastanawiam się nad założeniem modelu Behr Mahle TH 5 80, ma temp otwarcia 5 stopni wyższą niż TH 5 75. Czy jest szansa, że zimą silnik będzie się szybciej nagrzewał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy termostat BorgWarner idzie w audi a4 b8 na pierwszy montaż? Sprzedawca w sklepie mówi że tak i pokazywał mi spiłowane logo i numer co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, paprykm3 napisał:

Czy termostat BorgWarner idzie w audi a4 b8 na pierwszy montaż? Sprzedawca w sklepie mówi że tak i pokazywał mi spiłowane logo i numer co myślicie?

że mamy to głeboko w d...

a tak na marginesie termostaty BW to dobra opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2020 o 23:27, Dev napisał:

że mamy to głeboko w d...

a tak na marginesie termostaty BW to dobra opcja

skoro grzecznie pytam to albo grzecznie odpowiadaj albo w cale to raz a dwa nie odpowiadaj za wszystkich trochę kultury 

a tak na marginesie dziękuję za odpowiedź pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj jeszcze trochę i będzie pyskówka jak w podstawówce... temat ma 8 stron i czytając ze zrozumieniem wychodzi na to że tylko ori termostaty (mały i duży) załatwiają sprawę. I nie trzeba być burzujem albo bananowym dzieckiem i kupować tylko w aso audi. W motorpolu można kupić za dużo mniej i te same części 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem cały wątek i widzę zdania są podzielone, wymieniać termostaty nie wymieniać, odwracać zawór zwrotny nie odwracać. Ja na ten moment wymieniłem główny i g... to dało, wyciągałem mały i widzę ze otwiera się raczej prawidłowo (gotowanie z termometrem). Wyciągnąłem również zawór zwrotny i tak jak pisali poprzednicy nie ma się w nim co popsuć.  Odwracanie zaworu wg mnie powoduje odcięcie całkowicie obiegu chodzenia EGRu, to znaczy do momentu kiedy nie otworzy się mały termostat. Niestety nie mam jeszcze kable żebym mógł sprawdzić temperaturę z czujnika obiegu EGR. Moja teoria jest tak ze jak będzie on przekłamywał to będzie wymuszał prace pompy która przez zawór pompuje płyn przez chłodnice, dlatego wszystko robicie od razu ciepłe. Poniżej rysunek z zaznaczonym obiegiem. Gdyby ktoś to sprawdził bede wdzięczny. 

759DC801-030C-4B30-AD61-8A0AC34672AE.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że dopóki nie otworzy się termostat mały od egr to do jego chłodzenia cały czas pobiera płyn z chodnicy? Duży obieg?

Dziś podłączyłem program. Na wykresie temperatura przy silniku i na wyjściu chłodnicy.

Od 9.41 do do 9.50 auto na postoju, silnik uruchomiony, rośnie temperatura płynu chłodniczego oraz temperatura na wyjściu chłodnicy, czy tak powinno być? Czy tak jest u Was? Tak jakby od razu główny termostat puszczał.

Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić jak wygląda wygląda w waszych autach? Przynajmniej te dwa parametry.

Po lifcie schemat jest troszkę inny. Może pompka do egr nie zaciąga płynu z chłodnicy, a ze zbiorniczka wyrównawczego?

Screenshot_2020-12-19-15-34-32.png

image.png.8d1a44b389ab0a7a4fea12d7a478eef1.png

Edytowane przez Pawmichtim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat rozległy, postaram się zwięźle i będę wdzięczny za odpowiedź:

A4 2.0 TDI CAHA, usterka termostatu - nie dogrzewa do 90st, przy szybkiej jezdzie osiąga 90st (+2 st na zewnatrz)ale wystarczy zwolnic do 120km/h i temp spada. Dmucha ciepłym powietrzem do kabiny lecz też nie zawsze. Auto posiada fabryczne webasto, i moje pytanie:

Jaki termostat kupić? Poproszę o nr części, czytałem wyżej, że najlepiej oryginał. Gdzie kupić? Mieszkam we Wrocławiu, warto w salonie audi czy ktos ma sprawdzone części? Posiadam Audi od paru dni i jeszcze słabo sie orientuję. 

Dzięki z góry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...