Jump to content
6 6
Kozak677

Wymiana termostatu

Recommended Posts

5 minut temu, pilKOZAK napisał:

ja zastanawiałem się czemu przedlift się potrafi zagrzać a polift już nie... analizując układ widać że termostat w poliftach nr 5 jest jakby na zewnątrz bloku silnika z jakimś dodatkowym obiegiem (którego nie ma w przedlift) przez który od razu płynie "woda" /niebieska linia przerywana/ a dopiero po otwarciu termostatu /linia ciągła/ idzie na duuży obieg.

Tak się zastanawiam czy jest możliwość zamontować w bloku silnika dodatkowo termostat od przedlifta nr 8 ?? wtedy dopiero po nagrzaniu się puszczałby na te "dodatkowe obiegi" i na główny termostat.

Oringi nr 4 są takie same, więc i przylgnie od termostatów podejrzewam że też są identyko... Dziura w bloku silnika pewnie też jest z miejscem na taki termostat.

Co wy na to?? Ktoś ma możliwość podłubania w garażu w takiej kwestii?

aaaaaaa.jpg

nie wiem ile wy km rocznie robicie tymi autami;) ale wymian silniku pewnie to jakies 5k;) a nie sadze, zeby niedogrzanie doporwadzilo do takiej potrzeby;]

ale sledze watek dalej;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@pilKOZAK pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu, no i ciągle pozostaje kwestia algorytmu pracy dodatkowej  elektrycznej pompy cieczy. Praca układu w FL czy przed FL nie ma znaczenia dla żywotności silnika, kabina też się normalnie nagrzewa, do tego mamy grzałkę PTC, to kwestia wyłącznie ciekawości i chęci poprawy pracy czasu nagrzewania i odzwierciedlenia tego na wskaźniku temperatury tylko coraz bardziej się utwierdzam w przekonaniu że TTTM, wszystko działa, wszystko grzeje tylko ta irytująca wskazówka 

Edited by Charls

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Charls napisał:

@pilKOZAK pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu, no i ciągle pozostaje kwestia algorytmu pracy dodatkowej  elektrycznej pompy cieczy 

wy tak na powaznie?:)

wez se wymien ta rureczke metalowa i zobacz czy ci pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
34 minuty temu, Charls napisał:

pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu

Nie przeniesienia czy zmiany obiegu,  a tylko założenia dodatkowego termostatu / "schowanego" w blok silnika jak jest w przedlifcie. Ma to na celu szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika w niskich temperaturach.

Edited by pilKOZAK

Wysłane z panelu climatronica 8E0 820 043 H

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 minuty temu, pilKOZAK napisał:

Nie przeniesienia czy zmiany obiegu,  a tylko założenia dodatkowego termostatu / "schowanego" w blok silnika jak jest w przedlifcie. Ma to na celu szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika w niskich temperaturach.

mi chodziło o to co, dlaczego i po co zrobiła to fabryka a nie o to o czym ty wspominałeś

Edited by Charls

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, pilKOZAK napisał:

Co wy na to?? Ktoś ma możliwość podłubania w garażu w takiej kwestii?

a co zrobisz z pozostałymi wężami? Zaślepisz? Skoro DPFwypala się prawidłowo /u mnie co około 700 km/ to znaczy że silnik jest dogrzany, w kabinie jest ciepło, spalanie na normalnym poziomie to po co cokolwiek zmieniać.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Charls napisał:

a co zrobisz z pozostałymi wężami? Zaślepisz?

Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu 🤪. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian.

Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć...


Wysłane z panelu climatronica 8E0 820 043 H

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

rozumiem, wątpię aby to coś zmieniło skoro reszta z zewnętrzym termostatem w obudowie pozostaje bez zmian, 

 

temperatura w bloku zawsze jest wyższa niż ta odczytywana z czujnika na zegary nie wspominając o tej na wyjściu z chłodnicy

Edited by Charls

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, pilKOZAK napisał:

Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu 🤪. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian.

Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć...

Tam niema dodatkowego termostatu to co przedstawia rysunek to dwa różne termostaty nr 8 wersja w początkowych rocznikach i nr 5 wersja chyba po 2009r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Przeczytałem cały wątek, ale tak dużo info mi w głowie się nie mieści.

Jednak, mam seata Exeo 12.2010 2.0tdi 143km CAGA skrzynia manualna. 

Auto się rozgrzewa do 90C tylko stojąc w korku, pod czas wolnej jazdy trzyma 70C przy temperaturze zewnętrznej do +10C, podczas szybszej jazdy w mieście waha się 70C-80C. 

Po przeczytaniu doszedłem do wniosku że 

Auto ma:

- termostat duży

- termostat mały (mały regulator)

- zawór zwrotny

 

Kto już i w jaki sposób rozwiązał problem w silniku CAGA??

Czytałem na innym forum że można zamontować termostat od a4 B7 i problem znika

 

 

 

Screenshot_2019-04-01-23-10-14-165_com.android.chrome.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 14.03.2019 o 12:13, pilKOZAK napisał:

Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu 🤪. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian.

Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć...

przedlift tylko z początkowych lat produkcji do 17.08.2009 ma sam wkład termostatu  03L 121 113 A który ma temperaturę otwarcia 83 stopnie ale dużo osób zakłada termostat od a4 b6/b7 1.9/2.0tdi 044 121 113 który ma temperaturę otwarcia 87 stopni

od 18.09.2009 w przedliftach  montowane były tylko z obudową 03L 121 111 AD takie same jak w poliftach temperatura otwarcia 87 stopni

Edited by wyzyk83

a4 b5 1.9tdi AFN było

a4 b6 1.9tdi AVB było

a4 b8 2.0tdi CAGB jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jeżdżę 2.0 TDI 184hp kod CUWA i dochodzę do wniosku że w tych CJCA, B i D producent coś zepsuł 🙂 bo dogrzewa mi się 2x szybciej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
6 6

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...