Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koszty serwisu.


dawson

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam ?

Zastanawiam się jakie ponoście koszty serwisów? Chodzi głownie o olejowy. 

Standard po 30 000 - 60 000 - 90 000 km ... + skrzynia aut.

Co wymieniają przy jakim przebiegu , filtr paliwa , oleju , powietrza , kabinowy ? 

Pytam ponieważ zamiast nowego VW , Skody , itd chcę kupić 1-2letnie A4 a zanim tak zdecydowałem interesowałem się np. Subaru Levorg gdzie serwis kosztował 1700 zł , później 2400zł , 2400zł itd i to co 15 000km.

W Skodzie płaciłem 1000 - 1200zł co 30k km.

 

Jak to wygląda w Audi?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dawson napisał:

W Skodzie płaciłem 1000 - 1200zł co 30k km.

Jak to wygląda w Audi?

Koszty będą podobne jak to w ASO.

Na cenę ma wpływ ilość i jakość oleju oraz filtr olejowy.

Przy 30 tys. rocznie filtr kabinowy powinno się zmieniać 2 razy do roku na lato zakładam węglowy na zimę zwykły.

Filtr powietrza w zależności od jakości wytrzyma 60 tys km ale ja zmieniam co rok.

Filtr paliwa powinien wytrzymać bez problemu 60 tys. km i nie wymieniam go częściej.

Moje koszty roczne takiego serwisu to 500/600 zł do Toyoty Diesla: 6 litrów oleju LM/Millers 250 zł + filtr Mann/Knecht 50 zł, 2 x filtr kabinowy Mann 100zł

filtr powietrza 50 zł , filtr paliwa 50 zł , w Audi podobnie do benzyn filtry olejowe tańsze 20/30 zł a paliwa droższe nawet 100 zł szt..

Robocizna: filtry kabinowe, powietrza, paliwa moja jedynie oliwę spuszczam gdzieś w warsztacie za 30 zł.

A jaki dokładnie silnik chcesz zakupić ?.

Edytowane przez KINIAM
cos nie wyszło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, KINIAM napisał:

Filtr paliwa powinien wytrzymać bez problemu 60 tys. km i nie wymieniam go częściej.

Najlepiej wymienić co rok lub max 30 tys..  nigdy nie wiesz co lejesz do zbiornika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi odpowiada.

Z tego co pisze KINIAM to ceny jak w Skoda :D

W poprzednim aucie zmieniali mi wszystko co da się łatwo wymienić/szybko wyjąć przy każdym przeglądzie. Ja też nie za bardzo pytałem (błąd).

Chcę kupić 2.0 TDi najlepiej 190KM ale 10KMm też wezmę.

Auto kupię w Niemczech z oferty aut na audi.de i zarejestruje w Niemczech a będę jeździł w PL. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RALF76 napisał:

Najlepiej wymienić co rok lub max 30 tys..  nigdy nie wiesz co lejesz do zbiornika...

Rzeczywiście zdarzały mi się wpadki z kiepskim olejem napędowym w Polsce i to zachwalany od BP.

U dojczlandów mam filtr paliwo ON już prawie 3 rok i zero problemów ale na zimę już zmienię.

Na benzynie filtry paliwa widuję 5/7 letnie i też dają radę.

Ja zawsze na półce mam zapas filtrów więc jak tylko mam czas to zmieniam nie zawsze zważając na przebieg czy czas jaki jeszcze filtr mógłby pobiegać.

Są filtry tak paskudnie usytuowane, że mnie wymiana zajmuje 2/3 godziny oczywiście przy okazji jeszcze zawsze coś w okolicy filtra umyję, oczyszczę itd.

a serwis liczy sobie 8 godzin, 50 ojro za robociznę + 50 ojro za filtr, jakby ktoś pytał czemu tak drogi to do Citroena Diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, KINIAM napisał:

Rzeczywiście zdarzały mi się wpadki z kiepskim olejem napędowym w Polsce i to zachwalany od BP.

Dokładnie, miałem przypadek kilka lat temu że po 15k się zapchał się filtr lejąc praktycznie paliwa premium...

Od tego czasu wymieniam co rok i problem już się nie powtórzył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież roboczogodzina w tym serwisowa jest liczona od klasy auta, wymiana oleju w A3 będzie np 700 zł a w Q5 900.

Żaden filtr nie wytrzyma 60 tyś km, żaden olej nie wytrzyma 30 tyś km. Do ASO jeździ się tylko na serwisy konieczne, by nie utracić gwarancji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2018 o 11:23, marcin4x4 napisał:

Przecież roboczogodzina w tym serwisowa jest liczona od klasy auta, wymiana oleju w A3 będzie np 700 zł a w Q5 900.

Żaden filtr nie wytrzyma 60 tyś km, żaden olej nie wytrzyma 30 tyś km. Do ASO jeździ się tylko na serwisy konieczne, by nie utracić gwarancji.

 

A jakie to są konieczne, by nie utracić gwarancji? Czy np wymianę oleju mogę sobie zrobić w zwykłym warsztacie, oby tylko pieczątka była w książce serwisowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mandaryna napisał:

Może się komuś przyda, na 60k cena serwisu w ASO = 2300brutto

urosła bo po raz pierwszy wymienili filtr powietrza :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem wymianę filtra kabinowego i powietrze sam + swoje materiały. Wyszło kilka stówek taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2019 o 18:05, mandaryna napisał:

Witam,

 

Może się komuś przyda, na 60k cena serwisu w ASO = 2300brutto

 

Pozdr

 Jaka była cena w ASO na 30k przebiegu?

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2019 o 22:04, czarny69 napisał:

Ja zrobiłem wymianę filtra kabinowego i powietrze sam + swoje materiały. Wyszło kilka stówek taniej.

ja też bo pierwsza wymiana według ASO to 60 tyś km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marcin4x4 napisał:

ja też bo pierwsza wymiana według ASO to 60 tyś km...

1 wymiana przy 60kkm to już ostre nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2019 o 09:02, czarny69 napisał:

1 wymiana przy 60kkm to już ostre nieporozumienie.

dlatego zawsze się śmieje z frajerów jeżdżących do ASO, na szczęście coraz więcej ludzi zmienia filtry / oleje po za ASO.

Kolega dał olej do zbadania po wymianie (100km) i zero zaskoczenia, oleju nie wymienili. Ja się nadziałem raz, on 3 z czego żadne ASO nie było na tyle głupie by iść do sądu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtrów to nie rozumiem polityki firm. Przecież jakby zmienili interwał chociaż o połowę to by mieli więcej kasy za filtry z powodu częstszej wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2019 o 20:22, Kodzak33 napisał:

Co do filtrów to nie rozumiem polityki firm. Przecież jakby zmienili interwał chociaż o połowę to by mieli więcej kasy za filtry z powodu częstszej wymiany 

ale w katalogu to wygląda gorzej, pamiętaj że od bardzo dawana hitem jest wynajem auta, czyli tania eksploracja przez 3 lata a potem fura na złom (tzn używane w idealnym stanie na sprzedaż). Nikogo to nie obchodzi że używki z salonu przy 150tyś km są praktycznie zarżnięte.

LL to wymysł urzędników unijnych nie producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...