Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI AWX] Niedoładowanie do 2500 obr/min.


EmiX1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent 1.9 TDI AWX z niedoładowaniem w dolnej partii obrotów, do ok. 2500 obr/min w ogóle nie jedzie. Powyżej tych obrotów ciągnie jak szalony?. Sztanga w BS 011 chodzi płynnie i w pełnym zakresie, lecz nie słychać żeby turbina pompowała przy ok. 1400 obr/min, co też pokazuje czujnik ciśnienia doładowania, zero reakcji na ruch sztangi. Egr wygłada, na sprawny w BS 003. Nie widać nieszczelności w dolocie. Przepływomierz sprawny. Czyżby turbo się skończyło? Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków kiedy turbosprężarka pompuje. Nie ma nadmiernego dymienia. Co może być nie tak oprócz turbosprężarki? 

Logi: 011, BS003

Z góry dzięki i pozdrawiam. 

Edytowane przez EmiX1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też przepływka ale tego nie da sie określić po Twoim logu bo masz wywalony egr programowo po bestialsku :) Na początek sprawdź jakie jest podcisnienie podawane na sztange turbiny na wolnych obrotach. Te basic settings to taki pic na wode czasami. U mnie też latała sztanga pięknie w góre i na dół a turbo nie działało dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego misiek95 za błyskawiczną odpowiedź. ?

W dniu 25.10.2018 o 18:55, misiek95 napisał:

Na początek sprawdź jakie jest podcisnienie podawane na sztange turbiny na wolnych obrotach.

Niestety nie mam wakumetru.

Dzisiaj podłączyłem główny wężyk od podciśnienia do gruchy turbo i okazało się, że to nie problem z turbiną tylko ze sterowaniem. Mianowicie turbo wstaje od 1400 obr/min i przeładowuje. Auto ma moc. Czyli problem z zaworem n75 albo przewodami. Rzeczywiście:

W dniu 25.10.2018 o 18:55, misiek95 napisał:

Te basic settings to taki pic na wode czasami.

W dniu 25.10.2018 o 18:55, misiek95 napisał:

masz wywalony egr programowo po bestialsku :)

Rzeczywiście auto jest po jakimś chipie, bo nie jedzie jak zwykła 130KM?, tylko po czym to zauważyłeś? Jestem ciekaw bo ja nic w tych logach nie widzę.

Dołączam jeszcze logi: 011 i 011,003,008

W grupie 8 wartość dawki ograniczonej przepływomierzem jest niższa od Torq limitera. Przepławka ok? Może taka mapa? 

Edytowane przez EmiX1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chip zrobiony jest bo masz doładowanie prawie 1.5bar zadane a seria jest 1.35bar. A co do egr'a to widać po wartości przepływki oczekiwanej ustawionej na 850 w całym zakresie. Przepływka jest najbardziej właśnie potrzebna dla prawidłowej pracy egr. Auto może jeździć i bez niej jak sie ją wyłączy i troche liźnie dawki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, dzisiaj podmieniłem n75 na inny i problem zniknął.? Jest delikatne przeładowanie ale wydaje mi się, że w normie. Turbo ładnie wstaje, jest ok. 

Dorzucam loga grupy: 011 *dzisiaj u mnie mokro i ESP załączyło się przy ok. 1800 obr/min, robiłem go na szybko i zapomniałem wyłączyć ?

14 godzin temu, misiek95 napisał:

A co do egr'a to widać po wartości przepływki oczekiwanej ustawionej na 850 w całym zakresie.

Dalej nie rozumiem. Robiłem logi innych TDI i wartość MAF (specified) zawsze przy pełnym obciążeniu silnika wynosiła 850. Czyżby wszystkie miały wirusa? Bardziej myślałem, że EGR duty cycle będzie w granicach 0 %. 

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. ?

Edytowane przez EmiX1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

850mg to jest minimum przy obciążeniu.

MAF w TDI to głównie ogranicznik dymienia :P Także przy deptaniu czy to będzie 850 mg czy to będzie 1100 mg nic nie zmieni, bo w tym momencie przepływka już nie bierze udziału w ograniczaniu podlania paliwem... Problemu należy szukać wtedy, kiedy wartości są mniejsze od tych zadanych 850 mg...

4,8% przy EGR to grzybek jest w położeniu zamkniętym, nie ma ani 0 ani 100%.

Mi to wygląda na problem z geometrią/siłownikiem, a nie N75...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Mi to wygląda na problem z geometrią/siłownikiem, a nie N75...

Teraz tak bo jest przeładowanie, ale wcześniej był problem z N75 a przynajmniej jego wymiana rozwiązała problem z niedoładowaniem do 2500 obr/min. Geometria może się przycinać tak? A jeśli siłownik to chodzi o gruszkę czy regulację sztangi?

Chodzi mi o to, który parametr w logach świadczy, że EGR jest wyłączony programowo (w mapie)? Myślałem, że EGR duty cycle.

Edytowane przez EmiX1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BS 003 przełącza Ci normalnie recyrkulację spalin... Nie wygląda na wywalony...

Zrõb log statyczny 003 poodpaleniu poczekaj z minute i potem zrob przegazowke, zobaczymy czy wywalony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że EGR w ciągu tej minuty na wolnych obrotach powinien się otworzyć. Tak?  

A problem z siłownikiem to chodzi o gruszkę czy też regulację sztangi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gruszkę. 

EGR po odpaleniu powinien być otwarty, a po prze gazowaniu zamknąć się

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szału nie ma... w sprawnym AVF/AWX turbo wstaje około 3 do 3,5s. I nie ma za bardzo odchyłek od zadanego ciśnienia... 

Chwilowy overboost na początku to też normalna rzecz... ważne, by szybko zszedł do zadanego i trzymał je w miarę do końca... a to już w dużej mierze zależy od pracy zmiennej geometrii.

Wykres u mnie po czyszczeniu geometrii i sofcie, ciężko się przyczepić:

LOG-02~2 CSV (2).png

Przed softem i czyszczeniem też nie było najgorzej :P

LOG-02~2 CSV.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie logi wyglądają wzorowo ?.

44 minuty temu, EmiX1234 napisał:

A co myślicie o tym logu 003,011 też 1.9 TDI 130KM? Leniwie wstaje, przeładowuje a na końcu niedoładowanie.

Chodziło mi o możliwe usterki, przyczyny takiego zachowania. Czyli co zmienna geometria?

 

29 minut temu, kamil-vag napisał:

Chwilowy overboost na początku to też normalna rzecz...

o tym nie wiedziałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...