Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów


xenompl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Prosiłbym o analizę logów. Silnik BFB 163KM PB+LPG (3 letnie). Logi robione były tylko na benzynie, 3 bieg (niestety teren z małymi spadkami i wzniesieniami).
Dolegliwość to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze (na postoju i podczas jazdy), obojętne czy LPG czy PB. Przekładałem świece i cewkę, nie pomogło. Odma wyczyszczona i zaworki wymienione. DV jak sprawdziłem organoleptycznie wydaję się sprawny.
Grupy 002 i 033 http://vaglogi.pl/log-002_033_HjPnA.html
Grupy 003 i 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_F00jES4.html
Grupy 115 i 118 http://vaglogi.pl/log-115_118_XuDq2.html

To moje pierwsze logi więc proszę o wyrozumiałość i wskazówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo czasy wtrysków za długie.

Może coś z wiązką od 1 cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli coś z hamulcami to na myśl nasuwa mi się eżektor. Sprawdź czy jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze zapomniałem dodać, to wypadanie zaczyna się naliczać po jakimś czasie (około 30s) od startu silnika (sprawdzałem na ciepłym). Jutro sprawdzę zaraz po odpaleniu i pompując

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpaliłem (na rozgrzanym) i od razu zacząłem pompować, żadnego wypadania przez około 2 minuty, później się zaczyna, na benzynie i na gazie.
Eżektor sprawny i czysty.
Już nie wiem co może być nie tak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logów to pompa paliwa kiepska, co do nalicznia wypadania zapłonów to przez chwile po uruchomieniu silnika jest nieaktywne dlatego nie nalicza, sprawdz czy nic nie jest podłaczone od lpg do wiązki cewki 1 cylindra.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto przyczyna szarpania i wypadania zapłonu na BP. 
Pytanie, co to jest i skąd się tam wzięło? 

 

51182332_2045424225492766_4390374900649426944_n.jpg

51279579_145955986324811_3957656778073702400_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak co to jest? To twój filtr paliwa ?

Props za zamknięcie tematu rozwiązaniem i pochwaleniem się nim, rzadko spotykany widok ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadziej ze to stary filtr, bo założyłem nowy, przepłukałem przewody, wymieniłem wtryski (póki co na BEXowe, korekty na -16 wychodzą). Idzie jak żyleta, przynajmniej na PB. Tylko jeszcze na LPG na 1 cylindrze wypada, bardzo wypada. Nowa cewka, świeczki, kompresja na wszystkich w normie, zamieniane wtryski gazu, pociągnięte nowe kable do cewki i nic. Zostaje do sprawdzenia wiązka LPG i sterownik LPG. No chyba że coś jeszcze podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada tylko przy rozgrzewaniu czy cały czas? kompresja moze być jeszcze w miare, a zawory mogą być już powypalane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypada cały czas, ale tylko na LPG, wyłączam tylko ten jeden wtrysk gazu i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko na lpg leci to usuń korekty Pb w sterowniku lpg i wyłącz autoadaptacje po obd to c*****o strasznie krzaczy mapy pb

Do tego pojeździć dzień na samym pb i problemy ustana ?

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój LPG nie ma adaptacji po obd ;) bardzo ujemne korekty PB wyszły mi po jeździe tylko na PB. Podejrzewam, że to przez większe wtryski. Założę seryjne i zobaczymy czy same korekty się poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mi wpadło coś do głowy, z czego masz wzięty czujnik obrotów silnika do sterowanika lpg? I jaki to sterownik że aobd nie ma? ? 

Co do ujemnych czasów wtrysków to tak przez to że są większe, ale lpg powinien śmigać dobrze chyba ze ciągle pamięta korekty na brudnych tamtych wtryskach pisze o koretkach zebranych przez lpg a nie tych co widzisz w vagu ?

 

Ja przy przechodzi na 525ccm Boscha na pb nie mogłem odpalić fury a jak ie udało to nie mogłem zrobić nawet logów bo korekty - 25 czyli maks a na lpg chodził jak złoto xd

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik to Agis M210, (trzeba będzie go kiedy zmienić na coś lepszego) a RPMy bierze na podstawie wyzwolenia wtrysków benzyny. Robiłem autokalibrację na wolnych (korekta jałowych wychodzi 1,21) i d*pa, dramat, ale tylko na tym jednym cylindrze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż ustawienia jakie masz w sterowniku lpg, nie znam tego sterownika ale może inni coś zobaczą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby napewno skasowałes wszystkie korekty jakie tylko są w sterowniku lpg? Chyba że są stare zdjęcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie wtrysków na te z bexa trzeba je ogarnąć w ecu, bo nie będzie dobrze więc nie dziwne, że masz takie korekty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...