Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko odpala 3.0 TDi


r.kuderawiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z  audi z silnikiem 3.0 TDI ogólnie auto ciężko odpala np po nocy lub po 8 godzinach po odpaleniu auto chodzi normalnie . Wymieniłem filtr paliwa ale bez zmian.  W sterowniku silnika jest błąd związany z sterownikiem świec żarównych ale myślę że to nie powinno mieć wpływu ponieważ i tak teraz nie grzeje mu świec przy takiej temperaturze no chyba ze się mylę ☺ Przekaźnik świec zarowych kosztuje ponad 400zl a w ciemno nie chce go wymieniać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy ciężko odpala? słabo kręci, długo kręci i nie chce załapać, próbuje kręcić ale coś go blokuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozrusznik kręci normalnie tylko jak odpala to rozrusznik kręci z jakieś 10 sekund odpali chodzi równo tylko lekko zakopci na siwo i jest ok tylko rano tak się dzieje lub po dłuższym postoju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może akumulator ? Podładuj i sprawdź czy będzie jakaś poprawa..  Przekażnik tak jak mówisz, ja mam dwie świece spalone i mi odpala od strzała na aku 64ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie korekcje i Bipy mają wtryski oraz ciśnienie pompy paliwa podczas odpalania na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a podpowiesz na jakiej grupie sprawdzić te bipy ? Wtrysku z tego co pamiętam to kanał czy grupa 13i14 wtrysku wydają mi się ok z tego co pamiętam jeden chyba będzie do wymiany bo na zimnym silniku -1.5 jak juz pochodzil chwile to oscylowal w granicy 0,80 - 0,70 a reszta w granicach 0.30 z tego co dobrze pamiętam bo to juz było z dwa tygodnie temu jak sprawdzałem  Akumulator ladowalem no i może odrobinę było lepiej ale to nie to co powinno być ? Sprawdzałem multimetrem ładowanie też i wydaje mi się lekko przy małe bo 13,80 v a Vcds pokazywał 14v A i z tego co pamiętam i jeżeli dobrze sprawdzałem Vcds to cismienie na zimnym silniku pokazywało 240 bar. Jeżeli możecie podpowiedzieć które grupy sprawdzić to chętnie to zrobię i wam wrzucę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad czym się jeszcze zastanawiam to pompka w zbiorniku po wł zapłonu nie podaje paliwa nie wiem czy akurat tak ma być ale jak miałem a4b8 2.0 tdi CR to pompka po wł zapłonu normalnie podawała paliwo do filtra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka w baku załącza się w czasie kręcenia rozrusznikiem. Zrób logi statyczne grup  001, 004, 007, 013, 014, 022 oraz 072,073,074,075,076,077. Możesz też wymienić zaworek zwrotny na filtrze paliwa. 

Jakbyś miał jak to możesz też sprawdzić ciśnienie tej pompki paliwa w baku.

http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10559.html#1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mam sprzętu aby sprawdzić ciśnienie na tej pompie? Jutro postaram się zrobić logi tylko powiedz gdzie mam je wrzucić bo juz nawet nie pamiętam czy tu na forum czy na jakąś stronkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, r.kuderawiec napisał:

Kurcze a podpowiesz na jakiej grupie sprawdzić te bipy ?

w CR nie ma bipów, czas wtrysku jest w 7x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge dodać logów na VAGLOGI WYSKAKUJE NIE WLASCIWY FORMAT. DODAM TUTAJ TO CO UDALO MI SIE ZROBIC MOZE Z TEGO UDA SIE COS ODCZYTAĆ

Log-Log.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, r.kuderawiec napisał:

Nie moge dodać logów na VAGLOGI WYSKAKUJE NIE WLASCIWY FORMAT. DODAM TUTAJ TO CO UDALO MI SIE ZROBIC MOZE Z TEGO UDA SIE COS ODCZYTAĆ

źle zrobiłeś loga, niema czego odzyskiwać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, r.kuderawiec napisał:

 Nie wiem czemu nie mogę dodać tych logów na stronę Vaglogi

to nie jest log tylko odczyt aktualnych wartości.

v6 z 4 cylindrami ? 3 wtrysk do kosza, pierwszy też słabo ale może się unormuje po wymianie 3.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, wymień ten sterownik świec i ciesz się dobrym odpalaniem. Jak nie grzeją Ci świece to będzie odpalał 10sek. Jak bez świec to i tak nieźle Ci odpala ;) a siwy dym to ewidentnie niedopalona ropa. Sprawne świece żarowe to podstawa dla dobrego odpalania diesla, nie ma się czego doszukiwać, dziwie się, że szukasz problemu gdzie sam wiesz, że świece Ci nie działają... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie a czy temperatura na zewnątrz jest odpowiednia aby zalaczylo świecę żarowe? Świece załączają się od minusowych temperatur  A teraz mamy prawie 10 stopni na plusie więc po co świece żarowe mają grzać?  Bez grzania świec ten silnik przy takiej temperaturze powinien palić na dotyk więc nie wiem o co ci chodzi ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, r.kuderawiec napisał:

Świece załączają się od minusowych temperatur

To nieprawda. Temperatura na zewnątrz już zdecydowanie jest odpowiednia do załączenia świec. Nawet w lato po nocy świece grzeją. To że kontrolka po włączeniu zapłonu szybko gaśnie to nie znaczy, że świece nie są używane. Są, tylko temperatura i warunki są na tyle dobre, że nie trzeba ich dłużej grzać niż czas podczas rozruchu. Nie bez przyczyny pierwszą rzeczą jaką sprawdza się w diesel serwisach przy problemach z rozruchem jest układ świec żarowych, jak one działają to dopiero potem się grzebie w kątach wtrysku, rozrządach, kompresji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, luk330 napisał:

Nawet w lato po nocy świece grzeją.

nie grzeją, w tej generacji załączają się poniżej 5 st. (dla ASB)

1 godzinę temu, luk330 napisał:

Nie bez przyczyny pierwszą rzeczą jaką sprawdza się w diesel serwisach przy problemach z rozruchem jest układ świec żarowych, jak one działają to dopiero potem się grzebie w kątach wtrysku, rozrządach, kompresji...

? to nie jest golf 2.... z ciekawości jak w CR chcesz grzebać przy kącie wtrysku ? i co to ma dać skoro inicjacja zapłonu jest zupełnie inna niż w układach poprzednich generacji.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...