Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDI PD AJM] Kontrolka oleju


Xense

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich użytkowników a4-klub. Dzisiaj pojeździłem trochę autem i niestety na 1/2fis wyskoczyła czerwona kontrolka oleju.

Sprawdziłem stan oleju: 3/4 na bagnecie

Odłączyłem i podłączyłem wszystkie bezpieczniki - dalej to samo

VAG: 0 błędów

Auto nie kopci nawet przy 5 tyś obr, silnik pracuje równo, nigdy nie było problemów, moc i moment wynosi 165KM i 380Nm - jedzie tak jak powinien.

Kontrolka zapala się tylko i wyłącznie jak jadę autem spokojnie i nagle wkręcę silnik na obroty ponad 3.0-3.5 tyś, a jak wrócę do spokojnej jazdy to znika.

Dodam, że jak auto jest na postoju z zaciągniętym hamulcem ręcznym na biegu jałowym "katowany" do nawet 5 tyś obr to kontrolka nie wyskakuje.

Proszę o pomoc i porady, co może być przyczyną? Na jakie koszty mam się przygotować? Dodam, że auto odebrałem w piątek z serwisu, robili pompowtryski , uszczelniacze pompowtrysków i uszczelkę pokrywy zaworów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona kontrolka nie dotyczy poziomu oleju tylko jego cisnienia. Wyskakuje tylko w określonych okolicznościach bo i pomiar robiony jest tylko przy określonych obrotach i czasie. Jeżeli coś było robione to jest prawdopodobne, że mechanik źle coś poskładał, wypadł mu brok z wałeczka od pompowtrysków. Może być to też kwestia uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju lub jego kabelka (szaro biały). Tak czy inaczej ciśnienie oleju do sprawdzenia. Jeżeli jest faktycznie za niskie to silnik będzie umierał powolną śmiercią, nie bagatelizuj tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryskiwacze były robione w Bosch Gruner Serwis , z tego co wiem to raczej tam wszystko porządnie składają. Czy jest sens jutro jechać wymienić olej , filtr oleju oraz wyczyścić odmę? 

Edytowane przez Xense
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Xense napisał:

 Czy jest sens jutro jechać wymienić olej , filtr oleju oraz wyczyścić odmę? 

Parę kilometrów w przód na starym oleju a zakładam ze wymieniasz go co 10000 tyś .km. nie ma znaczenia pierw sprawdź sobie manometrem ciśnienie czy wszystko jest ok , czy wystarczy wymiana czujnika bo być może trzeba będzie coś więcej zrobić i wtedy dopiero zalejesz nowym olejem ... Przecież ciśnienie oleju to nie błaha sprawa i chyba bez upewnienia się co do przyczyny  nie zamierzasz jeździć dalej ... Taka jest moja rada 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już umówiony na wizytę u mechanika. Zmierzy mi ciśnienie oleju chociaż nie wiem czy coś to da bo na postoju mogę normalnie do 5 tyś wkręcić auto i nic nie wyskoczy , tylko i wyłącznie podczas normalnej jazdy na biegu. Przy okazji wyczyści mi odmę. Żeby wyczyścić odmę trzeba miskę olejową ściągać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, winowajcą był czujnik ciśnienia oleju. Ciśnienie zostało zmierzone z wynikiem prawidłowym. Po wymianie czujnika ciśnienia oleju problem zniknął.

Dziękuję za pomoc

Temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...