Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z Niedogrzewaniem się silnika i zapychającym się DPF


zentiro2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem w moim Audi a4 b7 mianowicie od kiedy kupiłem auto ma 2 problemy pierwszy z temperaturą na postoju potrafi osiągnąć 90 stopni a gdy tylko gdzieś nią pojadę odrazu temperatura spada między 60/70 wimieniony został termostat i czujnik a drugi problem polega na częstym zapychaniu się DPF i przechodzeniu auta w tryb awaryjny czy to może być powiązane i czy da sie to jakoś łatwo naprawić? Z góry dziękuję za podpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, żeby było śmiesznie w moim BPW po zakupie też miałem problem z niedogrzaniem, pomogła oczywiście wymiana termostatu na termostat firmy Wahler. Od tamtego czasu nie mam problemów z temp.
Co do DPF-u to jeśli samochód jest niedogrzany chodzi cały czas na "ssaniu" skład spalin jest inny. Poza tym możliwe jest, że jeśli temp. silnika oscyluje w granicach 70 stopni sterownik nie może pozwolić na wypalenie dpf i stąd problem (nie są spełnione warunki potrzebne do wypalenia).
Także kolejna wymiana termostatu i powinno być ok. Na forum jest wiele wątków gdzie Koledzy wymieniali termostaty i dalej był ten sam problem, niestety tak to jest z jakością tych części.

Edytowane przez maciejhildek1982
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje Jutro postaram się kupić taki termostat o ile będzie to u mnie możliwe i wymienie zobaczymy czy coś to da 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbować nie zaszkodzi, koszta nie są aż takie duże bo termostat ok 40-50pln + robocizna ok 50-100, chyba że ogarniesz sam bo nie jest to aż tak skomplikowana czynność przy tym silniku.

Jeszcze jedno, sprawdź czy jak jeździsz samochodem i masz te 70 stopni czy wąż górny od chłodnicy jest gorący, jeśli tak to na pewno termostat, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że faktycznie Termostat który był już wymieniony jest uszkodzony i teraz po wymianie wszystko ładnie śmiga i dogrzewa się bez problemu dziękuję za Pomoc :) 

Pozostało jeszcze ogarnąć DPF i można jezdzić

Edytowane przez zentiro2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf dobrze przegonić na trasie - odcinek ok 50km ciągłej drogi z dobrą prędkością (nie tylko na liczniku, ale i obroty silnika ok 2500) i powinno być git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To K2 kosztuje ok 40zł, to nie majątek. W momencie kiedy masz już zapchany dpf i wywala błąd to chyba warto byłoby się skusić. Roboty za dużo nie ma i jakby coś pomogło to zawsze ładnych parę złotych w kieszeni zostaje. Bo nasi "fachowcy" sporo kroją za czyszczenie dpf-a specjalnymi płynami itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety próby wypalenia na trasie nie dały skutku był już za bardzo zawalony i trzeba było go wyczyścić mechanicznie i już śmiga zrobione zostało na nim jakieś 1400km i jest narazie dobrze

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...