Problem z Niedogrzewaniem się silnika i zapychającym się DPF
2 2

    9 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam mam problem w moim Audi a4 b7 mianowicie od kiedy kupiłem auto ma 2 problemy pierwszy z temperaturą na postoju potrafi osiągnąć 90 stopni a gdy tylko gdzieś nią pojadę odrazu temperatura spada między 60/70 wimieniony został termostat i czujnik a drugi problem polega na częstym zapychaniu się DPF i przechodzeniu auta w tryb awaryjny czy to może być powiązane i czy da sie to jakoś łatwo naprawić? Z góry dziękuję za podpowiedzi :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Witam, żeby było śmiesznie w moim BPW po zakupie też miałem problem z niedogrzaniem, pomogła oczywiście wymiana termostatu na termostat firmy Wahler. Od tamtego czasu nie mam problemów z temp.
    Co do DPF-u to jeśli samochód jest niedogrzany chodzi cały czas na "ssaniu" skład spalin jest inny. Poza tym możliwe jest, że jeśli temp. silnika oscyluje w granicach 70 stopni sterownik nie może pozwolić na wypalenie dpf i stąd problem (nie są spełnione warunki potrzebne do wypalenia).
    Także kolejna wymiana termostatu i powinno być ok. Na forum jest wiele wątków gdzie Koledzy wymieniali termostaty i dalej był ten sam problem, niestety tak to jest z jakością tych części.

    Edytowane przez maciejhildek1982

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuję za informacje Jutro postaram się kupić taki termostat o ile będzie to u mnie możliwe i wymienie zobaczymy czy coś to da 

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Spróbować nie zaszkodzi, koszta nie są aż takie duże bo termostat ok 40-50pln + robocizna ok 50-100, chyba że ogarniesz sam bo nie jest to aż tak skomplikowana czynność przy tym silniku.

    Jeszcze jedno, sprawdź czy jak jeździsz samochodem i masz te 70 stopni czy wąż górny od chłodnicy jest gorący, jeśli tak to na pewno termostat, 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Okazało się że faktycznie Termostat który był już wymieniony jest uszkodzony i teraz po wymianie wszystko ładnie śmiga i dogrzewa się bez problemu dziękuję za Pomoc :) 

    Pozostało jeszcze ogarnąć DPF i można jezdzić

    Edytowane przez zentiro2000

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dpf dobrze przegonić na trasie - odcinek ok 50km ciągłej drogi z dobrą prędkością (nie tylko na liczniku, ale i obroty silnika ok 2500) i powinno być git.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jestem ciekawy czy to coś daje?

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To K2 kosztuje ok 40zł, to nie majątek. W momencie kiedy masz już zapchany dpf i wywala błąd to chyba warto byłoby się skusić. Roboty za dużo nie ma i jakby coś pomogło to zawsze ładnych parę złotych w kieszeni zostaje. Bo nasi "fachowcy" sporo kroją za czyszczenie dpf-a specjalnymi płynami itp. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I jak Kolego jakieś postępy z tym DPF-em?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    2 2

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy