Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9 - zestaw na zime a TPMS


Filann

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry Wszystkim!

Ruszam z pierwszym postem.

Posiadam A4 B9 w standardzie opony letnie o rozmiarze 245/40/R18 na firmowych alufelgach z czujnikami cisnienia (wymog UE).
Poszukuje rozwiazania na zime.
Glownie interesuje mnie czy jak skompletuje nowe felgi (alusy, badz stalowe) z zimowkami (rozmiar jak w letnich) bez czujnikow TPMS to jak to bedzie widziane na desce rozdzielczej. Czy komunikaty dotyczace TPMS beda wyswietlane, czy komputer nie zwariuje i ogolnie jak to wyglada i jak sie ma w praktyce.

Chialbym rozwiazac problem omijajac kalibracje czujnikow i dodatkowych kosztow za kazda zmaiana opon ich ewentualne uszkodzenie przy nieumiejetnej wymianie opon. Podobno nie kazdy serwis dysponuje odpowiednim sprzetem i nie zawsze umie to robic dobrze.... itd

Oczekuje na konstruktywna porade nie krytyke, pozdrawiam laik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 przynajmniej w polskiej dystrybucji nie posiada czujników kontroli ciśnienia jedynie wskaźnik ciśnienia działający w oparciu o czujniki abs i różnicy obrotowej kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wypowiedz DonDżonsona. Audi A4 B9 2018 PL posiada seryjnie gumowe wentyle co za tym idzie kontrola cisnienia oparta jest o ABS i roznice obrotowa kol. Dla penosci mozna zawsze zadzwonic do Audi podajac nr VIN sprawdza wam dokladnie co kto ma, albo samemu mozna rozszyfrowac  kody z naklejki producenta etc (tej przy akumulatorze lub w instrukcji obslugi).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wrzuceniu zimowych kół - oryginalnych 17 calowych felg (letnie to 19 cali) , wyskoczył błąd ciśnienia opon. 

Cisnienie opon mam takie jak zalecane, reset z poziomu mmi nic nie daje, a po wykasowaniu błędu VCDSem błąd natychmiast wraca.

Czy ktoś już przerabiał taki temat ? Jakieś wskazówki ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś źle musisz robić. Pompujesz koła do wskazanego ciśnienia, odpalasz silnik, zapisujesz nową wartość ciśnienia w MMI i to wszystko. 

Dopóki masz komunikat TPMS nie wykasujesz błędu VCDSem.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedź do mechanika, który ma legalny i oryginalny VCDS a nie klona, bo to co na zdjęciu widać nic tu nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...