B7 2.0 TDI [BLB] ciężko zapala ale nie zawsze [Film]
1 1

    11 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam wszystkich, Panowie może ktoś miał podobny przypadek otóż nieraz auto mi ciężko zapala i to nie ma wpływu na temperaturę panującą na zewnątrz bo nawet latem jak jeszcze było ciepło to objawy czasem były podobne, z kolei ostatnio był przymrozek -2 i auto rano zapaliło na strzała aż się zdziwiłem że ledwo wałem zakręcił i już ładnie silnik wszedł na obroty, już mnie to trochę irytuje bo zbliża się zima i mam obawy czy auto będzie palić normalnie może ktoś coś doradzi, udało mi się nagrać dwa filmy jeden rano jak jechałem do pracy a drugi po skończonej pracy auto stało 8h tydzień mi zajęło nagranie tych krótkich filmów bo jak wspomniałem wcześniej nie zawsze się tak dzieje czasem jest tak że kilka dni auto pali normalnie od strzała i wchodzi normalnie na obroty a niekiedy ma ciężko z początku myślałem że może jakaś jedna świeca żarowa padła i dlatego silnik nie może wejść normalnie na obroty ale czy jest możliwe że świeca kilka dni grzeje i działa prawidłowo a potem nagle jeden dzień nie grzeje raczej nie sądzę. Nie mam pomysłu już a znajomy mechanik twierdzi że może by trzeba jej trochę zapłon przyspieszyć hmmmm to co zapłon by się sam przestawiał że raz jest dobry a raz za późny?

    P.S

    Czy jest jeszcze gdzie indziej jakaś wlepka na której można sprawdzić jaki się ma kod silnika bo tej w kole zapasowym nie mam a to że niby mam wersję BLB wyszło z vinu jak sprawdzałem auto ale z vinu też wynika że ponoć powinienem mieć tiptronic skrzynie a mam multirtonic 🙄 i sam już nie wiem co mam, czy to jakiś błąd czy co, auto sprawdzałem w AutoDNA więc powinny być w miarę rzetelne informacje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Na obudowie paska rozrządu jest wlepka a na niej kod silnika

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ciekawe czy u mnie będzie ta wlepka i dlaczego jej nie mam w kole zapasowym.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Znajomemu podziękuj za sugestie.  Oringi pompowtrysków,  filtr paliwa, vacum pompa, nieszczelności na węzach, pompowtrysk(i) ogólnie dużo przyczyn, ale chyba najlepiej sobie odpuścić i zobacz jak będzie się zachowywał dalej

    Edytowane przez vokotibi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Spróbuj po przekręceniu zapłonu poczekać te 5-10 sekund i dopiero wtedy odpal.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Raczej nic nie da, mam tak samo

    Edytowane przez vokotibi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za sugestie @Tracer39 ale czy po 10s. nie ostygną za bardzo świece żarowe ? Rano jutro przetestuję i dam znać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @vokotibi a można wiedzieć od kiedy tak masz i czy to się jakoś pogłębia czy tak po prostu jest i się nic z tym dalej nie dzieje, mnie osobiście to irytuje strasznie i chcę rozwiązać ten problem bo auto ma palić na strzała bynajmniej tak zawsze wszystkie moje auta paliły, czy to zimą czy latem, swoją drogą przy takim paleniu ciężkim wydaje mi się że poduszki silnika w tyłek dostają bo zanim silnik wejdzie na normalne obroty to trochę potelepie nim a co za tym idzie auta tez zakopci trochę co wydaje się być całkiem normalne.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    9 minut temu, popo601 napisał:

    Dzięki za sugestie @Tracer39 ale czy po 10s. nie ostygną za bardzo świece żarowe ? Rano jutro przetestuję i dam znać.

    Świece załączają się poniżej 5 stopni, a przy obecnych temperaturach auto ma palić od strzała nawet bez sprawnych świec.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hmmm a to tego nie wiedziałem ale bądź co bądź lampka od świec zapala się na kilka sekund więc myślałem że je jednak grzeje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Auto stało teraz przez długi weekend nie ruszane i dzisiaj rano postanowiłem spróbować sposobu kolegi @Tracer39 i nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności czy to faktycznie coś dało ale ku mojemu zdziwieniu auto zapaliło na strzała bez zająknięcia ;) tak jak powinno zapalić, zrobię jeszcze test po pracy i zobaczymy ale cały czas się zastanawiam co by to dawało to odczekanie z 10s. po przekręceniu kluczyka na zapłon hmmm. Będę obserwował to zjawisko jeśli faktycznie to odczekanie przed zapaleniem sprawia że auto pali normalnie to może się dowiem jak to rozwiązać aby paliło bez odczekania tych 10s. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.