Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AVF po dłuższym postoju turbo późno wstaje-logi


kamda89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem że po dłuższym postoju turbo ma bradzo dużą turbo dziure. Wygląda to tak że wciskam gaz i czekam czekam czekam i dopiero po dłuższej chwili turbo zaczyna pompować. Z każdym kolejnym razem reakcja jest coraz szybsza. Po kilku razach jest już normalnie ale według mnie auto nie jedzie jak kiedyś.

Auto na wyższych obrotach bardzo dymi. Dziś zrobiłem takie logi:

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_TVwVuj.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_OCuHn.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_8YYY0.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_9rz6lpF.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_54PdUb.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_1RqKFsG.html

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_WfjBLiT.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_9DFUR4.html

Dynamiczny:
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_lobhGU6.html
Grupy 003, 010, 011: http://vaglogi.pl/log-003_010_011_71UPye.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_55P5ZM.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_ADN44.html

Auto po kilku pierwszych próbach przechodziło w stan awaryjny, (chyba przeładowanie), później było ok. 

coś tu widać złego??

 

Edytowane przez kamda89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zauważyłeś turbo przeładowuje i to konkretnie. Do sprawdzenia wszystkie podciśnienia itp., ale najprawdopodobniej geometria do wyczyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdzić podciśnienia?? chodzi o wszystkie wężyki czy szczelne i n75?? jak to sprawdzić?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kamda89 napisał:

W jaki sposób sprawdzić podciśnienia?? chodzi o wszystkie wężyki czy szczelne i n75?? jak to sprawdzić??

Najlepiej wakuometrem przed i za zaworem N75, na wyjściu pompy vacuum, wszystkie przewody podciśnienia czy nie mają przetarć, pęknięć itp.

Sprawdź też dźwigienkę od zmiennej geometrii czy chodzi płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mają być wartości przy vacum i za n75?? rozumiem że pomiar na biegu jałowym??

 Za n75 mam się wpiąć w wąż idący do gruchy a jeśli chodzi o vacum to gdzie się wpiąć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 godzin temu, kamda89 napisał:

Jakie mają być wartości

Cytat

Zdrowa pompa vacum powinna generować podciśnienie -0,8 -0,9 bara, na wyjściu na gruszkę turba powinno być idealnie -0,63bar (na tyle ustawia sie sztangę turba) Z własnego doświadczenia wiem ze moze byc -0,55 i turbo będzie pracowało prawidłowo, poniżej moze nie doładowywać.

 

 

12 godzin temu, kamda89 napisał:

Za n75 mam się wpiąć w wąż idący do gruchy a jeśli chodzi o vacum to gdzie się wpiąć???

do pompy jak najbliżej króćca, który z niej wychodzi.

Edytowane przez EmiX1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...