Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Olej w okolicy obudowy filtra powietrza


Insanekielek

Rekomendowane odpowiedzi

DSC_0198.JPGDSC_0198.JPGWitam nie mam pojęcia i bardzo mnie to nurtuje. Obudowa filtra powietrza w 1.9tdi avf w stronę kabiny wystaje jakby wyjście na jakąś rurkę, przez nią pryska delikatnie olejem silnikowym,zrobiłem tym autem 7 tys km po wymianie oleju nic nie dolewam nic też nie ubyło, sa to mililitry dosłownie jedzie dobrze pracoje równo nie kopci wcale. Czy tam powinno coś być podłączone? Z kad ten olej? 

Edytowane przez Insanekielek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakieś zdjęcie tego tajemniczego króćca ?

Z tego co kojarzę to jest tam chyba króciec o średnicy ok 4 mm z którego przefiltrowane powietrze o ciśnieniu atmosferycznym,  pobierają zaworki podciśnieniowe .

Ale jak nic nie jest tam podłączone to skąd tam ma się pojawić olej ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to króciec dla przewodu idącego z zaworków podciśnienia...

Jakoś sobie nie mogę wyobrazić co musiało by się stać z silnikiem by tędy oliwa zaiwaniała :whistling:

Cyba że odma mocno przepuszcza olej a na którymś z cylindrów jest nie domykający się lub wypalony zawór ssący , co by powodowało cofkę towaru z odmy do puszki filtra ....:decayed:

Pokaż jak wygląda wkład filtra powietrza i wnętrze puszki filtra :whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok okazało się że filtr jak i obudowa są czyste a króciec zaslepiony. Egr jest przyczyną. Czy może być zaphany jest też możliwość że to to małe coś od gaszenia silnika. Plan jest taki czyszczę egr czyszczę odme i sprawdzam rury powietrza od turbo czy nie pluje olejem. 

 

Edytowane przez Insanekielek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Insanekielek napisał:

Ok okazało się że filtr jak i obudowa są czyste a króciec zaslepiony. Egr jest przyczyną. Czy może być zaphany jest też możliwość że to to małe coś od gaszenia silnika. Plan jest taki czyszczę egr czyszczę odme i sprawdzam rury powietrza od turbo czy nie pluje olejem. 

 

:naughty:

Czyli norma, EGR albo uszczelnienie rury do niego dochodzącej leje olejem na około :P

Obmyj lub wyczyść okolicę EGR-a , pojeździj trochę i będziesz wiedział w którym dokładnie miejscu jest problem :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...