kubajvc 7 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Panowie pękła mi sprężyna nie będę jechał z tym do mechanika. Powiedzcie mi proszę jak zmienić sprężyn z tyłu? To zawieszenie jest takie samo jak w b6? W b6 zmieniałem więc będę miał pojęcie co i jak. Dużo roboty jest przy B8? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JawoR36 68 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Podnieś auto, wyciągnij i wsadź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kol@n 1 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Jak zmieniałeś w B6 to i w B8 sobie poradzisz bez problemu taka sama operacja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corradoowner 38 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Z podnośnika kolumnowego z zegarkiem w ręku po 5 min na stronę, bez odkręcania koł i wahaczy. W b6/b7 wymiana sprężyn z tyłu to dramat ale w b8 to prościzna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubajvc 7 Opublikowano 17 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Panowie . Czy macie może jakieś oznaczenia sprężyn dla a4 b8 ? muszę zamówić sprężynę i mam w tej chwili o oznaczeniu miętowy- różowy . znalazłem na aukcji ale nie do końca widać kolor ale wydaje mi sie ze na aukcji jest szary różowy . Czy występował w ogóle szary w oznaczeniach ? Czy jest gdzieś jakiś opis mas i kategorii wagowych ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buffon 0 Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 W dniu 16.11.2018 o 18:16, corradoowner napisał: Z podnośnika kolumnowego z zegarkiem w ręku po 5 min na stronę, bez odkręcania koł i wahaczy. W b6/b7 wymiana sprężyn z tyłu to dramat ale w b8 to prościzna Masz jakiś patent na to? Bo będę robił u kumpla w avancie na dniach i fajnie byłoby uzyskać jakieś wskazówki żeby się nie narobić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corradoowner 38 Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 W dniu 1.02.2020 o 23:22, Buffon napisał: Masz jakiś patent na to? Bo będę robił u kumpla w avancie na dniach i fajnie byłoby uzyskać jakieś wskazówki żeby się nie narobić Jeżeli masz do dyspozycji podnośnik kolumnowy to podnieś auto, ucisniesz sprężynę palcami i wyciągniesz. Możesz sobie pomoc małym łomem. Dostęp jest bardzo dobry. Nie musisz odkręcać kół, wahaczy czy amortyzatorów, poprostu wyciagasz sprężynę i wkładasz nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buffon 0 Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 2 godziny temu, corradoowner napisał: Jeżeli masz do dyspozycji podnośnik kolumnowy to podnieś auto, ucisniesz sprężynę palcami i wyciągniesz. Możesz sobie pomoc małym łomem. Dostęp jest bardzo dobry. Nie musisz odkręcać kół, wahaczy czy amortyzatorów, poprostu wyciagasz sprężynę i wkładasz nową. Będę to robił za tydzień i kumpla w avancie i miejmy nadzieję że pójdzie tak łatwo jak piszesz. Przy sprężynie u dołu jest taka osłona plastikowa ale to pewnie schodzi normalnie. Wrzucam mu eibach prokit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aprox99 6 Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 W dniu 17.11.2018 o 14:40, kubajvc napisał: Panowie . Czy macie może jakieś oznaczenia sprężyn dla a4 b8 ? muszę zamówić sprężynę i mam w tej chwili o oznaczeniu miętowy- różowy . znalazłem na aukcji ale nie do końca widać kolor ale wydaje mi sie ze na aukcji jest szary różowy . Czy występował w ogóle szary w oznaczeniach ? Czy jest gdzieś jakiś opis mas i kategorii wagowych ? catfans. info audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekvtec 14 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2021 W dniu 16.11.2018 o 16:11, JawoR36 napisał: Podnieś auto, wyciągnij i wsadź. Robilem wczoraj serię na eibach pro kit, te porady możesz sobie zachować dla siebie nie ma opcji że sobie coś wyciągniesz, ani tej krótszej że sobie wsadzisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekaudi4 0 Opublikowano 28 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2022 Hej Czeka mnie wymiana sprężyn z tyłu i pytanie czy potrzebne ściągacze do sprężyn czy nimi się w ogóle dojdzie. Czy jest możliwość wymiany sprężyn bez ściągacza np. odkręcając amortyzator i opuszczając zawieszenie maksymalnie nisko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1472 Opublikowano 28 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2022 W dniu 16.11.2018 o 15:47, kubajvc napisał: Panowie pękła mi sprężyna nie będę jechał z tym do mechanika. Powiedzcie mi proszę jak zmienić sprężyn z tyłu? To zawieszenie jest takie samo jak w b6? W b6 zmieniałem więc będę miał pojęcie co i jak. Dużo roboty jest przy B8? jeżeli uda Ci sie odkrecić śruby od wahaczy i od stabilizatora to ogarniesz sam ale jak nie to nawet mechanik bedzie miał problem ja do tych spręzyn zrobiłem sobie sćiągacz bo inaczej sie nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekaudi4 0 Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 Hej Dzisiaj wymieniałem sprężyny z tyłu w mojej A4 B8 kombi i powiem że jest to mega prosta i szybka robota. Opiszę jak to robiłem, więc jeżeli chodzi o ściśnięcie sprężyny to wiedziałem że zwykle ściągacze do sprężyn się nie nadają bo nie włoży się sprężyny ze ściagaczami więc ścisnąłem sprężynę następnie w czterech miejscach związałem sprężynę używając do tego pasy transportowe ( 2cm szerokie). Po związaniu zdemontowalem ściągacze i w takiej formie sprężyna jest przygotowana do montażu ( długość sprężyny sciśniętej to 28cm). Następny krok to odkręcenie śruby od amortyzatora przy wahaczu i teraz długa rura i wkładamy rurę w wahacz gdzie przechodzi amortyzator i druga osoba nagina wahacz w doł a od dołu wkładamy nowa sprężynę wraz z gumami i osloną. Po wcelowaniu sprężyny w swoje miejsce druga osoba odpuszcza naciąg rury i już mamy sprężynę na swoim miejscu. Skręcamy amortyzator, zakładamy koło i opuszczamy z lewarka. Po opuszczeniu odcinamy pasy transportowe które utrzymywały ścisk sprężyny i po robocie. U mnie wyszło godzina na stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1472 Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 Ja zrobiłem sobie do tego ściągacz Zdejmuje zacisk, bo przeszkadza, zakładam ściągacz na śrubę rzymską, skręcam pneumatem i wyciagam springa. Potem ściskam nową sprezyne i wkładam, potem pneumatyczny i po sprawie. Dwie osoby W niecale 35 minut 2sztuki, we wtorek robilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekaudi4 0 Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 1 godzinę temu, Dev napisał(a): Ja zrobiłem sobie do tego ściągacz Zdejmuje zacisk, bo przeszkadza, zakładam ściągacz na śrubę rzymską, skręcam pneumatem i wyciagam springa. Potem ściskam nową sprezyne i wkładam, potem pneumatyczny i po sprawie. Dwie osoby W niecale 35 minut 2sztuki, we wtorek robilem. Dobry wynik, każdy sposób jest dobry jeżeli zdaje egzamin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się