Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzone prowadnice, uszczelniacze ? (Filmik)


Patryk14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Borykam się z problemem pobierania oleju ok 500ml na 1k km. Turbina wymieniona ale niestety problem nie ustal, zajrzałem więc w kolektor wydechowy a raczej to co jest zanim i widok jak na filmiku. Pytanie czy naprawa powinna się odbyć na "gwałt" czy pilnując stanu oleju można chwilę jeździć na sookojnie (wiadomo fundusze). Co o tym sądzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No widać, że uszczelniacze do wymiany. A jaki przebieg? Jaki olej zalany? Myślę, że 0,5 litra na 1000 km niskopopiołowego oleju nie zniszczy katalizatora ale może niech ktoś jeszcze się wypowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ziolek335 napisał:

Witam. No widać, że uszczelniacze do wymiany. A jaki przebieg? Jaki olej zalany? Myślę, że 0,5 litra na 1000 km niskopopiołowego oleju nie zniszczy katalizatora ale może niech ktoś jeszcze się wypowie...

Katalizatora nie ma. Olej ravenol vst 5w40 zmieniany co max 10k. A teraz i tak non stop dolewany świeży. Przebieg 204k km.

Edytowane przez Patryk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to jeden problem z głowy :)A powiedz czy te pół litra to tak przy spokojnej jeździe wciągnie czy przy dynamicznej. Reguła jest taka... jak przy spokojnej jeździe łyka to uszczelniacze a jak przy dynamicznej to pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam audi 80 B3 1.9 benzyne 113 km i przy spokojnej jeździe praktycznie nic nie bierze oleju ale na autostradzie powyżej 140 i dosyc dynamicznym traktowaniu gazu to na 1000 potrafi wciągnąć ok 400 ml i zrobiłem już przy takim poborze grubo ponad 100 tyś i jest wszystko ok no i katka też nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły. Czy dynamiczna czy spokojna bierze średnio tyle samo. Nie zauważyłem żeby styl jazdy akurat w tym wypadku miał jakieś znaczenie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zostają tylko uszczelniacze zaworowe i przy okazji warto wymienić prowadnice do tego dojdzie uszczelka pod głowicę, pokrywę, kolektor ssący, dolotowy, śruby głowicy plus planowanie. Warto to zrobić bo olej też kosztuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zainwestowałeś w turbo to zrób resztę, możesz jeździć ale będzie brał coraz więcej oleju. Ale jak rdzewieje to sprzedaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...