Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adblue i polska zima jak zabezpieczyc


Grzegorzman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, no moje kolejne pytanie które mnie nurtuje.

Mam adblue a wiadomo że to woda z czymś tam. Podobno zamarza.

Jak się zachowac w zime żeby nic się nie stało. Macie może doświadczenie w tym temacie?? Może są jakieś środki co się dolewa jak do ropy

Wiadomo autko w garażu. Ale człowiek pojedzie rano do pracy w pracy 8-10h i co zamarzło?

 

ps. nie wiem czy w dobrym miejscu to napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba są grzałki w układzie SCR więc teoretycznie nie powinno być kłopotu..

Życie zweryfikuje

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże temat, jak to jest z adblue, mówią ze zamarza poniżej -11 stopni, wiec jak samochody radzą sobie przy np -25 (Skandynawia) lub jeszcze mniej?

Jest tylko jeden rodzaj adblue?

pytam ponieważ znajomy powiedział mi ze w serwisie audi w jego a7 zmienili mu adblue na wersje która ma więcej jakiegoś tam czynnika i dzięki temu nie zamarznie? I teraz pytanie, norweskie aso ma inne płyny? Czy chwyt marketingowy zeby zarobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdBlue zamarza przy -11 ale jest ogrzewanie, które go odmraża i zamienia w stan ciekły. Do tamtego momentu i tak oczyszczanie spalin w SCR jest nie aktywne. Dopiero po osiągnięciu pewnej temp. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji napisane żeby do adblue nic nie dolewać bo zniszczy układ, chyba jakiś Norweski regionalny patent mają.. dopytaj znajomego może się czegoś nauczymy

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, majkel_majki napisał:

W Citroenach nic mi nie zamarzało, a były parkowane pod chmurką.

Skąd wiesz, zadlądałeś do zbiornika. Jasne że zamarzało. Praw fizyki nie oszukasz. Przy tem -11,5 °C Adblue zamarza choćbyś nie wiem czym jeździł. To że nie odczuľeś zamarzania jest spowodowane tym, że jest podgrzewanie. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał:

Skąd wiesz, zadlądałeś do zbiornika. Jasne że zamarzało. Praw fizyki nie oszukasz. Przy tem -11,5 °C Adblue zamarza choćbyś nie wiem czym jeździł. To że nie odczuľeś zamarzania jest spowodowane tym, że jest podgrzewanie. 

Nie interesuje mnie kompletnie co było w zbiornikach. W żadnym z aut nie pojawiły się problemy z jazdą, rozruchem czy trybem awaryjnym w zimie, więc układ podgrzewany czy nie działał jak należy i tyle z perspektywy użytkownika mi wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, majkel_majki napisał:

Nie interesuje mnie kompletnie co było w zbiornikach. W żadnym z aut nie pojawiły się problemy z jazdą, rozruchem czy trybem awaryjnym w zimie, więc układ podgrzewany czy nie działał jak należy i tyle z perspektywy użytkownika mi wystarczy.

To nie mów, że Ci nie zamarzało bo głupoty opowiadasz. Po to inżynierowie różne cuda wymyslili, żeby nie było z tym kłopotu i tak działało jak należy. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie, w odpowiedzi dostałem ze występuje tylko jeden rodzaj adblue ale widocznie jednak niektóre aso robią cuda zeby zarobić wiecej:lol:


a ogolnie jak to jest w zimie, lepiej mieć mniej i dolewać czy nalane na pełno i nie zaglądać tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adblue sie nie dolewa. Nalewa sie raz do pełna i jeździ aż komputer powie że należy dolać. Wtedy tankujesz do pełna i tak w kółko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pracy na firmowych VW mniej więcej tak to wygląda z adblue jezelich chodzi o komunikaty na fis:

Zasięg z adblue 2000 km....zasięg 1500....1000...800...600...500..jeszcze nie dolaleś?!...450 440 aaa dolej Pan no!... 430...dolej albo doniosę!...za 10km nie odpalisz auta i wtedy dolejesz....? ...i tak co odpalenie auta jakieś komunikaty nawet przy pełnym zbiorniku adblue.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zatankowaniu adblue zanim uruchomisz silnik należy przynajmniej na 30 sek. sam zapłon włączyć (bez uruchamiania) żeby system sie przyuczył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio z racji wyskoczenia komunikatu o dolaniu adblue miałem sytuację że dolałem na włączonym silniku, system nie zareagował mimo tego że dolałem na maksa, koniec końców wylądowałem w serwisie na wyserowaniu systemu, potem 50km po autostradzie na 5 biegu i ok 90km, po czym system się zresetował. Także trzeba uważać z tym adblue ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szafa napisał:

Ostatnio z racji wyskoczenia komunikatu o dolaniu adblue miałem sytuację że dolałem na włączonym silniku, system nie zareagował mimo tego że dolałem na maksa, koniec końców wylądowałem w serwisie na wyserowaniu systemu, potem 50km po autostradzie na 5 biegu i ok 90km, po czym system się zresetował. Także trzeba uważać z tym adblue ;)

Czyli zgodnie z powiedzeniem: przawdziwy mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...