Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF, duży stopień zapchania popiołem


julo23

Rekomendowane odpowiedzi

CO radzicie ?  Na VCDS pokazało 65g popiołu. 

Stosować jakąś chemię ?  Czy oddać do regeneracji ?  A może wyciąć ?

 

47218704_475023032905061_8995900282411941888_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegonilem go dzis troche, sadze sie wypaliły do 15% ale wiadomo popioły zostaly. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak często ? Jednak wycięcie tego ustrojstwa to chyba nie jest taki szalony pomysł... ciekawe jak czesto sie wypala po regeneracji?

Sam nie wiem czy wycinac czy zregenerować

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie zrobiłem tak:

sprawdzic drożnosc przewodów róznicy cisnien, przedmuchać je sprezonym powietrzem. kupic i wymien czujnik róznicy cisnien z Bosch'a podłaczyc kompa i zresetowac  DPF , wlać do baku np STP z formuła do czyszczenia DPFu zatankowac po korek mocnego diezla i zjezdzic zbiornik do rezerwy. mi i wielu innym ludziom pomogł ten zabieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2.0 tdi bmm mam niby 52g popiołu a podczas wypalania podszarpuje podczas jazdy na stałych obrotach przyspiesza normalnie wentylatory nie chodzą obroty się nie podnoszą i zauważyłem że wydech mam leciutko okopcony co może być przyczyną ktoś miał taki problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci nie muli silnika to się nie martw. Komputer wylicza sobie z ilości spalonego paliwa stopień zapełnienia filtra. Jak zapala ci się kontrolka świec żarowych to nie ryzykuj i przegoń brykę, bo zapcha ci się na amen i już nie odpalisz. Swoją brykę musiałem niestety holować do domu. Po wymontowaniu namoczyłem w wiadrze z gorącą wodą z dodatkiem koncentratu do mycia silników i wypłukałem karcherem.  Dla pewności powtórzyłem moczenie dwa razy. Po wstawieniu należy przeprowadzić kalibrację czujnika różnicy ciśnień i wyzerować licznik popiołu za pomocą Vaga. Po umyciu przejechałem 30 tkm i jak na razie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2.0 tdi bmm mam niby 52g popiołu a podczas wypalania podszarpuje podczas jazdy na stałych obrotach przyspiesza normalnie wentylatory nie chodzą obroty się nie podnoszą i zauważyłem że wydech mam leciutko okopcony co może być przyczyną ktoś miał taki problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 lampka się nie zapala tylko denerwuje mnie to podszarpywanie raz mocniej raz słabiej czy pompowttyski z dpf tak mają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, jpa4 napisał:

Jakieś pomysły ?

Masz kompa, żeby logi zrobić w czasie podszarpywania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA zacząłem rozglądać się za firmą co regeneruje DPF.    Znalazłem w Częstochowie   Juratuning,   i  w Koziegłowach.

W Częstochowie chcą 800zł  za demontaż,  pranie i montaż   oraz później kalibracje kompa.

Za to kolega dziś mi mówi, że on to przewiercił te sitka przez otwór sondy i ma spokój,  bo nie widzi różnicy ciśnień.   Możliwe to jest ??

Niektórzy też proponują wyjąć,  i wstawić katalizator od 1.9 żeby nie kopcił.   Tylko to trzeba w mapie usuwać DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2018 o 11:04, julo23 napisał:

JA zacząłem rozglądać się za firmą co regeneruje DPF.    Znalazłem w Częstochowie   Juratuning,   i  w Koziegłowach.

W Częstochowie chcą 800zł  za demontaż,  pranie i montaż   oraz później kalibracje kompa.

Za to kolega dziś mi mówi, że on to przewiercił te sitka przez otwór sondy i ma spokój,  bo nie widzi różnicy ciśnień.   Możliwe to jest ??

Niektórzy też proponują wyjąć,  i wstawić katalizator od 1.9 żeby nie kopcił.   Tylko to trzeba w mapie usuwać DPF.

Za ok. 1 k PLN kupić można zamiennik filtra firmy JMJ, kilka osób z forum montowało i sobie chwalą :decayed:

Jak odliczysz ok. 600 PLN za stary na skupie to wyjdzie taniej niż pranie :tongue4:

Jak cegłę będziesz wiercił stopniowo , podglądając w miarę postępu wierceń ( ilości otworów) grupy odpowiedzialne za jego pracę , to masz szanse trafić z przekrojem otworów tak , że ECU się nie połapie że jest coś nie tak i będzie go traktowało jak sprawny .

Różnicy ciśnień to ECU nie zobaczy jak puszka jest wypruta z wnętrzności ....

Montaż kata może załatwić problem emisji nie spalonych węglowodorów, ale na pewno nie rozwiąże problemu kopcenia z rury :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Julo,póki nic się nie dzieje nie kombinuj tylko jeździj

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Rabbi napisał:

Julo,póki nic się nie dzieje nie kombinuj tylko jeździj

Dokładnie , nadgorliwość gorsza od faszyzmu ..:decayed:

Rozeznanie zrobiłeś , w razie czego już wiesz jakie opcje masz do wyboru :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem  używany z popiołami 16g  ,   chyba zaufam sprzedawcy bo już handlowaliśmy razem i wszystko było OK.  On wycinał cała ekologię w swoim.

W sumie za taką kwotę że za tyle sprzedam stary na skupie.

U mnie pewnie dpf powiedział pa pa… bo wtrysk miałem do wymiany to pewnie zanim się go wymieniło to narobił syfu w filtrze, jeszcze za poprzedniego właściciela.

Tak wygląda ten  DPF  z 16g ,  mówi że mu się wypalał raz w tygodniu.

received_525163961283358.jpeg

received_1973997262894510.jpeg

received_324247898167266.jpeg

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyścił ktoś z was dpf z popiołów jakimś domowym sposobem typu płyn do czyszczenia kominków u myjka ciśnieniowa ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawy czy te specyfiki wlewane do paliwa  coś pomagają. 

Typu millers czy Liquy Molly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co robić z dpf już podczas wypalania puszcza chmurę niebiesko szarego dymu i podszarpuje i jakby trochę był zmulony nie wiem czy wymienić na zamiennik jmj , czyścić chemicznie czy usunąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...