Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek obrotów


Legion44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Zakładam pierwszy post nie wiem też czy to odpowiednie miejsce ale wybaczcie jeśli tak nie jest.

A mianowicie chodzi tutaj o moje Audi A4 B6 z silnikiem 1.6 ALZ z instalacją LPG ( na Pb i Lpg jest tak samo) . Problem tkwi w tym że spadają mi obroty przy wciskaniu sprzęgła np dojeżdżając do świateł na skrzyżowaniu, parkowaniu, wtedy spadają do 600 jest takie przygaśnięcie auta i się podnoszą czytałem o tym już wiele postów i nie ma na to sensownego wytłumaczenia spotkałem się też z opiniami takimi że ten typ tak ma a mi zaczyna to trochę przeszkadzać i szukam rozwiązania tego problemu. Auto nie posiada błędów po sprawdzeniu Vagiem . Zauważyłem też że przy włączonej klimatyzacji jakby było lepiej ale co ona miała by niby do tego  .

Czekam na kogoś kto może spotkał się z takim problemem i go rozwiązał 

Pozdrawiam Marcin z A4 B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść przepustnicę i sprawdź ją na początek, mi to pomogło w MKIV z tym silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie pomyślałem o tym Teraz pytanie odnośnie samej przepustnicy robiłeś wtedy Adaptację jest konieczna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba właśnie udam się na serwis bo nie czyścilem jej od dnia zakupu wtedy kompleksowe czyszczenie i w razie konieczności Adaptacja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj przerobiłem ten temat. W wyniku przebicia na kablach poszła mi cewka. Oddałem samochód  do serwisu i w trakcie wymiany okazało się że mam uszkodzony przewód odmy ( był luźno osadzony w bloku silnika). Z racji, że przewód nie był dostępny od reki, nie został wymieniony. Od tego momentu pojawił się problem falujących obrotów podczas wciskania sprzęgła. Obroty leciały na 600, po czym były podbijane do ok 1200 i regulowały się lub proces powtarzał się.   Dzisiaj w czasie jazdy pojawił mi się monit o minimalnym poziomie oleju i powróciłem do tematu odmy, która jak się okazało przy demontażu, była już w 3 częściach. Zauważyłem również, że brakuje uszczelki typu oring pomiędzy trójnikiem, a rura dolotową powietrza.  Po wymianie odmy i zamontowaniu brakującej uszczelki obroty wróciły do normy.

20181203_183252.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź sprawdzę to u siebie w wolnej chwili tylko że u mnie to nie jest aż tak mocno dokuczliwe i nie tak drastyczne spadną do 650 i podniosą do 800 ale to też nie zawsze obserwuję to od dłuższego czasu i każdy poruszony tutaj temat rozwiązania daje coś nowego do myślenia bo każdy w inny sposób to przerabiał  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam to samo przy dojezdzaniu do skrzyzowania obroty spadaja i sa podbijane przepustnica przeplywka i wszystkie czujniki nowe... Nieszczelnosci tez brak co to moze byc..? Egr czyszczony bledow na kompie brak. Wszystkie parametry niby w normie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem jest zmiana obrotów ktoś już o tym pisał ludzie czytajcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem chyba w 8 warsztatach i kazdy mowi ze nie moze zmienic tych obrotow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I powiedzcie Panowie czy te podniesienie obrotow napewno pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro chce sie wybrac do serwisu i nie chce na darmo kasy wydac.robil tak juz ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy komu przeszkadza tzw. mulowatosc tego silnika. Trochę wysiłku byłeś u 6 mechaników ciekawe ja to ogarnąłem bez żadnej wiedzy

Edytowane przez Fwl7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie 

Ja u siebie mam coś podobnego więc poruszyłem ten temat tylko że u mnie te objawy nie są może aż tak dokuczliwe jak u was koledzy zauważyłem też że u mnie jest to wtedy kiedy się silnikowi spodoba raz spadną obroty szybko i się podniosą a raz obrotomierz spada powoli i reguluje idealnie więc nie wiem co na to działa ja sobie poprostu dam z tym spokój ale widzę że wiele użytkowników tego silnika ma z tym problem 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mój silnik nie jest jeszcze tak zamulony i tego nie odczuwam ale czy to Pb czy LPG to nie wpływa na obroty Więc szukajcie ja tam obrotów nie zamierzam podnosić bo po co może i to pomoże ale ja jeszcze z tym zaczekam może będzie gorzej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienic wartosc moge ze 128 ale zapisac nie bo prosi o jakis kod aktywacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zwiększanie obrotów biegu jałowego zmniejsza poszarpywanie przy ruszaniu przy zwiększonych obrotach ruszanie jest łagodniejsze nic innego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udalo sie zapisac wartosc Panowie i problem spadania obrotow znikl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...