Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A5 2018 2.0tfsi 252km - swap na 3.0 354km z S5


seves

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako że b9/8w/f5 są jeszcze stosunkowo młode i zainteresowanie nimi niewielkie to pozwolę sobie skopiować ten sam wątek...

 

Bardzo proszę o fachowe opinie na temat swapu.

Mam A5 z tego roku 252km 370Nm w s-tronicu i quattro - to moje 7audi - po 6 a4/rs4 przyszedł czas na A5. Silnik, skrzynia i napęd są mi bardzo dobrze znane, tym bardziej że wcześniej miałem b8 lift w identycznej konfiguracji i byłem mega z niej zadowolony. 

Kupiłem grill przód S5, planuję dokładkę tył S5 i wydech z eS, autko full sline więc w nowym nazewnictwie S czyli wnętrze praktycznie takie jak S5...

Sprawa się skomplikowała bo mam do kupienia w "okazyjnej" cenie silnik i skrzynię z potestowego S5 również 2018 - podobno 1000km przebiegu stan ideał i na taki wygląda ale przebiegu nie potwierdzę :) ale zostało mi tylko to i praktycznie będę miał S5 :)

Pytania:

1. Potencjał samochodu jest wystarczający ale wiadomo że człowiek ciągle "chce więcej" i przyszedł czas na "podniesienie mocy" i da się osiągnąć ok. 300km i ok.420nm ale to wystarczy na jakiś czas a 354km z S5 na pewno będzie szybsze niż "A" po chipie no i też będzie można kiedyś ten silnik z S5 podkręcić.

2. Gwarancję pewnie stracę ale trudno tym bardziej że w samochodzie będzie dłubane, tylko czy gwarancja będzie zupełnie przekreślona czy być może tylko na silnik i skrzynię?

3. I teraz pytanie do osób siedzących głęboko w temacie: Do wymiany będzie na pewno kompletny silnik ze sterownikiem, s-tronic, ale co jeszcze? Hamulce, pewnie sprężyny przód (może amortyzatory?),  dyfer? wał? zawieszenie? czy licznik skomunikuje się z komputerem od eS? Co jeszcze może mnie zaskoczyć?

Mega wielkie dzięki za rzeczowe podejście do tematu a przyczyna "rezania" jest bardzo prosta: nie stać mnie na nowe S5 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Według mojej wiedzy (mam Skodę , w końcu to VAG) gwarancje tracisz tylko na silnik i skrzynię. Chciałem wrzucić czip do swojego potwora 1.6TDi ale powiedzieli mi że jak tylko się połapią to tracę gwarancję tylko na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 380+ z 2.0 wyjdzie dużo taniej niż swap

skrzynia i most muszą pasować więc możliwe że też będziesz musiał wymienić, zwłaszcza jeśli jest S4 miała wersję "sport", zapomniałeś o kompletnym wydechu. Legalizacji i problemach ze sprzedażą auta.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wydech i hamulce to i tak będę wymieniał je na te z S5 - są w planach obojętnie czy zostanie 2.0 czy 3.0. Dokładkę i wydech niebawem tak że wizualnie będzie S. Hamulce w dalszej kolejności również niezależnie od tego czy będzie swap.

Masz rację jeśli chodzi o legalizację. We wtorek byłem na stacji diagnostycznej i znajomy powiedział mi, że ze zgłoszeniem zmiany silnika jeśli taki był montowany w danym modelu samochodu nie ma żadnego problemu i mi to zrobią. Pytanie czy zgłaszać czy nie no i jeśli chodzi o ewentualnego "pecha" w przyszłości to ubezpieczalnia wiadomo że się wyprze więc chyba nie będę ryzykował...

Co do sprzedaży samochodu w przyszłości to największy minus i praktycznie to mnie najbardziej powstrzymuje, bo obojętnie jakie części kupię i ile to będzie kosztowało, to nie tyle że nikt tego nie zwróci co samochód wręcz straci na wartości i wiem że A5 po swapie na S5 zawsze będzie tańsze niż fabryczne A5 :/ bo na pewno kupujący będą później wymyślać, a takich "jak my" jest niewielu :/ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seves napisał:

Masz rację jeśli chodzi o legalizację. We wtorek byłem na stacji diagnostycznej i znajomy powiedział mi, że ze zgłoszeniem zmiany silnika jeśli taki był montowany w danym modelu samochodu nie ma żadnego problemu i mi to zrobią. Pytanie czy zgłaszać czy nie no i jeśli chodzi o ewentualnego "pecha" w przyszłości to ubezpieczalnia wiadomo że się wyprze więc chyba nie będę ryzykował...

mi chodziło o sam fakt, wielu olewa a potem jest problem. Z tego co się orientuje jeśli montaż jest na oryginalnych łapach to problem jest zerowy, gorzej jak spawamy, przerabiamy etc.

Jeśli chcesz to rób, ja po prostu nie jestem fanem takich modyfikacji. Pojeździj szybciej jakąś fajnie pomodzonym 2.0 i pomyśl czy jest sens marnować kasę, zwłaszcza że nowsze silniki też są turbinie ts.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeśli bym wkładał 3.0 to ten który jest montowany w S 8W/F5 czyli z turbiną. I masz rację jeśli chodzi o późniejsze podejście i opinie na temat takiego samochodu ? mało która osoba chcąca go kupić to doceni, a wręcz pewne że każdy będzie kręcił nosem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba oszalales, pol auta trzeba wymienic do takiego swapa, ogromne koszty, bardizej sie oplaci kupic prawdziwe s5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby stać w korkach wystarczy 2.0 :) ja mam teraz 1,4 i nie mam gdzie tego przegonić.

11 godzin temu, roman_tyk napisał:

chyba oszalales, pol auta trzeba wymienic do takiego swapa, ogromne koszty, bardizej sie oplaci kupic prawdziwe s5


zwłaszcza że do pełnej S5 daleko.

Edytowane przez marcin4x4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki no co wy?

ile do „pełnej” s brakuje? Przecież to tylko s a nie Rs ?

a czy bardziej się opłacić s? Macie jakiegoś sportbacka na oku? Jakie koszty wg Was? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2018 o 17:09, seves napisał:

ile do „pełnej” s brakuje? Przecież to tylko s a nie Rs ?

praktycznie cały zawias (choć stabilizatory, springi i amory i tak musisz wymienić), cały układ napędowy (most, skrzynia, ośki, wał i dochodzi pewno elektronika), heble  (w tym sterownik, pompa), cały układ kierowniczy (również elektronika) ... sorry już mi się kasa skończyła a jest jeszcze masę rzeczy jak zegary, elementy wnętrza i inne pierdoły. 

Zamiast psuć auto zrób porządny tuning, wyjdzie taniej a z efektu będziesz zadowolony bardziej niż z seryjnego motoru po swapie.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobione A4 2.0TFSI 252q na stage 2: IC Wagnera, pełen wydech MIlltek cat-back + sportowe caty, kompletne hamulce S4, gwint ABT, dystanse, BOX JB4, dolot etc etc. Aktualnie posiadam ok 329ps/467Nm. Jest potencjał na nieco więcej, ale tuning zrobiony z "głową", bez celu na cyferki KM/Nm.

 

Osiągi to 4,9sec do 100km/h. Elastyczność: 2,9 sec dla 60-100 km/h; 3,4 sec dla 80-120 km/h.


Drugi raz bym nie robił takich modów, bardzo mnie cieszą, auto to taki trochę sleeper etc. ale koszty ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym poszedł w swap. Zalezy ile chcesz. Jak wiesz że będziesz atakował 5 z przodu i wiecej to wal swap i nawet sie nie zastanawiaj bo z R4 nie ukręcisz kosy. No sorry ale taka prawda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...