Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świst turbiny


ecobuda

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, marcin4x4 napisał:

obudowę i tak musisz powiększyć,  dodatkowo można poprawić wlot i kilka innych pierdół jak sam kształt wew i frez (zależny od kompresora). Jak jest naprawdę źle dajesz nową, w czym problem ?

wszystko jest lżejsze, masz lepsze łożyska, uszczelnienia i co najważniejsze dwa zamiast jednego kanału smarnego.  W czym Ty masz problem ?

Marcin, odnoszę wrażenie że to o czym piszesz nie mieści się w zakresie ogólnie przyjętej "regeneracji" turbosprężarek, zarówno pod względem zakresu roboty, jakości użytych części  jak i kosztów ...:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jak kupisz ori używkę która ma luzy w normie, przejrzysz w niej zmienną geometrię, gruszkę , to będzie miała szansę dużo dłużej posłużyć  niż te no name-owe wynalazki :tongue:

myślisz że jeszcze są zabytki w dobrym stanie ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, piotrsob1 napisał:

Marcin, odnoszę wrażenie że to o czym piszesz nie mieści się w zakresie ogólnie przyjętej "regeneracji" turbosprężarek, zarówno pod względem zakresu roboty, jakości użytych części  jak i kosztów ...:decayed:

oczywiście że nie, moja wypowiedź odnosiła się do założenia większy kompresor - gorsze wstawanie. Znam firmy, które porządnie regenerują i robią mały upgrade ale koszt takiego zabiegu jest zbliżony do podstawowej hybrydy więc gdzie tu logika ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcin4x4 napisał:

myślisz że jeszcze są zabytki w dobrym stanie ? dla mnie regeneracja to głupota i strata siana, za podobną kasę można mieć stage1

Ze dwa lata temu do bratanicy A4 2,5 TDI podjąłem się znaleźć takiego rodzynka :D

I za 250 PLN-ów przyszła praktycznie funkiel nówka sztuka :)

Tylko że jak ze sprzedawcą na OLX-ie negocjowałem, to zastrzegłem osobisty zwrot towaru przez zamknięte okno w przypadku gdy jej stan będzie pozostawiał cokolwiek do życzenia :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, marcin4x4 napisał:

oczywiście że nie, moja wypowiedź odnosiła się do założenia większy kompresor - gorsze wstawanie. Znam firmy, które porządnie regenerują i robią mały upgrade ale koszt takiego zabiegu jest zbliżony do podstawowej hybrydy więc gdzie tu logika ?

No jak ktoś się zabiera za dłubanie motorówki to zazwyczaj ma wiedzę , hajs i sprecyzowane na jakimś poziomie oczekiwania .

Koledze tutaj raczej chodzi o turbinę , która bez fajerwerków i w rozsądnych kosztach pozwoli jak najwięcej przedłużyć życie dwunastoletniego paździerza :D:)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

No jak ktoś się zabiera za dłubanie motorówki to zazwyczaj ma wiedzę , hajs i sprecyzowane na jakimś poziomie oczekiwania .

Koledze tutaj raczej chodzi o turbinę , która bez fajerwerków i w rozsądnych kosztach pozwoli jak najwięcej przedłużyć życie dwunastoletniego paździerza :D:)

Dokladnie.

Marcin fajnie ze masz wiedze i chcesz to rozprostowac ale to tak jakby dac auto do mech na wymiane zawiechy a on zaczyna gadke ze poprawi to i tamto bo jest zle to zaprojektowane.

Nam chodzi o to ze jak da ori koras a muszla jest zjedzona to narobi wiekszego laga niz mial.

Dobra kogo bys polecil z ludzi co robia hybrydy???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wesz82 napisał:

Marcin fajnie ze masz wiedze i chcesz to rozprostowac ale to tak jakby dac auto do mech na wymiane zawiechy a on zaczyna gadke ze poprawi to i tamto bo jest zle to zaprojektowane.

Nam chodzi o to ze jak da ori koras a muszla jest zjedzona to narobi wiekszego laga niz mial.

ori części nie kupi,  skoro mówicie o większym kompresorze z góry i tak zakładacie swap muszli, kompresora itd więc robicie z 2-3 turbin jedną czyli tzw warsztatową turbinę (popularne dla 1,9) czyli gówno, które nie będzie działać. Zakładając warunki idealne czyli taka sama turbina tylko z kompresorem o oczko większym to i tak wstanie bardzo podobnie albo tak samo. Więc to co pisałeś w żadnej konfiguracji nie jest prawdą.

6 godzin temu, wesz82 napisał:

Dobra kogo bys polecil z ludzi co robia hybrydy???

najlepszy stosunek cena jakość to chyba Perun.

11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

I za 250 PLN-ów przyszła praktycznie funkiel nówka sztuka :)

To się chwali, raz chciałem kupić trupa na hybrydę i za grosze wyrwałem komplet, który żal było niszczyć.. po małym wyczyszczeniu sprzedałem za prawie 2x tyle. Generalnie też jestem za opcją używki, nigdy nie regenerowałem.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Piotrek wcześniej pisał,  Ja tylko chce dać mojej babci jeszcze trochę życia a nie dokładać napędów odrzutowych. W rozsądnych pieniądzach. Auto póki co jeździ ale z racji oględzin wirnika w mojej suszarce częściej patrzę w lusterka.  Szukam używanej turbiny a jednocześnie korci mnie wymiana samego korasa. Skoro ktoś to produkuje a inny sprzedaje to czemu kolejny idiota (ja) nie może sobie tego założyć. Ciekaw byłem tylko czy ktoś z naszego forum to już praktykował. Mam kuzyna który pracuje w firmie regenerującej turbiny i mówi że zestawy naprawcze do suszarek które robią też są chińskie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, marcin4x4 napisał:

Zakładając warunki idealne czyli taka sama turbina tylko z kompresorem o oczko większym to i tak wstanie bardzo podobnie albo tak samo. Więc to co pisałeś w żadnej konfiguracji nie jest prawdą.

Wlasnie jestem na temacie hybrydy...

Wiekszy wirnik a turbo budzilo sie przy 2 tys gdzie wczesniej kopalo od 1.6.

Turbo pojechalo na zmiane wirnika i jest cos pomiedzy.

Wiec raczej nie do konca jest tak jak piszesz...

Co innego piszemy o tym jak grat jest porobiony.

Do autora.

Szukaj uzywki i niech ja kuzyn obluka na stole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wesz82 napisał:

Wiekszy wirnik a turbo budzilo sie przy 2 tys gdzie wczesniej kopalo od 1.6.

Turbo pojechalo na zmiane wirnika i jest cos pomiedzy.

Wiec raczej nie do konca jest tak jak piszesz...

Miałeś laga, zmieniałeś kompresor jest środek.. a reszta co ? p&p ? Ogólnie zamawiasz mody wybierasz jakie części i w jakim zakresie chcesz modyfikować a firma przeważnie jest w stanie przewidzieć teoretyczne paramenty. Dla mnie hybryda tylko ze zmienionym kompresorem to trochę lipa nie modyfikacja, już nawet nie wnikam jaki typ i materiał. Podstawa to uszczelnienia i smarowanie, ostrzejsza geometria.

Ponad 10 lat nie mam styczności z PD i faktycznie przy sterowaniu tej generacji zazwyczaj lag się zwiększa. Przyznaje zapędziłem się.

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że sam zakupiłem a4 z 2.0 brd a w dokumentacji od sprzedającego otrzymałem fakturę (1000 pln) na "regenerację" turbo które dymi, późno wstaje(2500-2600), żre olej i świszcze, natrafiłem dzisiaj na łopatologiczne wyjaśnienie takiego stanu rzeczy, pozwoliłem sobie odświeżyć temat i rozwiać (?) wątpliwości.

W filmie mowa o jedynej słusznej (?) opcji na regenerowanie turbo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...