Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T Drgania na LPG


radi88PL

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem z instalacją LPG zaobserwowałem drżenie silnika i delikatnie nierówną pracę na LPG. Po podpięciu VAG'a brak błędów. W blokach pomiarowych chyba 15 lub 16 licznik Missfire wskakuje na 10 na PB jest wszystko w porządku. Dwa tygodnie temu został wymieniony czujnik ciśnienia gazu.

Co zrobiłem:

-Wymieniłem świece NGK PFR6Q

-Wymieniony filtr fazy ciekłej (lotny ma 8 tyś. km przebiegu)

-Cewki wymieniane 15 tyś. km temu na nówki BERU

-Styki w ICM czyste i suche.

 

W sterowniku od LPG są 2 błędy niskie ciśnienie przed elektrozaworem oraz jazda na dwóch paliwach z powodu niskiego ciśnienia.

Wygląda mi na to że reduktor zaczyna szwankować lub wtryskiwacze. Podpowiedzcie proszę co jeszcze można sprawdzić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich wypada? Miałem podobny objaw na zimnym, głównie na jednym cylindrze i to wina zaklejonych lub uszkodzonych wtryskiwaczy. Jaki przebieg na gazie?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze interpretuję wskazania VAGa to na 1 oraz 3. Myślałem o zamianie cewek miejscami, aby sprawdzić czy missfire pójdzię za cewką. Na gazie przejechałem około 50 tyś. Rozważam zakup nowego ICM na podmianę aby mieć pewność że zapłon nigdzie nie kuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień wtryskiwacze gazowe miejscami i cewki też możesz. Jak błąd pójdzie za wtryskiem to masz winnego. Cylindry liczysz od rozrządu jakby co. Jakie wtryski w ogóle. U mnie ac w03 zaczęły się sypać przed przejechaniem 20tys.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę - tak zrobię. Mam LPG-Tech Dragon silver. Coś krótka żywotność tych wtryskiwaczy, 20 tyś. to już jakiś żart. Fakt że LPG pewnie większych norm czystości spełniać nie musi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uznaję to za przypadek losowy ? Teraz mam założony odstojnik żeby bardziej zabezpieczyc się przed syfem w gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to teraz będę wymieniał filtry gazowe razem z olejowym i powietrza co 8 tyś.  z ciekawości gdzie masz założony taki odstojnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast standardowego filtra fazy lotnej mam odstojnik alex ultra 360.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winny okazał się wtryskiwacz nr 1, po jego wymianie jak ręką odjął. Dzięki przem8 za naprowadzenie. Mam przy okazji pytanie czy Wam też zaraz po przełączeniu na gaz potrafi szarpnąć silnikiem, efekt jest taki jak by go przelewało paliwem dzieje się tak wyłącznie na zimnym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze podsunę swoje obserwację.

Wtryski po czasie potrafią się tez rozkalibrowac, nie równo będa dawkowac proporcje , przez to silnik będzie nie równo pracowac (wypadanie zapłonów) za duża dawka na którymś z cylindrów.

więc kalibracja wtrysków wazna rzecz. potem trzeba mapę dostosować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem na ten temat i wychodzi na to że jest to zjawisko tak zwanego "Zimnego Vaga" i raczej nie wiele da się z tym zrobić. Przyzwyczajam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie mam problem ze swoim AEB, otóż instalacja lpg-tech szarpie tylko na gazie, na PB chodzi ładnie.

Myślałem ze wina filtrów lotny i ciekły zmieniony, na LPG instalacja przejechała 70tys km

Problem zaczął się około 2tyg temu, przy nawet lekkim dodaniu gazu telepie silnikiem a już nie wspomnę jaka katorga jest wjechać pod górę

Poniżej wrzucaj screeny programu oraz wypadania zapłonu

Proszę o pomoc

14,15,16lpg.jpg

lpgtech1.jpg

lpgtech2.jpg

lpgtech3.jpg

lpgtech4.jpg

lpgtech5.jpg

lpgtech6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pieterb napisał:

Bład za niskie ciśnienie , prawdopodnie swieci dlatego że wczesniej czyscilem wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym obstawiał że nie wyrabia parownik na wyższych obrotach i jest duży spadek ciśnienia. Zapchane filtry mogą takie rzeczy powodować ale raczej nie fakt że wyczyściłeś wtryski. Widać zresztą że mieszanka trochę za ubogo idzie szczególnie w górnym zakresie.

A co do Twojego problemu to świece i cały układ WN w porządku? Bo to ze na bp jest ok to jeszcze nie świadczy że na lpg będzie dobrze bo tam są bardziej wymagania co do iskry. Chodź nie jestem pewien czy aż do tego stopnia co u Ciebie.

Nie znam za dobre tej instalacji więc się tu nie będę wymądrzał -  chodź moi zdaniem nic tu takiego nie widać po za tym że wyregulowana średnio jak dla mnie. Ale mozę bardziej kumaci się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Pieterb napisał:

Bardziej bym obstawiał że nie wyrabia parownik na wyższych obrotach i jest duży spadek ciśnienia. Zapchane filtry mogą takie rzeczy powodować ale raczej nie fakt że wyczyściłeś wtryski. Widać zresztą że mieszanka trochę za ubogo idzie szczególnie w górnym zakresie.

A co do Twojego problemu to świece i cały układ WN w porządku? Bo to ze na bp jest ok to jeszcze nie świadczy że na lpg będzie dobrze bo tam są bardziej wymagania co do iskry. Chodź nie jestem pewien czy aż do tego stopnia co u Ciebie.

Nie znam za dobre tej instalacji więc się tu nie będę wymądrzał -  chodź moi zdaniem nic tu takiego nie widać po za tym że wyregulowana średnio jak dla mnie. Ale mozę bardziej kumaci się wypowiedzą.

Świece wymienione kilka miesiecy temu na oryg, nie wiem jak sprawdzić cewki czy dobre bo nie mam oscyloskopu chyba ze jest inna metoda sprawdzenia?

Edytowane przez Pepoelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, tu w domowych warunkach to jedynie oporność można pomierzyć i zasilanie czy nie ma jakichś spadków napięcia.

No chyba że ja też o czymś nie wiem.

 

A masz możliwość pojedynczego wyłączania wtryskiwaczy lpg, bo może któryś niedomaga i faktycznie wina leży w instalacji. Chociaż z drugiej strony skoro jest błąd niskiego ciśnienia to może próbować regulować mapę bo ewidentnie się nie pokrywają, hhmm.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie są rezultaty a wiec:
Byłem dziś u Pana Pawła w Pogwizdowie i odnalazł następuje wady tj. Cewka na drugim cylindrze padała, oraz padł również wtrysk. Wymieniono cewkę na nowa beru oraz listwę z wtryskiwaczami, pojezdziliy wystroił gaz i jest na 5. Także jestem zadowolony 
pozdrawiam

Edytowane przez Pepoelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...