Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekroczona emisja spalin na LPG [ASN]


MichałTL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dzisiaj na badaniu technicznym spotkała mnie niemiła niespodzianka. Moja A4 nie przeszła badania technicznego przez przekroczone normy spalin na LPG. Po przełączeniu na benzynę, skład spalin był w normie. Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MichałTL napisał:

Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny?

Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, JawoR36 napisał:

Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś.

Ale na benzie jest wszystko ok. Czy to nie kwestia regulacji instalacji LPG/filtrów itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, JawoR36 napisał:

Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał.

Zapomniałem dodać że w miejsce katów wleciały strumiennice.

Co do diagnosty - zmienię filtry i spróbuję jeszcze raz u niego. Nie za bardzo mam ochotę wydawać jeszcze raz 162 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, JawoR36 napisał:

Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał.

 

Wcale nie trzeba wsadzać nigdzie rury. Czujniki mierzą stężenie emisji na hali i masz wynik. A wracając do sedna  bez kata to powiem Ci że wszędzie będziesz miał problem . Chyba że masz znajomego diagnostę który Ci przybije . Nie wiem jakim cudem na benzynie bez kata masz pozytywny wynik . Jest to albo jakiś błąd albo masz pod maską jakąś nową technologie o której nie wiesz :D . Moja rada . :

ZAKŁADAĆ KATA bo biorą się za to i nie ominie Cię to . To jest koszt z rzędu 5-6 stów i z głowy . I jeździsz bez stresu . 

Po założeniu jechać wyregulować instalacje żeby następnego nie zajechać . 

Powodzenia Kolego :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lpg masz do regulacji i tyle. Niech Ci to ktoś ogarnięty wystroi na korekty.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy nie masz przypadkiem za bogatej mieszanki na gazie, bo logicznie wtedy jest większe stężenie CO2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, MaTeo85 napisał:

emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx 

Niestety nie pamietam który parametr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że nie wiesz bo to by ułatwiło szukanie problemu...

Jeśli masz wycięty katalizator do tego używasz LPG to bardzo prawdopodobnym jest że masz podwyższone wartości emisji NOx. (wyższa temperatura spalania gazu w uboga mieszanka powodować może bardzo duży skok NOxów włąsnie, a brak katalizatora oznacza że nic w instalacji wydechowej auta tych NOxów nie redukuje)

Zbyt bogata mieszanka może powodować zawyżenie wartości HC czyli węglowodorów.

Podczas eksploatacji auta na LPG raczej nie spodziewałbym się nadmiernej emisji CO chyba że spalanie jest bardzo utrudnione (np. świece zapłonowe wymagają wymiany), a CO2 tak czy inaczej produkuje każde auto. Te na gaz z reguły troszkę mniej niż na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do innego diagnosty. Powiedział że luz na końcówce drążka jest minimalny i dopuszczalny. Co do spalin to nie ma obowiązkowego badania. Tylko w przypadku uzasadnionych podejrzeń np. zwiększonego dymienia. Stacje diagnostyczne specjalnie doszukują się najmniejszych usterek ze względu na opłatę jaka trzeba uiścić w przypadku dodatkowego badania (21 zł/usterka). W każdym razie, w wolnym czasie zajmę się serwisem instalacji LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...