Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN a6c5 co dalej po diagnozie VAG


lukasz420

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. takie błędy wyskoczyły mi dzisiaj w vcds. samochód kupiłem tydzień temu a jest to: a6c5 2003r 3.0 ASN tiptronic. Z problemów widocznych poza VCDS'em to zauważyłem falowanie obrotów przy jednostajnej jeździe do 4kRPM. Jakieś propozycje co dalej sprawdzać?

20181214_171445.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zrób log dynamiczny i statyczny 2+33 i dynamiczny 3+20, kasując przed nimi błędy nawet jak ich już nie ma.

Po błędach masz problem z pierwszą sondą na banku1 i z katami oraz drugą sondą bank2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej za 15min wrzucę logi. powiedz tylko czy dobrze myślę jak to zrobic. skrzynia w tryb półautomatyczny, 3 bieg, logowanie od 1500-6000 RPM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko uważaj żeby nie zrzuciło na niższy bieg przy pełnym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie pociągnąłeś do tych 6 tys. obr.? Spore spalanie stukowe więc katy mogą być przypchane i zobacz do świec. Wydaje mi się, że przepływomierz też za mało mierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke mi drogi braklo ale postaram sie je zrobic ponownie jesli ma to pomoc. przeplywomierz podobno nowy hitachi-zmienial poprzedni wlasciciel. a z tymi swiecami to chodzi ci o to ze mam zobaczyć jaki mają kolor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oryginalnie też szedł z hitachi to ok. Co do świeć to zobacz jak wyglądają, może już stare i zużyte. Powtórz 2+33 do odcinki jak dasz radę.

Korekty też sporo na "-" więc może gdzieś jakaś nieszczelność też być.

Niech ktoś bardziej ogarnięty w ASN'ach się wypowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2018 o 18:10, przem8 napisał:

 

Niech ktoś bardziej ogarnięty w ASN'ach się wypowie ?

to jak znajdzie się ktoś kto rzuci okiem na nowe poprawione logi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2+33 nie wcisnąłeś gazu do końca. Błędy dalej powracają? Na przyszłość wrzuć logi na vaglogi.pl ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 sorry z tym gazem ale jeszcze nie ogarniam Tak automatu i bałem się że zredukuje mi bieg na niższy. Błędy powracają sporadycznie. wydaje mi się że jest taka zależność iż wyskakują one po ostrzejszej jeździe. Co do falowania obrotów to występuje dalej ale z tego co zauważyłem to tylko na rozgrzanym silniku przy jednostajnej prędkości

btw. Myślisz że adaptacja przepustnicy może coś pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Walczyłem z podobnymi błędami..

Nie wydaje się kolegom z kilkoma rzeczami..

1  rzecz  Przepływka faktycznie daje za mało przy max obrotów u mnie wyciskała kiedyś  podobnie jakieś 130 140  po kupieniu kilku ori za grosze wymyłem je alkoholem izopropylowym i teraz po maxie daje koło 170 chwilowo coś pod 180...  (mowa cały czas o używkach)   więc masz trochę za mały przepływ na niej..  jak filtr powietrza  nowy czy przypchany ?? i kiedy była wymieniana ta przepływka bo może jest już zasyfiona ...

Jeśli chodzi o sondy to z czasem potrafią  stracić połączenie na obwodzie grzejnym trzeba prześledzić drogę od sondy do kompa bo wielce prawdopodobne że na którymś łączeniu zaśniedział styk i będzie waliło właśnie takimi błędami i na nic wymiana sondy na nową jak po drodze do kompa będzie lipa.. 

Kolejna rzecz to wygląda że masz problem z katami i niestety ale od nich musisz zacząć...   zrobić diagnozę  sond i katów procedury są gdzieś na forum..  bo przy pchane katy będą generować kupę błędów z zapłonem- wypadaniem jak również mogą z sondami a na końcu może dojść do uszkodzenia bloku silnika... właśnie na wysokości kata... sprawdź też szczelność wydechu na plecionkach i w okolicy czy gdzieś w okolicy sond nie ma nieszczelności..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki @Robero321 za zainteresowanie się tematem :) przepływka wymieniona 10000 km temu wg. poprzedniego właściciela. Dzisiaj postanowiłem ją wzrokowo ocenić i faktycznie wygląda na nową. jeszcze się świeci. Marka hitachi. Spróbuje przeczyścić ją izopropanolem, a jak nie pomoże to podmienię na jakąś używkę. Filtr powietrza bez zastrzeżeń. żadnych zabrudzeń. Natomiast mam pewne wątpliwości odnośnie łączenia tej flanszy z przepływomierzem do puszki filtra powietrza. niby jest tam jakiś oring ale flansze da się minimalnie wyginać w prawo i lewo tak że wg mnie mogłoby łapać lewe powietrze. 

Jutro przejrzę te przewody od sondy do ecu.

złącza elastyczne na wydechu wyglądają dobrze, plecionki są nietknięte.

Co do katalizatorów to mam głupie pytanie ale wybaczcie mi bo to moje pierwsze auto z silnikiem benzynowym. wcześniej miałem tdi i tam katalizator wyleciał na złom  a w jego miejsce rura na przelotke. efekt miałem dużo na plus choć wiem że ekolodzy wbiliby mi nóż w plecy :D btw. tak czysto teoretycznie czy w takim 3.0 asn też można wyrzucić katy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wyciąć ale...

1 Upewnij się ze są padnięte    Procedura ...   robi się tak samo jak dla 1.8 T   tyle że dla obu stron....

Jak są walnięta a to wielce prawdopodobne to wycięcie pociąga za sobą wywalenie ich z ECU w moich postach z przed kilku lat opisywałem dokładnie całą operację łącznie z kosztami itp... więc jak poszukasz na forum wszystko odnośnie katów znajdziesz ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...