Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywanie płynu chłodniczego w A4 B8 2.0TDI


Martyś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem tu nowa i nie wiem czy był już taki temat.

Kupiłam samochód w zeszłym tygodniu. Zauważyłam ubytek płynu chłodniczego. Dziś byłam w serwisie i dowiedziałam się że roczniki 2011 mają do wymiany urządzenie grzewcze. Czy to nie być powód znikania płynu?Drugą sprawa samochód ma 183 tysiące i myślę nad wymianą rozrządu.Gdzies przeczytałam że jak rozrząd jest2do wymiany to płyn może uciekać przez pompę.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Martyś napisał:

. Zauważyłam ubytek płynu chłodniczego

Pooglądaj w komorze silnika czy gdzieś nie widać skąd płyn ucieka . Sprawdź węże , zbiornik wyrównawczy . Zobacz czy nie masz mokrej dolnej osłony silnika od strony zbiorniczka wyrównawczego (szczególnie po dynamicznej jeździe ) . Płyn może wywalać przez odpowietrzenie zbiorniczka . Przyczyną może być korek zbiorniczka wyrównawczego , a w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą . 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie jest such, wczoraj zauważyłam jeszcze coś takiego to chyba zawór EGR. Kurde a jak się okaże że to uszczelka pod głowicą to mogę żądać zwrotu kasy za auto bo miał wadę w czasie sprzedaż a na umowie jest napisane auto sprawdzone mechanicznie przez sprzedającego i wolne od wad 

IMG_20181214_184707.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest wszędzie sucho . To co pokazujesz , to strona właśnie gdzie jest zbiorniczek wyrównawczy . Zbiorniczek z boku ma odpowietrzenie , jak w zbiorniczku wytwarza się za duże ciśnienie to tym odpowietrzeniem wywala płyn i tak właśnie wyglada ta strona  . To szczególnie widać jak się mocniej depnie . Narazie nie panikuj , jeżeli faktycznie wywala odpowietrzeniem to najpierw sprawdzamy korek od zbiorniczka . Sprzedający , nawet gdyby zauważył ubytek płynu , to na pewno nie był by pewny że to uszczelka . Pamiętaj , sprawdzamy po kolei od najprostszych i najtańszych rzeczy , a na końcu robimy uszczelkę . Możesz jeszcze zrobić test na obecność gazów w zbiorniczku , który może potwierdzić że poszła uszczelka .  Zawór EGR odkręcić , ładnie wymyć i będzie OK. (godzina pracy ) . Co i jak masz na forum . Uszczelka to nie żadna tragedia , będziesz robił rozrząd to przy okazji zrobisz uszczelkę ( jeśli to uszczelka ) , ale że to uszczelka , to do samego końca nie wierzymy :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zabrudzenie widoczne na zdjeciu wygląda mi na olej silnikowy wyplywajacy z egra. Wyjmij egr z klapa gaszącą która jest obok i wymyj w środku. Odkrec też te czarne pokrywki pod ktorymi jest elektronika, tam tez moze być olej. Jak nie jestes pewna czy ubywa Ci plyn to zaznacz poziom plynu flamastrem na zbiorniczku. Jeździj i obserwuj czy ubywa. Poziom zaznacz dopiero wtedy gdy plyn chlodniczy będzie zimny i samochód  będzie stał na rownej powierzchni. Zawsze poziom sprawdzaj na zimnym silniku. 

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki we wtorek będę wiedziała wszystko.Dam znać co było nie tak?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

Jestem po wymianie urządzenia grzewczego w serwisie ASO.(Akcja fabryczna) od tygodnia poziom płynu bez zmian. Także mój problem jest już rozwiązany z czego się bardzo cieszę.

 

Pozdrawiam

Witam ponownie,

Auto przeszło gruntowny przegląd od zawieszenia po przewody. Wszystkie przewody całe,pompa wymieniona razem z rozrządem (była cała nic nie uciekało). Borygo po trasie spadło minimalnie ale wszędzie było sucho.(sprawdzane na przez mechanika.Zero błędów na komputerze. Serwis i mój zaufany mechanik nie widzi nigdzie ubytków pod maską.Takze dalej czekam może ktoś jeszcze z was ma takie coś w swoim aucie...

Edytowane przez Martyś
Usterka usunięta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2018 o 16:58, Martyś napisał:

Jestem po wymianie urządzenia grzewczego w serwisie ASO.(Akcja fabryczna) od tygodnia poziom płynu bez zmian.

Witam. Co to za akcja fabryczna i o jakie urzadzenie grzewcze chodzi? Chodzi o webasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie było Webasto. W układzie grzewczym były awarie i samochód czasami sam się zapalał w sensie pożar dlatego została wysłana informacja do posiadaczy tegoż pięknego modelu o zgłaszanie się do ASO w celu wymiany. ja jestem już po i płyn przestał uciekać ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to teraz mam problem z klapką od spryskiwaczy reflektorów. Pryska ale lewą strona nie zamyka się dopiero jak ją ruszę to wskakuje na swoje miejsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Martyś napisał:

Nie to nie było Webasto. W układzie grzewczym były awarie i samochód czasami sam się zapalał w sensie pożar dlatego została wysłana informacja do posiadaczy tegoż pięknego modelu o zgłaszanie się do ASO w celu wymiany. ja jestem już po i płyn przestał uciekać ?.

Witam. To dotyczy A4 poliftowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole trzeba wpisać Vin i pojawia się informacja czy dany model ma to do wymiany ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie grzewcze jest elektryczne. To chyba dodatkowa nagrzewnica. 

 

Płyn powoli, może znikać też przez chłodniczkę EGR, szczegolnie w ciepłe dni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...