wymiana tarcz klocków
1 1

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Byłem ostatnio w serwisie na przeglądzie po 90 tys. (dokładnie przy 83 tys.) i serwis oświadczył, że do wymiany są wszystkie tarcze + klocki. Czy to normalne? Dodam, że auto eksploatowane głównie w długich trasach i bez częstego hamowania...

    Z góry dziękuję za Wasze opinie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mozliwe. Wszystko zalezy od kierowcy. U niektorych klocki wytrzymuja tylko 40 kkm. Przy skrzyniach automatycznych zuzywaja sie szybciej. 

    Edytowane przez Muskel1
    Uzupełnienie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A tarcze bo mają "rysy" po klockach lub ranty czy są już cienkie? tzn. min grubość tarczy?

    Jeśli rysy po klockach lub ranty to tarcze się przetacza i daje nowe klocki jeśli są już za cienkie to tylko wymiana.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W mojej firmie jest kilkanaście focusów. Wszystkie miały wymieniane klocki co około 50kkm a tarcze po 100kkm oprócz jednego. W tym jednym wymiana tarcze i klocki była na drugim przeglądzie po 40kkm. Chłopak ma 60 km dojazdu do domu trasą szybkiego ruchu a poza tym jeździ katowice-poznań autostradą. Tak więc bywa różnie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mi mechanik zmienial pierwsze od nowosci klocki po 45k. Tarcze nadal mam jak nowki, mysle ze 100k bez problemu przejada ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    10 godzin temu, Mietek90 napisał:

    A tarcze bo mają "rysy" po klockach lub ranty czy są już cienkie? tzn. min grubość tarczy?

    Jeśli rysy po klockach lub ranty to tarcze się przetacza i daje nowe klocki jeśli są już za cienkie to tylko wymiana.


    Ja po prostu zostawiłem auto na okresowy przegląd (jeszcze darmowy, bo miałem pakiet przeglądów przez 3 lata) i po godzinie dostałem telefon, że właściwie komplet tarczy + klocków do wymiany. Tarcze podobno już miały grubość poniżej normy, a klocki może jeszcze ze 2 tysiące by pojeździły, zanim zapaliłaby się kontrolka. W związku z dłuższym wyjazdem za tydzień, wolałem nie ryzykować i przystałem na wymianę. Ale mimo wszystko zawsze gdzieś tam pozostają obawy, że mnie zwyczajnie naciągnęli lub też ktoś gdzieś podmienił mi na bardziej zużyte tarcze/klocki wcześniej...No ale trudno zakładać wszędzie nieuczciwość - jesteśmy zdani na autoryzowane serwisy....

    Edytowane przez tadziak

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ile serwis skasował za tarcze i klocki?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    3 godziny temu, misiek1980 napisał:

    ile serwis skasował za tarcze i klocki?

    Rzekomo w mega promocji i super rabacie (specjalnie dla mnie itp.) zapłaciłem jakieś 3750 PLN brutto...Nie wiem, czy to normalna cena?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O kur... Poważnie?! Daj adres lecę na ta promke :) Na zestawie ATE z wymianą zapłaciłbyś 1500 mniej no ale serwis pewnie złotymi kluczami ogarnie temat.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Do poprzedniego modelu B8 ATE robiło pół ceramiczne klocki. Koło było czyste o wiele dłużej niż na normalnych klockach. Ich zużycie było minimalne. Niestety na chwilę obecną nie mogę nigdzie znaleźć takich do B9. Czy moze jakaś firma produkuje już pólceramiki do B9-tek?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    W dniu 23.12.2018 o 16:20, tadziak napisał:

    Rzekomo w mega promocji i super rabacie (specjalnie dla mnie itp.) zapłaciłem jakieś 3750 PLN brutto...Nie wiem, czy to normalna cena?

    :kox:

    Za***ista promocja :D

    Za tą kasę to spokojnie można sobie kupić dzisiaj jakieś toczydło , będzie trochę leciwe ale można znaleźć egzemplarz w całkiem niezłym stanie :decayed:

    No ale cóż, kto bogatemu zabroni ? :wink:

    Edytowane przez piotrsob1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam założony zestaw ATE tarcze + klocki z dodatkiem ceramiki. Hamują ok ale nie lepiej od standardowych i plus taki, że koła naprawde się nie brudzą (2 tyś km a koła czyste) Super! Ale drogo nie znaczy zawsze dobrze :) po 10 tyś tył zaczął popiskiwać na kompletnie zimnym układzie i lekkim traktowaniu pedału hamulca (wyjazd z garażu, dojazd do drogi) Po dogrzaniu wszystko ok.

    20181231_151846.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Klocki po demontażu szkliste :) Zostały potraktowane papierem ściernym i jest cisza ale na jak długo???

    20181231_150035.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy to normalne? Zależy jeszcze kto jak jeździ? Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie, a więc w domyślę nie oszczędza hamulców, to zarówno klocki trzeba częściej wymieniać jak i raz na jakiś czas tarcze.

    Tarczce oczywiście można przetoczyć jeżeli są w miarę dobrym stanie, ale to jest pewnego rodzaju ryzyko. Chodzi o to, że tarcza może pęknąć w czasie jazdy, blokując koło i tragedia gotowa.

    Pytanie jakie tarcze? Zależy jeszcze od producenta, ale jest to element na którym bym nie oszczędzał. A ceny proponuję sprawdzić np tutaj: https://motoszef.pl/partscatalogue/audi-a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,1-00005-04731.aspx

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.