Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o moduł komfortu proszę o pomoc


Marek24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, moja lepsza połowa posiada polo 9N w którym coś zaczęło kraść prąd więc multimetr do rąk i zacząłem sprawdzać ;) ustało to po wyjęciu bezpiecznika nr 30 5a który według rozpiski odpowiada za moduł, po wyjęciu bezpiecznika nie działają wycieraczki przód centralny nie zamyka auta brak awaryjnych.. więc zacząłem odpinać po kolei kostki od tych podzespołów żeby zlokalizować awarię, moje zdziwienie było ogromne gdy po odpięciu każdej wtyczki kradzież nie ustępowała.. ściągałem nawet boczki żeby każdy centralny odpiąć co nie jest łatwe bo są tam cholerne blachy :D z pomocą przyszedł kolega który zlokalizował moduł i po wypięciu jego kradzież ustała.. on jest mechanikiem i stwierdził że coś musiało się zewrzeć w module i teraz ciągnie prąd i powiedział że należy go wymienić i zakodować ale on mi tego nie zrobi bo nie zajmuje się elektryką przynajmniej był uczciwy;) pojechałem do elektromechanika który mi powiedział że muszę znaleźć moduł o identycznych numerach i wtedy mi go zakoduje bo innego nie da rady ale mam pytanie czy to prawda że jak włożę inny na próbę bez kodowania to wywali mi komputer immo i całą resztę i wtedy potężne koszta czy po prostu mi podzespoły nie będą działać? pytam ponieważ same moduły o tych numerach znalazlem w cenach od 30 do 70 zł ale on za zakodowanie i wyjęcie mówi że ceny zaczynają się od 200 zł bo musi odkręcić 4śrubki na tors i wypiąć kilka wtyczek gdzie ja beż problemu ten moduł wyciągnę a chciałem drugi wsadzić na próbę czy zniknie pobór napięcia, mam nadzieję że opisałem dokładnie problem i proszę o poradę pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polo 9N pytanie cy przed liftem czy po, opiszę na wersji przed liftowej czyli 9N1 do 2005 roku. 

Moduł komfortu nie ma nic wspólnego z immo, po wymianie modułu na inny zostanie do przekodowania nowy moduł i dopasowanie kluczy żeby centalny z pilota działał, chyba że centralny masz tylko z kluczyka (poprzez przekręcanie zamka) to wtedy jest jeszcze prościej.

Zanim zaczniesz zmieniać moduł zobacz czy przypadkiem przelotki gumowe od kabli idące z kabiny do kazdych drzwi nie są gdzies uszkodzone lub nie przylegają idelanie do karoserii, jeśli są uszkodzone to do sprawdzenia są wtyczki pod nimi czy nie są zalane wodą co może powodować problemy z elektryką (widoczne jak i nie widoczne czyli kradzież prądu itp.)

tak wygląda złącze wtyczek która znajduje się pod gumową przelotką idącą do drzwi.WP_20170103_12_49_28_Pro.jpg

tu na zdjęciu widać ślady po wodzie i korozję. w takim przypadku wtyczki są do czyszczenia i osuszenia, wtedy może się okazać że pobór prądu ustanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w drzwiach nie sprawdzałem tylko centralny odpinałem nie widziałem że łączone są w przelotkach, więc to sprawdzę nim wezmę się za moduł jest to przed lift centralny jest tylko z kluczyka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo częsta awaria w 9Nkach te przelotki, jak już ktoś kiedyś tam grzebał i połamał zaczepy to woda na 100% się dostaje do środka. w takiej sytuacji trzeba kupić nową gumę przelotki bo plastik nie występuje osobno, ale w ASO ori to nie są jakieś duże pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie to najlepiej IPA w sprayu albo jakiś kontakt cleaner lub cos w tym stylu...

Ja u siebie miałem tak że nawet czyszczenie nie pomagało i ostatecznie wymieniłem wszystkie kostki na nowe. Ale to tylko dlatego żeby już nie wracać do tematu a tak było najłatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli teoretycznie jak odłącze kostkę to będę widział że siedzi tak? może głupie pytanie ale jak nie pomagało odczepienie centralki to może ta kostka wcześniej i tak zwarcie robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej jakieś zwarcie lub coś w tym stylu może się tam dziać, woda wdziera się do kostki i powoduje jakiś ubytek prądu pomiędzy masą i plusem, jak nie zdejmiesz osłony i nie zobaczysz to się nie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2018 o 11:20, MaTeo85 napisał:

najprawdopodobniej jakieś zwarcie lub coś w tym stylu może się tam dziać, woda wdziera się do kostki i powoduje jakiś ubytek prądu pomiędzy masą i plusem, jak nie zdejmiesz osłony i nie zobaczysz to się nie dowiesz.

kolego twoja podpowiedź była strzałem w 10tkę przednie drzwi pasażera miały zalane tą kostkę mimo że guma dolegała;) wyczyściłem ja przełożyłem 2 piny w inne miejsce i pobór z 0.11 spadł na 0,01 dziękuję ci serdecznie za podpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...