Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 BPW telepie, check, tryb awaryjny


Marcin28176

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dwa miesiące temu stałem się posiadaczem audi a4 b7 2.0tdi silnik BPW z dpf 2007 rok. Zaraz po zakupie zapalił się check, po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd Sondy lambda, ale nic się nie działo więc mechanik kazał jeździć, później zauważyłem że zaczął "telepać" na wolnych obrotach, przyspiesza normalnie wszystko było dobrze tylko To, także podłączyłem pod komputer I pokazało że 1 wtryskiwacz puszcza.... A dzisiaj podczas jazdy raz wpada w tryb awaryjny A raz nie, ponadto ciężko pali juz przy -5, myslalem ze to cofajace sie paliwo i zostawilem na noc z tylem w gorze, o dziwo, odpalił lepiej rano, miał ktoś podobny przypadek? przebieg niby 350.. turbo robione, Egr czyszczony.. masakra, dałem za nią nie mało I rozkładam ręce.. a teraz siedze i pluje sie w brode ?

Edytowane przez Marcin28176
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie błędy się zapisują w  ECU jak łapie tryb awaryjny ?

Możesz zrobić logi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób loga grup 013 , 018 i 023 , logowanie uruchom przed porannym odpalaniem , loguj na biegu jałowym bez dotykania pedału gazu przez 10 minut.

Następnie rozgrzej silnik do temperatury roboczej i powtórz takie samo logowanie tyle że na ciepłym.

Jak korekcja podczas tego logowania na którymś garku wzrośnie powyżej +2,00 to zrób przegazówkę do 2,5 kRPM trwającą 30 sek i loguj dalej na jałowym.

Logi wrzuć na Vaglogi.pl i daj linki.

Z regeneracją albo wymianą pompek się nie spiesz , bo to najprawdopodobniej nie ich wina :decayed:

 

A co z tymi błędami ??:naughty:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Byłem dzisiaj u mechanika, tryb awaryjny to była moja głupia nieuwaga I żadnego błędu nie było, uff, wywala tylko sondę lambda 1, ponadto na postoju jest strasznie duże spalanie 1,9-1,8 (Odziwo w trasie normalnie) więc to raczej na pewno sonda gra mi na nerwach. Świeczki też zostały sprawdzone i grzeją jak najbardziej okej, ale naszlo mnie teraz pytanie,  czy mozliwe ze to nie przez sonde tak duzo pali na postoju, tylko przez ten jeden lejący wtrysk ?  

Pozdrowionka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę  się  że tam żaden "wtrysk" nie leje, tylko jest problem z uszczelnieniem pompowtryskiwacza... :tongue::glupek2:

Zrobisz te logi o których pisałem wcześniej ? :naughty:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Marcin28176 napisał:

Nie posiadam komputera żeby zrobić logi, ?

To jedź do kogoś kto ma VCD-esa , niech je zrobi i opublikuje według opisu który podałem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Rozwiazales problem? 

Też miałem problem z telepaniem itd. Nie słuchałem nikogo tylko znalazłem ogarnietego mechanika kupiłem komplet nowych śrub mocujących wtryski, dzwigienek zaworowych i regulacyjnych uuszczelek i mi zrobił według forumowej instrukcji bo go o to poprosiłem. 

 

 

Przejechałem jak narazie 1000km i auto lata aż miło. Zero telepania na zimnym i ciepłym. 

 

 

Może komuś się przyda te info jak problem z trzesacym się silnikiem i nierówna praca na wolnych obrotach o ile wskazania na komputerze są w normie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Audi jest po wymianie pompy vacum, szedł olej do ropy, teraz jest już dobrze, ropa czysciutka aż miło, przy wymianie zdialem też pokrywę silnika I wszystko było w porządku. Dalej mam problem z nierówna praca, I ciężko pali po dłuższym postoju, może cofa się paliwo? Dostało też nowy akumulator. Po podłączeniu komputera pompki pokazują tak

Pierwsza I czwarta 2,50 (+/-)

Druga I trzecia 1,54 (+/-)

Średnie wahają sie w tych granicach 

Jest błąd Sondy, ale na dniach pewnie ją wymienie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2019 o 15:55, Marcin28176 napisał:

Pierwsza I czwarta 2,50 (+/-)

Druga I trzecia 1,54 (+/-)

Wszystko wskazuje na problem z uszczelnieniem pompowtrysków, problem jest konkretnie na tej pompce, która ma korekcję najbatrziej na +:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/

Czytałem ten temat I moje pompki mieszczą się w tych granicach. A najbardziej na + jest pierwszy pompowtrysk. Nie chce od razu stawiać na pompki, może to czujnik ciśnienia paliwa ? Po za cięższym odpalaniem rano I telepaniem na postoju nie ma żadnych innych objawów, oleju nie przybywa, silnik dobrze się zbiera. Może to być któryś czujnik ? Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marcin28176 napisał:

https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/

Czytałem ten temat I moje pompki mieszczą się w tych granicach. A najbardziej na + jest pierwszy pompowtrysk. Nie chce od razu stawiać na pompki, może to czujnik ciśnienia paliwa ? Po za cięższym odpalaniem rano I telepaniem na postoju nie ma żadnych innych objawów, oleju nie przybywa, silnik dobrze się zbiera. Może to być któryś czujnik ? Jak myślicie?

Jeżeli na biegu jałowym pojawiają się na którymś garku wartości korekcji powyżej +2,0 ( i silnikiem zaczyna telepać ), to na 95% uszczelnienia pompek do wymiany :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelnienia to nie remont pompek :) chodzi głównie o miedzianą podkładkę. ale problem może być też z gniazdem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany!!

Wyczysciłem pompki liqui moly, wymieniłem sondę lambda bo była padnięta, a przy okazji zaaplikowalem 2 środki K2 do czyszczenia dpf. A to że telepało I ciężko paliło, była to wina kąta wtrysku. Po przestawieniu najblizej zera wszystko wróciło do normy, spalanie 0.7l na postoju jest dla mnie zadowalające ? korekta na pompkach wróciła do normy, teraz pokazuje max 1.2 więc narazie jeszcze pochodzą ?.  0 błędów, silnik cichutko pracuje, nie trzęsie, nie przerywa ?

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie A pisze to dla innych (mechanicy też stawiali na pompki, A tu proszę) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin28176 napisał:

Problem rozwiązany!!

Wyczysciłem pompki liqui moly, wymieniłem sondę lambda bo była padnięta, a przy okazji zaaplikowalem 2 środki K2 do czyszczenia dpf. A to że telepało I ciężko paliło, była to wina kąta wtrysku. Po przestawieniu najblizej zera wszystko wróciło do normy, spalanie 0.7l na postoju jest dla mnie zadowalające ? korekta na pompkach wróciła do normy, teraz pokazuje max 1.2 więc narazie jeszcze pochodzą ?.  0 błędów, silnik cichutko pracuje, nie trzęsie, nie przerywa ?

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie A pisze to dla innych (mechanicy też stawiali na pompki, A tu proszę) 

Zrobiłeś tyle rzeczy na raz że nie wiadomo co pomogło , ważne że pomogło :decayed:

Najbardziej ciekawi mnie w jaki sposób przestawiłeś w PD-ku kąt wtrysku paliwa ....:kox:

Bo kręcenie synchronizacją wałka rozrządu na pewno na niego wpływu nie ma ....:whistling:

P.S.

Korekcja 1,2 na plusie to nie jest już norma, sytuacja  korekcjami się poprawiła ale trudno oczekiwać by na dłuższą metę problem został rozwiązany :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...