Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI dwie rury- usunięcie końcowych puch da zmiane dźwięku?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 
Wpadłem na pewien pomysł choć pewnie byl nie raz już stosowany. Szukam na ten temat opinii bądź ktoś tak może ma. 

Myślałem nad usunięciem dwóch ostatnich puch tłumika. Czy ta operacja poskutkuję ciekawszym dźwiękiem tłumików czy może wyjdzie glebogryzarka? 
Druga kwestia, te tłumiki jakoś "filtrują" spaliny?. Do czego zmierzam- czy po ich usunięciu może sie okazać ze auto nagle zacznie przykapcać? 
Czekam na sugestie 

709746759_1_644x461_rura-rury-wydechowe-tlumiki-audi-a4-b7-20-tdi-170km-brd-elblag.jpg

Edytowane przez Gość
Dokladniejsze sprecyzowanie watku tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usuwając te tłumiki ,pozbywasz się elementów tłumiących ,bo akurat w B7 w dieslach ,sa właśnie tylko końcowe ,nie ma środkowego ,dźwięk zmieni się na pewno ,ale ty już zależy od indywidualnych upodobań ,czy się to tobie będzie podobało ,czy też nie . Tłumiki nie filtrują spalin ….

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A  ktos ma moze tak zrobione? Teoretycznie usuwajac te puchy i dpfa to juz mamy przelot? Bo wlasnie nie ma po drodze nic. Jakbym gdzies po srodku rozczepil to w sumie bedzie to dobra opcja na zobaczenie dzwieku? Czy jeszcze dalsza czesc i rozejscie na dwie rury moze dzwiek zmieniac?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muminson napisał:

A  ktos ma moze tak zrobione? Teoretycznie usuwajac te puchy i dpfa to juz mamy przelot? Bo wlasnie nie ma po drodze nic. Jakbym gdzies po srodku rozczepil to w sumie bedzie to dobra opcja na zobaczenie dzwieku? Czy jeszcze dalsza czesc i rozejscie na dwie rury moze dzwiek zmieniac?

 

ja dla klienta zrobiłem w B7 2,0 TDI  taki układ jak na foto w linku ,DPF off i końcowe przelotowe , i już jest osobiście dla mnie za głośno ,natomiast rozpiecie wydechu pod autem nie da tobie efektu ,finalnego ,bo będzie się dźwięk odbija od podloza i karoserii i jest mega duży rezonans .  

No i pamiętaj ,że z diesla ,nie uzyskasz ,nigdy jakiegoś mega fajnego dźwięku ..

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, jak już to myślałem tylko o usunięciu dwóch puszek ale że tak powiem, trochę jest zachodu żeby sprawdzić jak będzie bez. DPFa bym zostawił bo nie ma z nim problemów no i różnie to może być.  W przyszłości myślę o jakiejś mapie lepszej i tak zastanawiało mnie czy te puchy coś tłumią czy tak szczerze nie byłoby różnicy jakby ich nei było (lepsze osiągi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muminson napisał:

Czyli myśląc o programie, na korzyść byłoby ich się pozbyć?

Zostawiając dpf i tak nie zrobisz takiego programu, któremu by te końcowe tłumiki przeszkadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Bartez.

Ewentualnie DPF off i tłumiki przelot. 

Z tym, że z diesla nie uzyskasz fajnego dźwięku się nie zgodzę.

Ostatnio miałem okazję słyszeć 3.0TDI V6 w B8 na DP i przelocie i brzmiał całkiem ciekawie.

Choć jak dla mnie za głośno,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo klucz " v6" :) trotrochę to poprawia charakterystykę, natomiast znowu jeżeli porównywać benzynę v6 i diesla v6 ,to znowu jest ta sama różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, tu magia tkwi akurat w V6 ? Oczywiście zawsze brzmienie będzie na korzyść benzyny,

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartez80 napisał:

Zostawiając dpf i tak nie zrobisz takiego programu, któremu by te końcowe tłumiki przeszkadzały.

Taka odpowiedź mnie interesowała :)

Z tyłu głowi siedzi ciekawość jakby brzmiał bez dwóch puszek no ale pewnie nie znajdę nikogo z taką konfiguracją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcowe tłumiki są przelotowe tłumią wyłącznie falę dżwiękową, nie filtrują. Usunięcie ich ułatwi wydalanie spalin i 'odetka' wydech. teoretycznie poprawi się reakcja na gaz i dojdzie kilka Nm / aby to stwierdzić musiałbyś shamować auto przed i po/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, dekiel 13 napisał:

Końcowe tłumiki są przelotowe tłumią wyłącznie falę dżwiękową, nie filtrują. Usunięcie ich ułatwi wydalanie spalin i 'odetka' wydech. teoretycznie poprawi się reakcja na gaz i dojdzie kilka Nm / aby to stwierdzić musiałbyś shamować auto przed i po/.

Ori,nie są przelotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bartez80 napisał:

Ori,nie są przelotowe.

Oczywiście  . mój bład żle napisałem. Komorowe oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre ori w a4 są przelotowe a jednocześnie nie zabijają buczeniem/dudnieniem itp;)  słowo klucz - rezonator helmholtza

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...