Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analize logów 1,8t bfb lpg


<<andrzej>>

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich maniaków. 

mam ostatnio parę problemów z autem i skończyły mi się pomysły co może być i dlatego zwracam się z prośbą o analizę logów:

LOG-01-002-003-033 lpg - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245023

LOG-01-002-003-033 pb - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245022

LOG-01-002-115-118 lpg - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245024

LOG-01-002-115-118 pb - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245025

LOG-01-026-003-020 lpg - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245026

LOG-01-026-003-020 pb - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245027

LOG-01-032-020-033 lpg stat - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245028

LOG-01-032-020-033 pb stat - https://log.malonetuning.com/spreadsheet/245029

dorzucę błędy przed logowania (skasowane przed logami):

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached 
        P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold 
        P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit 
        P0130 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Sprawa ma się tak, że czujnik ciśnienia doładowania nie wskazuje więcej niż 1400 mbar. Czujnik podmieniony to samo, przewody sprawdzone sygnał docierający do ECU max 4,8V jakoś tak. Ta wartość powinna być wyświetlana jako max w ECU czyli jeśli dobrze pamiętam 2300 mbar a tu max 1400 mbar. W tym wypadku nie mam pomysłu, wygląda jakby ciśnienie atmosferyczne zawyżał. Znowu tu nie wiem gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego. W dolocie turbo pompuje dobrze ponad 2000 mbar, dolot szczelny, podciśnienie też, odpięcie N75 i DV nie podniesie wskazań. Te dolegliwości to powód błędu 16683. Tylko co jest przyczyną?

Co do 16804 i 16514 jakiś czas temu sprawdzałem i nie powstawały na PB. Wygląda że gaz do strojenia.

Widzę, że mam dość duże wartości w 020 świece mają z 5k km cewki ze 30k km.

Od jakiegoś czasu też widzę, że w grupie 020 też mam nierówne wartości pomiędzy blokami (jeśli dobrze rozumiem to czujniki stukowego spalania czyli coś z kompresją?) 

Przepływka chyba też podaje złe wartości ale nie jestem pewien.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo już nie mam pomysłów co może być.

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest po programie, skąd wiesz że turbo pompuje ponad 1 bar? masz wskaznik doładowania?  w logach turbo ładuje ok 0,4 bar i to jest to raczej prawdziwe doładowanie patrząc na resztę logów, błąd 16683 masz bo turbo nie osiaga zadanego przez ecu doładowania, prawdopodobnie przez katalizator jesli jeszcze jest i lub popękaną stronę gorącą turbiny, ewentualnie poluzowaną klapkę wg.

Edytowane przez Łukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sprawdzone doładowanie wskaźnikiem, czujnik w IC sprawdzony na zewnątrz kompresorem (w tej próbie na czujnik podane nawet 3 bary wskazania ECU 1450 mbar dodam że na 2 czujnikach. Do ECU sygnał z czujnika 4,85V czyli max jaki ma wysyłać). To jest główny problem, który mnie gnębi. 

WG trzyma, ciepła strona minimalne pęknięcie ale nie wpływa na to aż tak. Katalizator jest ale drożny.

Wirus jakiś jest ja go nie robiłem więc nie wiem co tam siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób loga na zdjętym wężyku od gruszki wg . i loga z odpietą wtyczką od n75  Odpuść czujnik ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie ładuje 1 bar? Nic w logach na to nie wskazuje  ani przeplyw ani czasy wtrysku, ani czujnik doładowania. Czujnik atmosferyczny i czujnik doładowania to ten sam czujnik czyli ten w ic.

Edytowane przez Łukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tunio próbowałem bez DV i N75. To samo fakt nie robiłem logów ale patrzyłem na max ciśnienie doładowania. Turbo może nie jest nowe ale nie na takie ciśnienie uszkodzone.

No właśnie Łukasz13 to jest problem, że nic na to nie wskazuje w ECU. Już trochę próbowałem z tym czujnikiem ale ostatnio pogarsza się bo przepływka jak na mnie podaje nie te dane. Czujnika nie da się nawet jak jest wyjęty podnieść do ciśnienia większego niż 1400 mbar (testowałem podając ciśnienie bezpośrednio ze sprężarki na czujniki (testowałem 2)nawet przy 6 barach na ECU 1400mbar).

Turbo wyeliminowałem z przyczyn.. Chciałem podmienić ECU ale nie mam skąd. Chociaż będę kombinował teraz z podmianką.

Co sądzicie o reszcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko coś za mocno kombinujesz, pokaż mi ciśnienie doładowania podczas jazdy że wskaźnika doładowania podłączonego pod kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc logi ze zdjetym wężykiem od gruszki . Bo jak Łukasz13 mowi cos kombinujesz za mocno . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu nie mam już manometru będzie problem. Ciśnienie 2000mbar podaje jako absolutne czyli turbo ładuje ~1bar. Bez programu jak dobrze się orientuje jest to na poziomie 0,6bara . Wojtku musiałbym zrobić bo już ich nie znajdę ale z góry powiem że nie dostaniesz wyższych wartości niż w tych logach.

Jeśli mogę zapytać i określić kierunek, próbujecie oboje udowodnić, że winą jest turbo, czy mam rację? Jeśli tak to powiem tak turbo było zmienione, pierwsze było robione i przelatało z 40kkm drugie używka sprawna.

Liczę się z tym, że kombinuję za mocno ale proste kombinacje mi już się wyczerpały. Z prostszych podejść których nie sprawdzałem, może czujniki oba były tak samo wadliwe, chociaż wątpię sprawdziłem sygnał przy ECU od niego i miał się w wartościach jak na załączonym zdjęciu (ciśnienie podawane na czujnik przez reduktor). 254 kPa napięcie na ECU 4750mV w tym samym czasie na bloku 118 ciśnienie max 1440mbar

 

thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jakby twierdzimy, bo to wszystko się nie trzyma kupy,  rozumiem że poza softem w aucie jest wszystko seryjne tak? w logach wszystko pasuje do siebie, przepływ pasuje do doładowania mierzonego przez czujnik doładowania, pasują także czasy seryjnych wtrysków, do tego sonda lambda też tak jakby do tego wszystkiego jest dopasowana. A Ty twierdzisz że tak naprawde to doładowanie prawdziwe jest na poziomie  ponad 2000 mbar czyli ponad 1 bar doładowania w dolocie i oszukuje czujnik. Gdyby czujnik oszukiwał to reszta parametrów, przepływ i czasy wtrysków też by się nie zgadzały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no właśnie ja niestety z analizą logów nie jestem jeszcze ogarnięty na tyle żeby powiedzieć że przepływomierz jest ok. ECU chyba raczej nie blokuje nic innego jak widzi takie niskie ciśnienie, N75 zamknięty czyli WG też. DV z jakiego bloku można odczytać? Czy przypadkiem po danym ciśnieniu w parze z przepływem ECU nie ogranicza czasów wtrysku?

Tak trochę chyba powinienem dodać dlaczego gnębi mnie ECU. Miałem taką akcję, że nie widział potencjometrów przepustnicy, okazało się że styki były zaśniedziałe. Tak dalej myślę, że może jakiś zimny lut w ECU i jakiś dzielnik napięcia podaje złe parametry dla procesora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu sprawdz dokładnie ile pompuje turbina jesli nie wierzysz czujnikowi, bo dla mnie to pompuje tyle ile jest w logach czyli 0,4 bar, tylko Ty albo żle sprawdzałeś to ciśnienie w dolocie, gdzie podpinałeś manometr?  Dv wyjmij i sprawdz czy nie ma dziurawej membrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dv membranę ma całą.  Ciśnienie sprawdzałem na 3 sposoby:

1. Manometr na złączu od przepustnicy (~1bar).

2. Podczas sprawdzania szczelności dolotu na reduktorze 2 bary (wskazania max 1,4 bara)

3. Przewód ciśnieniowy na czujnik i jak wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to tylko ostatnie moje pytanie, przy sprawdzaniu manometrem na złączu od przepustnicy było 1 bar podczas jazdy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idealnie ale tam 0,95 czy coś koło przy ok 6000 obrotów. Czyli tyle ile przed problemem pokazywał ECU jutro spróbuję poszukać logów jak jeździła poprawniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja się poddaje, czyli rozumiem że kiedyś pokazywało 1 bar jak auto jezdziło normalnie? czy teraz pokazywało 1 bar a ecu pokazuje 0,4? Druga sprawa seryjna k03 nie jest w stanie napompować 0,95 bar przy 6 tyś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak było ok to ECU podawało do 2000mbar teraz oszukuje i podaje do 1450mbar maksymalnie. Czyli na ECU 1,4 bara a w dolocie 2bary w brzyblizeniu. Napewno nie ma tam tylko 1,4 bara. Jak dostałem wadliwą turbo po regeneracji pompowała 1,6bara a komp chciał ~2bary. Jeśli mi się dobrze wydaje k03 025 może w bfb napompować 2,3bara jak jest odpięta (tylko weź pod uwagę że to absolutne ciśnienie czyli z ciśnieniem atmosferycznym w zależności od poziomu nad poziomem morza) czyli tak naprawdę ona spręża max 1,3bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Łukaszu i Wojtku za Wasze myśli i rozmowę.

Czy ktoś jeszcze z kolegów mógłby coś zaproponować albo powiedzieć czy będzie problem z podmienieniem ECU? Bo raczej będę skłaniał się do podmianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiana ecu wiąże się z immo, czyli albo musisz mieć pin ze swojego auta  i z używanego ecu, lub ecu z wyłączonym immo, jak chcesz to Ci zrobie takiego kompa, choć moim zdaniem to nie wina ecu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej masz padnięte turbo więc je sprawdź dokładniej, a później wprowadzaj w życie te swoje kombinacje.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...