Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Końcówki tłumika


essu335

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jakie polecacie końcówki tłumika do 1.8t . Chodzi mi o lekką modyfikację dźwięku i nie drogie końcówki tłumików :) . Możecie coś polecić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, przem8 napisał:

Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

Przemo ,musze się z tobą nie zgodzić :) koncówka wydechu ,można jak najbardziej zmienić jego dźwięk … na dowód daje link do youtyba :))))

 

 

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bartez80 napisał:

na dowód daje link do youtyba :))))

Jest moc, prawie jak WRC :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

Dokładnie.

Z drugiej strony skąd w ogóle pomysł,  że końcówka zmieni odgłos wydechu. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2019 o 17:35, przem8 napisał:

Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

A co zamiast tłumika środkowego trzeba wstawić? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, essu335 napisał:

A co zamiast tłumika środkowego trzeba wstawić? :D

rurę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, dekiel 13 napisał:

Dokładnie.

Z drugiej strony skąd w ogóle pomysł,  że końcówka zmieni odgłos wydechu. ??

Oczywiście że zmienia... w niewielkim stopniu ale zmienia, 

Wiesz jak działa megafon lub tuba gramofonowa? wiesz dlaczego jest na początku wąska a potem się rozszerza???

Tak samo jest z końcowkami.... z wydechu wychodzi zalozmy 45mm a końcówka płynnie rozszerzając srednice rury do np 90mm potęguje pewne częstotliwości. Mając końcówke 90mm z z rurą z tłumika 45mm proponuje włożyć rure 45mm do tłumika tak aby wystawała dalej niz końcowka 90mm (taki ala silencer) , zobaczysz ze bas się zmniejszy stojąc za autem....

Więc ,,, tak... końcówka zmienia dzwięk . 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, soul87 napisał:

Oczywiście że zmienia... w niewielkim stopniu ale zmienia, 

Wiesz jak działa megafon lub tuba gramofonowa? wiesz dlaczego jest na początku wąska a potem się rozszerza???

Tak samo jest z końcowkami.... z wydechu wychodzi zalozmy 45mm a końcówka płynnie rozszerzając srednice rury do np 90mm potęguje pewne częstotliwości. Mając końcówke 90mm z z rurą z tłumika 45mm proponuje włożyć rure 45mm do tłumika tak aby wystawała dalej niz końcowka 90mm (taki ala silencer) , zobaczysz ze bas się zmniejszy stojąc za autem....

Więc ,,, tak... końcówka zmienia dzwięk . 

Ziom dawno, dawno  temu uczyłem się coś o tym w szkole , ale to tutaj nie ma znaczenia i praktycznie nie byłoby słyszalne. Aby uzyskać w miarę dobry dżwięk należałoby zrobić cały wydech dedykowany do tego silnika. Wtedy można dyskutować o zmianie odgłosu, oczywiście można zastosować półśrodek jakim  bedzie zakup tłumika przelotowego końcowego i ewentualne wycięcie środkowego ale to też w zależności od typy silnika.  I tak oczywiście 'doświadczone ' ucho odróżni czy to wydech tylko czy silnik i wydech 'robią' odgłos bo V8ki nic nie zastąpi czy z turbo czy bez.

Także bez urazy Tomek masz rację ale twoją tezę można porównać do wymiany żarówki na trochę mocniejszą  wg producenta ale dającą w rzeczywistości tyle samo światła a przyglądając się bardzo uważnie można dostrzec nieznaczną różnicę na korzyść która praktycznie nie ma znaczenia. Po za tym węższa końcówka raczej przykorkuje wydech a oto akurat nie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówie że roznica jest kolosalna ... kosmetyczna .. ale roznica jest ... wiec nie mozna mowic ze nie ma.

A nominalna srednica rurki wychodzącej z tłumika w 1.8t to własnie 45 nm... Zakladając końcowke 90mm robi się juz pewna różnica i powstaje efekt tuby wzmacniajacy pewne czestotliwosci...

Dodam tylko że robiłem pomiary... Różnica w natężeniu dzwięku o częstotliwości 40Hz (na wolnych obrotach) to około 6db przy rurze 45mm bez zadnej końcowki w porównaniu do końcówki ktora rozszerza rure 45 do 90mm....

Słychac to poprostu jak sie stoi za autem... 

Powtarzam , podczas jazdy i w ogóle roznica będzie raczej niesłyszalna ale nie mozna mowic ze nie zmienia, bo zmienia ... 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, soul87 napisał:

Nie mówie że roznica jest kolosalna ... kosmetyczna .. ale roznica jest ... wiec nie mozna mowic ze nie ma.

A nominalna srednica rurki wychodzącej z tłumika w 1.8t to własnie 45 nm... Zakladając końcowke 90mm robi się juz pewna różnica i powstaje efekt tuby wzmacniajacy pewne czestotliwosci...

Dodam tylko że robiłem pomiary... Różnica w natężeniu dzwięku o częstotliwości 40Hz (na wolnych obrotach) to około 6db przy rurze 45mm bez zadnej końcowki w porównaniu do końcówki ktora rozszerza rure 45 do 90mm....

Słychac to poprostu jak sie stoi za autem... 

Powtarzam , podczas jazdy i w ogóle roznica będzie raczej niesłyszalna ale nie mozna mowic ze nie zmienia, bo zmienia ... 

A DP i np. końcowe przelotowe tłumiki magnaflow, to będzie fajny efekt? Sam osobiście zastanawiałem się nad takim zabiegiem, ale za dużo informacji nie ma na ten temat. Większość rusza jeszcze środkowy i coś innego wstawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, soul87 napisał:

Nie mówie że roznica jest kolosalna ... kosmetyczna .. ale roznica jest ... wiec nie mozna mowic ze nie ma.

Powtarzam , podczas jazdy i w ogóle roznica będzie raczej niesłyszalna ale nie mozna mowic ze nie zmienia, bo zmienia ... 

Nie napisałem że różnicy nie ma ,ale zmiana jest praktycznie niesłyszalna. Nikt nie będzie chodził ze stetoskopem dookoła auta. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAnowie spokojnie :) Ja tylko chciałem nieznacznie zmienić odgłos auta. Dlatego zapytałem czy jest możliwość wymiany tłumika końcowego . A czy założenie DP i wymiana końcowego coś da? Czy tylko i wyłącznie do tego trzeba ruszać środkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Downpipe i inne koncowe -  tak, zmienia dzwięk , powinien byc bardziej rasowy jezeli zaloszysz jakies dobre koncowe. 

Usuniecie srodkowego i inne koncowe niz seryjne moim zdaniem juz jest za glosno. 

Środek plus inne koncowe oraz/lub brak środka z seryjnymi koncowymi - jest akceptowalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MarcinL napisał:

A DP i np. końcowe przelotowe tłumiki magnaflow, to będzie fajny efekt? Sam osobiście zastanawiałem się nad takim zabiegiem, ale za dużo informacji nie ma na ten temat. Większość rusza jeszcze środkowy i coś innego wstawia.

Efekt powinien byc przyjemny, ale zostaw środkowy jeżeli zakladasz inne końcowe niż seryjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzuci ktoś link z sensownymi końcowymi? :) Takimi 90 mm żeby nie trzeba było dłubać w zderzaku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich od razu gotowych to nie znajdziesz, z sensownych to chyba magnaflow i koncowki jakies z allegro takie jakie Ci sie upodobają , i trzeba to potem pospawac do kupy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda Ulter fi 100 w zderzaku Sline:

20190108-213757.jpg

IMG-20181108-WA0006.jpg

Polecam mój temat : Milltek full przelot 1.8T quattro BEX

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...